Οι εκτός ημερολογίου επιδείξεις μόδας την παραμονή της Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού που αρχίζει σήμερα προσεγγίστηκαν με σημαντική αβεβαιότητα μέσα σε ένα ανησυχητικό και απρόβλεπτο κοινωνικό πλαίσιο λόγω του συμβάντος Nahel Merzouk, που έχει προκαλέσει οργή σε πολλές πόλεις της Γαλλίας.
Όσον αφορά το χθεσινό Alaïa show, συγκέντρωσε περίπου 200 καλεσμένους σε ένα υπαίθριο σκηνικό κατά το ηλιοβασίλεμα. Έτσι, ο πεζόδρομος του Léopold-Sédar-Senghor, που συνδέει την Quai Anatole France με τον κήπο Tuileries, μετατράπηκε σε ένα προσωρινό βάθρο όπου παρουσιάστηκαν οι δημιουργίες του Βέλγου σχεδιαστή Pieter Mulier.
Ακολουθώντας την πρόσφατη επίδειξη της Louis Vuitton στο Pont Neuf, ο ποταμός Σηκουάνας έγινε η εξαιρετική τοποθεσία αυτού του γεγονότος. Ωστόσο, η ατμόσφαιρα ήταν δυστυχώς πιο τεταμένη από τη βραδιά του ντεμπούτου του Pharrell Williams. Κλειστή για το ευρύ κοινό, η πασαρέλα συγκέντρωσε έκπληκτα βλέμματα και φλας από τους ελαφρώς σαστισμένους τουρίστες που συνωστίζονταν και στις δύο όχθες του ποταμού ή έπλεαν με τα κλασικά "bateaux mouches". Εν τω μεταξύ, οι προκυμαίες αντανακλούσαν μια πολύ πιο ήρεμη ατμόσφαιρα από οποιοδήποτε άλλο κυριακάτικο καλοκαιρινό απόγευμα, με λίγους ντόπιους να κάνουν βόλτες και τις βεράντες των "péniches" (τυπικά παριζιάνικα σκάφη του καναλιού που συχνά μετατρέπονται σε καλοκαιρινά μπαρ και καφετέριες) να λειτουργούν με τη μισή χωρητικότητα.
Μέσα σε μια πόλη χρωματισμένη στο γκρι, η ανταπόκριση του Alaïa καθήλωσε τους καλεσμένους, μεταξύ των οποίων η τραγουδίστρια Rita Ora και η θρυλική Anna Wintour. Καθισμένοι στο κέντρο της πασαρέλας σε πτυσσόμενα δερμάτινα σκαμπό που χρησίμευαν ως προσκλήσεις, οι παρευρισκόμενοι έγιναν μάρτυρες μιας στιγμής ατμοσφαιρικής κομψότητας, με τον ήχο του νερού και μια συμφωνία του Gustave Rudman να παίζει στο βάθος, προσφέροντας αποκλειστική θέα στο Grand Palais.
Η συλλογή αγκάλιασε πλήρως μια από τις πιο μοντέρνες έννοιες του σήμερα: το "quiet luxury". Παρουσίασε μια διαχρονική γκαρνταρόμπα υψηλών προδιαγραφών που χαρακτηρίζεται από τη σοβαρότητα των γραμμών της και την intricate λεπτομέρεια, εξυμνώντας τα ευγενή υφάσματα και αναδεικνύοντας τα μοντέλα. Με κοινό άξονα το δέρμα, η συλλογή καυχιόταν για τα μακριά παλτό με υπερβολικά πέτα, τα κοντά δίπτυχα σακάκια, τις σαγηνευτικές pencil φούστες σε συνδυασμό με μπλούζες σε στιλ κορσέ σε μαύρες και λευκές παραλλαγές, τα δομημένα long-sleeved φορέματα με φουσκωτά μανίκια, καθώς και μια εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ. Τα αξεσουάρ αυτά περιλάμβαναν μακριά γάντια ως συμπλήρωμα και διακριτικές, μινιμαλιστικές τσάντες σε διάφορα μεγέθη.
Η επιστροφή του Mulier στο Παρίσι, μετά την προηγούμενη επίδειξη του Alaïa στην πατρίδα του, την Αμβέρσα, είχε ως αποτέλεσμα μια συλλογή που απηχούσε τις ακριβείς γραμμές και το μοναδικό στιλ του αείμνηστου Γαλλο-Τυνήσιου σχεδιαστή μόδας Azzedine Alaïa, ο οποίος απεβίωσε το 2017. Η συλλογή ενσάρκωσε την αγνότητα των γυναικείων σώματων και των καμπύλων τους. Περιείχε σαγηνευτικά, εφαρμοστά και ημιδιαφανή μακριά φορέματα που κοσμούνταν με όγκους στα αντιβράχια ή τους γοφούς, καθώς και τις κλασικές σιλουέτες κλεψύδρας του οίκου με φορέματα με λαιμόκοψη, κομμένες pencil φούστες και ζώνες που τόνιζαν τους όγκους.
Σε μια ουδέτερη παλέτα στην οποία κυριαρχούσαν το λευκό, το μαύρο και οι διάφορες αποχρώσεις του καφέ, υπήρχε επίσης χώρος για πινελιές του μουσταρδί, του πορτοκαλί, του γαλάζιου, ακόμη και κόκκινου, το οποίο χρωμάτισε ένα πλήρες δερμάτινο σύνολο με φούστα που τοποθετήθηκε πάνω από κολάν "fuseau". Τα κλασικά κολάρα και οι γούνινες σόλες προσέδιδαν μια παραδοσιακή πινελιά, ενώ τα headpieces θύμιζαν την κομψότητα των iconic γυναικών του παρελθόντος όπως της Jackie Kennedy και της Audrey Hepburn.
Ντυμένος με την κλασική λευκή μπλούζα που φορούσαν οι ομάδες Alaïa, ο Mulier έκανε την εμφάνισή του, εισπράτοντας το χειροκρότημα του καθηλωμένου κοινού.
Δείτε παρακάτω ένα sneak peek video που ανάρτησε η official σελίδα του Maison Alaïa από το show και τα backstage moments
Ανατρέξτε στη gallery για περισσότερα looks
Feature image source: @minakoparis