Οι περισσότεροι τη γνωρίζουν με την ιδιότητα της ζωγράφου. Ωστόσο, το επίθετο πολυδιάστατη είναι συνώνυμο της Χριστίνας Μιχαλοπούλου. Γεννημένη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της ζωής της έζησε σε αρκετές γειτονιές της πόλης, αλλά το κέντρο παρέμενε πάντα η αγαπημένη της. Σπούδασε Marketing στο Kingston University of London και για πολλά χρόνια εργάστηκε στο χώρο των Media & της Διαφήμισης, στον τομέα Marketing, Στρατηγικής & Επικοινωνίας μέσα από σημαντικές θέσεις ευθύνης. Μεγαλωμένη δίπλα σε πατέρα ζωγράφο και σε ένα σπίτι που μύριζε λάδια και νέφτι, η ζωγραφική μπήκε από πολύ μικρή ηλικία στη ζωή της και μετατράπηκε στην πρώτη της αγάπη και παντοτινή. Σήμερα, ασχολείται επαγγελματικά με τις σύγχρονες μορφές ζωγραφικής, ενώ πριν από μόλις δύο μήνες ίδρυσε τη PHOS Collection, μία σειρά υπέρ-πολυτελών ειδών διακόσμησης και αξεσουάρ μόδας, εμπνευσμένα από μία σειρά μινιμαλιστικών έργων μου με θέμα τα ομορφότερα αγάλματα της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Όπως και το νέο της εγχείρημα έτσι και η Χριστίνα είναι ένας φωτεινός άνθρωπος, που ο καθένας αξίζει να γνωρίσει.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην Προξένου Κορομηλά. Αν και έζησα σε αρκετές γειτονιές κατά την διάρκεια της ζωής μου, επέλεξα να επιστρέψω πάλι πίσω πριν από κάποια χρόνια. Τη γειτονιά μου τη θυμάμαι πάντα ως «ψυχή» της πόλης, γεμάτη ζωή, κόσμο, μαγαζιά. Στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 τη θυμάμαι ως πυρήνα νυχτερινής ζωής με μαγαζιά και μπαρ «θρύλους», τους ήχους του ξενυχτισμένου πλήθους να φτάνουν μέχρι το μπαλκόνι μου τις πρώτες πρωινές ώρες.
Η αγαπημένη μου γειτονιά εδώ που κατοικώ, στο κέντρο, με τα εύκολα και τα δύσκολά του.
Όταν ήμουν παιδί ήθελα να γίνω ζωγράφος. Ονειρευόμουν από μικρή ένα φωτεινό ατελιέ και εμένα χαμένη σε ένα σύννεφο από πολύχρωμα σωληνάρια και πινέλα. Μεγαλώνοντας, βρέθηκα να υπηρετώ τον τομέα του Μάρκετινγκ και των Media για πολλά χρόνια μέχρι που ο δρόμος με έβγαλε πάλι στην ζωγραφική, σε ένα φωτεινό ατελιέ με πολύχρωμα σωληνάρια και πινέλα. Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον βλέπεις…
Σπούδασα Μάρκετινγκ Kingston University of London.
Η σχέση μου με τη Θεσσαλονίκη είναι σαν οικογένεια. Άλλοτε με τρελαίνει, άλλοτε την αγαπάω, αλλά θα είναι πάντα το σπίτι μου.
Το εναρκτήριο λάκτισμα για την ενασχόλησή μου με τη ζωγραφική ήταν ο πατέρας μου που ήταν ζωγράφος. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι που μύριζε λάδια και νέφτι, τα βιβλία μεγάλων ζωγράφων παντού ανοιχτά, οι καμβάδες, τα μολύβια, τα μπλοκ σε ημερησία διάταξη.
Αντλώ έμπνευση από την επαφή, τον έρωτα, τις δυνατές ψυχές, τις μαύρες και τις φωτεινές μέρες μου.
Ζητούμενο ήταν και είναι πάντα η εσωτερική γαλήνη, η ισορροπία, η δημιουργία ως μέσο λύτρωσης από την μοναξιά, τους φόβους, το άσκοπο ξόδεμα της ψυχής.
Η κομβική στιγμή στην καριέρα μου ήταν όταν αποφάσισα να αφήσω πίσω μου την τεχνοκρατική ζωή του Μάρκετινγκ και των διαφημιστικών και ξεκίνησα να βαδίζω δειλά στον κόσμο της τέχνης.
Η PHOS Collection είναι μία σειρά υπέρ-πολυτελών ειδών διακόσμησης και αξεσουάρ μόδας, εμπνευσμένα από μία σειρά μινιμαλιστικών έργων μου με θέμα τα ομορφότερα αγάλματα της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, Νίκη της Σαμοθράκης, Αφροδίτη της Μήλου, Αφροδίτη της Κνίδου, Ηνίοχο και Σφήκα. Έχει μόλις 2 μήνες που ξεκίνησε και μπορείτε να τη συναντήσετε σε boutique πεντάστερων ξενοδοχείων και boutique hotels της χώρας μας.
