Aπό την Ελλάδα στην Αμερική, η Σοφία Χαρμαντά χαράζει μια πορεία πολλών αστέρων στο modelling και οι λόγοι, θα πει κανείς, είναι πέρα για πέρα εμφανείς. Πρώτον, είναι αυτά τα δυναμικά χαρακτηριστικά της που έδωσαν το «πράσινο φως» γι’ αυτήν τη διαδρομή. Αέρας Hollywood, ομορφιά μεσογειακή, σωστής καλλονής, και μια προσωπικότητα πειθαρχημένη, ήσυχη, καλοσυνάτη. Δεύτερον, είχε πάντα μέσα της την ανάγκη να εκφράζεται μέσα από ένα σύμπαν καλλιτεχνικό - ο χορός ανήκει στις μεγαλύτερες αγάπες της. Με αυτά τα εφόδια, ο κόσμος της μόδας φάνηκε πως θα ήταν από την αρχή μια εύκολη λεία της, αν και η ίδια παραδέχεται πως κάθε άλλο παρά αυτό συνέβη. Ξεπερνώντας τους δικούς της σκοπέλους, πλέον μένει κι εργάζεται εδώ και πέντε χρόνια μόνιμα στο εξωτερικό και κάθε στιγμή της καταφέρνει υποδειγματικά να ξεχωρίζει. Από τις πιο αγαπημένες της συνεργασίες ως τώρα είναι η παγκόσμια καμπάνια της Yamamay, αυτή με την Estée Lauder και η πιο πρόσφατή της με τη Schwarzkopf – στιβαρά ονόματα στο portfolio των επιτυχιών της, ενώ ο στόχος-όνειρο για εκείνη είναι να ξυπνήσει με ένα μεγάλο beauty contract. Με ανοιχτά πανιά, η Σοφία Χαρμαντά ξέρει καλά τον προορισμό της!
ΜΕ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗ ΜΟΔΑ
Η μόδα άργησε ν’ αριβάρει στη ζωή της. Είχε μόλις περάσει στην Ανώτατη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (ΑΣΟΕΕ), όταν αποφάσισε να δοκιμάσει και το modelling: «Δε μου αρέσει να έχω απωθημένα και είπα “γιατί όχι;” Αφορμή για να ασχοληθώ με τον χώρο υπήρξε ένας χωρισμός που είχα εκείνη την περίοδο και ήθελα να ξεφύγω κάνοντας κάτι δημιουργικό». Έτσι κι έγινε και, αργά και σταθερά, κατάφερε να βρεθεί σε απαιτητικά ντεφιλέ και castings - μια διαδικασία ιδιαίτερα ψυχοφθόρα στην αρχή, όπως δηλώνει. «Θυμάμαι στο πρώτο μου casting γύρισα σπίτι κι έβαλα τα κλάματα. Η απόρριψη με βοήθησε να χτίσω μία νέα φιλοσοφία ζωής, να συνειδητοποιήσω ότι είναι αναπότρεπτο συμβάν στον χώρο όπου αποφάσισα να δραστηριοποιηθώ. Είναι η αρχή της προσωπικής ωρίμανσης», λέει. Μάλιστα, η μέχρι τώρα εμπειρία της ως μοντέλου την έχει οδηγήσει στο να βιώσει μια σειρά από παράτολμες και απαιτητικές καταστάσεις – την αληθινή version όσων έχουμε δει στα διάφορα shows ή ντοκιμαντέρ των απανταχού supermodels: «Η δουλειά μας έχει αρκετές δυσκολίες και απρόοπτα. Θυμάμαι στον Παναμά μια καμπάνια μαγιό. Αρρώστησα, είχα 38 πυρετό και η φωτογράφιση έπρεπε να γίνει - η προετοιμασία ήταν μεγάλη και πολλοί άνθρωποι είχαμε ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη. Οπότε φωτογραφιζόμουν τρεις μέρες στα νερά του Ατλαντικού με αντιπυρετικά. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο, δεν είχα ποτέ καμία κακή συνεργασία που να έρθω σε δύσκολη θέση. Νομίζω μετράει και το γεγονός ότι βάζω τα όριά μου πάντα».
ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Το ταξίδι της προς Αμερική ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένο, αφού η ίδια από πάντα θυμάται να λέει στη μητέρα της πως, όταν μεγαλώσει, θα μείνει στο Λος Άντζελες! «Είχα πάντα μια καλλιτεχνική διάθεση. Από μικρή έκανα χορό, μπαλέτο και λάτιν διαγωνιστικά, και μου άρεσε πολύ το σινεμά. Και με το modelling να μην είχα ασχοληθεί, είμαι σίγουρη ότι και πάλι θα είχα διαλέξει να κάνω κάτι που θα με οδηγούσε να μένω στο εξωτερικό. Μου αρέσει να δοκιμάζω τον εαυτό μου, να μη μένω στάσιμη», παραδέχεται. Η Σοφία λατρεύει τη δουλειά της, αγαπά «την αδρεναλίνη που σου δίνει η Νέα Υόρκη και την ηρεμία που σου χαρίζει το Λος Άντζελες», τους φίλους της, τις σπουδαίες ευκαιρίες που προσφέρονται απλόχερα έξω και τη νοοτροπία των ανθρώπων ο καθένας να κοιτάει τον εαυτό του δίχως ν’ ασχολείται με τους γύρω του. Στην Αμερική, μάλιστα, γνώρισε κι έναν από τους πλέον διάσημους πρώην συντρόφους της. «O Gerry είναι από τις πιο όμορφες σχέσεις που είχα. Κρατάω μόνο τις ωραίες στιγμές. Δεν έχουμε κρατήσει στενή επαφή, μόνο σε γενέθλια κ.λπ. Τον είδα στα Oscars φέτος και γελάσαμε πολύ», δηλώνει και δε μιλάει για άλλον από τον Gerald Butler.
ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
Για το γνωστό μοντέλο, μόδα και πολιτική είναι δύο έννοιες συνυφασμένες: «Η μόδα πάντοτε αποτελούσε πολιτικό μέσο, δεν ήταν ποτέ apolitical. Στις μέρες μας, λόγω των social media, φαίνεται εντονότερα αυτός ο χαρακτήρας της. Όταν σ’ ένα συνέδριο η Michele Obama φόρεσε ένα κολιέ που έγραφε “Vote”, οι fashion designers κυκλοφόρησαν T-shirts μέχρι και κάλτσες με το ίδιο σύνθημα». Ακόμη, η ίδια υποστηρίζει ότι στα social media μπορείς να βρεις υγιή πρότυπα, αλλά και το αντίθετο. Ανθρώπους να σε εμπνέουν, πράγματα να γελάς και να ενημερώνεσαι, ενώ μπορεί και εύκολα να βρεθείς σ’ έναν τοξικό, καθαρά ψεύτικο υλικό κόσμο: «Σημασία έχει εσύ πώς τα χρησιμοποιείς. Αυτό που υπενθυμίζω στον εαυτό μου και που θα έλεγα σε κάθε νέα κοπέλα είναι να μην μπαίνει στη διαδικασία σύγκρισης με κανέναν. Οι στιγμές που βλέπουμε στο Instagram, στο Facebook, είναι ένα μέρος της πραγματικότητας. Η ζωή έχει τα πάντα». Στο πεδίο της μόδας, ωστόσο, τα insta-models με την πολυτελή καθημερινότητα ή τα μοντέλα προερχόμενα από reality shows, είναι αυτά που δείχνουν να έχουν εδραιωθεί. Τελικά, αποτελεί κριτήριο η δημοσιότητα για μια επιτυχημένη παρουσία στον χώρο; «Πολλές φορές οι εταιρίες επιλέγουν να κλείσουν ένα insta girl με χιλιάδες ή εκατομμύρια followers, για να προβάλουν μέσα από αυτό ακόμη περισσότερο το brand τους και να διευρύνουν το κοινό τους. Δεν πιστεύω τόσο πολύ στα reality shows για μοντέλα. Η δημοσιότητα πάντα βοηθάει βέβαια, αρκεί να τη χειριστείς σωστά», απαντάει.
Credits:
Φωτογραφία: Γιώργος Κατσανάκης (10 ΑΜ AGENCY)
Styling: Ναταλία Μπαλτά
Make up and hair: Σόνια Σιμιτζή (D-TALES)
Κεντρική φωτογραφία αριστερά: Ολόσωμη φόρμα Saint Laurent, Grigio | Δακτυλίδια σε χρυσό Charlotte Chesnais, i-D Concept Stores και δεξιά: Μπλούζα Vetements, Intervista Δακτυλίδια σε χρυσό Charlotte Chesnais, i-D Concept Stores
Eυχαριστούμε τις εταιρίες Continental Maritime και Boat.gr για την ευγενική παραχώρηση του σκάφους.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022