Όταν σχεδιάζω ή ζωγραφίζω αναπαράγω συχνά στιγμές, διαλόγους, αγγίγματα, την εικόνα των σημαντικών ανθρώπων της ζωής μου… Ζω ξανά και ξανά τα συναισθήματα προκειμένου να τα αποτυπώσω στον καμβά μου.
Μέσα από τα έργα μου επιθυμώ να δημιουργήσω έναν δίαυλο επικοινωνίας με την ψυχή μου, να αγγίξω τα όριά μου, να φωτίσω τα σκοτάδια μου.
Ξεκίνησα να ζωγραφίζω εξαιτίας της Jenny Saville, ήταν και θα είναι πάντα μία τεράστια πηγή έμπνευσης για μένα, και θαυμάζω το μεγαλείο του Anselm Kiefer, την αίσθηση του χάους, της απεραντοσύνης που προκαλούν τα έργα του.
Ένα όνειρό μου που έχει γίνει πραγματικότητα είναι η ζωγραφική και το να ξυπνάω το πρωί, ευγνώμων για αυτό που κάνω στη ζωή μου.
Οι κυριότερες δυσκολίες που αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω πάντα είναι η συνεχής προσπάθεια να συνυπάρχουν μέσα μου αναίμακτα, η μάνα, η σύζυγος, η γυναίκα, η καλλιτέχνης, η κόρη, η επαγγελματίας, η ερωμένη.
Η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει, δυστυχώς, μεγάλη γκάμα σε χώρους τέχνης, μπορώ όμως να ξεχωρίσω ως ενδιαφέροντες εκθεσιακούς χώρους τις αποθήκες του λιμανιού.
Ένας άνθρωπος-εμπνευστής υπήρξε για μένα ο Fumio Sasaki που με εισήγαγε στην ιδέα του μινιμαλισμού.
Το μαγαζί - «στέκι» στη Θεσσαλονίκη που μου αρέσει να πίνω τον καφέ μου είναι η Vogatsikou 3, ζεστό, οικείο, προέκταση του σπιτιού μου, από την εφηβεία μου μέχρι και σήμερα.
Έχοντας ζήσει όλη μου την ζωή σε αυτή την πόλη, κάθε γωνιά, κάθε δρόμος και κάθε σημείο της κρύβει αναμνήσεις. Είμαι τυχερή γιατί πολλές από αυτές είναι πολύ όμορφες, δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια συγκεκριμένη.
All time classic αγαπημένο μου μέρος στην πόλη είναι το γωνιακό τραπεζάκι του Local όπου κάθε Παρασκευή, βρισκόμαστε με αγαπημένες φίλες για κρασάκια, κους κους και την απαραίτητη εβδομαδιαία «ψυχοθεραπεία» μας!
Η καλύτερη συμβουλή που μου έχουν δώσει ποτέ είναι ότι «τα αγριόχορτα φυτρώνουν πάντα στους ραγισμένους τοίχους».
Μια από τις καθημερινές μου συνήθειες είναι να πάρω το ζεστό καφεδάκι μου από την αγορά Μοδιάνο, πριν πάω για δουλειά στο ατελιέ μου, στα λουλουδάδικα.
Το «κρυφό» μου σημείο στην πόλη το ξύλινο deck στο λιμάνι. Ένα σημείο που παρέχει την πιο κολακευτική οπτική της πόλης και συγχρόνως, μία υγιή απόσταση από κάθε τι που με ζορίζει.
Η Θεσσαλονίκη μου αρέσει γιατί κάθε ευθεία της καταλήγει στο νερό. Η αίσθηση ότι επιπλέει πάνω από την ιστορία της, μία ιστορία εμφανή σε κάθε γωνιά της. Είναι ιδιαίτερη πόλη, πολύχρωμη από τη φύση της, υδάτινα ρευστή στην ψυχή της, πολυσχιδής στον χαρακτήρα της. Μπορεί να εμπνεύσει συγχρόνως την αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας και του βαθύ εγκλωβισμού… Αντιφατική όπως ο έρωτας.
Αν θα άλλαζα κάτι στη πόλη μου θα ήταν η αισθητική, η κουλτούρα και η νοοτροπία της σύγχρονης ιστορίας της.
Τη Θεσσαλονίκη θα την ήθελα περισσότερο Ευρωπαϊκή, λιγότερο Βαλκανική.
Αν θα έπρεπε να τη χαρακτηρίσω με 3 λέξεις Μία πόλη πάντα εν αναμονή, αντιφατική, πυκνή.