Είναι 2.30 η ώρα Παρισιού -3.30 η ώρα Ελλάδος- και βρισκόμαστε συντονισμένοι στους υπολογιστές μας, περιμένοντας με ανυπομονησία να δούμε αν θα καταφέρει να μας εντυπωσιάσει και πάλι το ίδιο η Maria Grazia Chiuri, παρουσιάζοντάς τη νέα συλλογή της προς τιμήν του οίκου Dior, και συγκεκριμένα αναδεικνύοντας τις προτάσεις της στην -ψηφιακή ουσιαστικά- Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής για το Φθινόπωρο του 2020. Πατώντας λοιπόν, το περιβόητο link που με παρέπεμψε στην αντίστοιχη σελίδα στο επίσημο site του διάσημου οίκου, αρχικά το μάτι μου «έλαμψε» θαυμάζοντας το μοναδικό atelier του Dior, ενώ επικεντρώθηκα στη λατρεία που έχει το fashion house να τιμά συνεχώς τους μόδιστρους και τους δημιουργούς που δουλεύουν γι' αυτό. Ρίχνοντας λοιπόν, μια ενδελεχή ματιά στο εργαστήριο, όπου και ετοιμάζεται η νέα κολεξιόν, οι λεπτομέρειες στον σχεδιασμό και στην κατασκευή των ρούχων έχουν τον πρώτο λόγο. Υπέροχα υφάσματα με πολυτελείς ραφές που αξίζει να ανακαλύψετε μέσα από εικόνες που κάνουν αντιληπτή τη συνολική έννοια που εκφράζει η υψηλή ραπτική.
Συνολικά, το 14λεπτο film αποτίει φόρο τιμής στο Théâtre de la mode, ένα πλανόδιο show που ξεκίνησε το 1945 για την προώθηση της γαλλικής ραπτικής σε όλο τον κόσμο, ενώ ταξίδευε μεταξύ Παρισιού, Λονδίνου και Ηνωμένων Πολιτειών και το έργο του ήταν να δείξει το savoir-faire της γαλλικής υψηλής ραπτικής κατά τη μεταπολεμική περίοδο, που η μόδα έπρεπε να ορθοποδήσει και πάλι, όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.
Λίγο αργότερα, η οθόνη μαυρίζει και φαίνονται ξεκάθαρα τα γράμματα να σχηματίζουν τον τίτλο "LE MYTHE DIOR". Πράγματι, η ιστορία έχει να κάνει με τους μύθους, και πιο συγκεκριμένα: με το «θαύμα» της δημιουργίας που προέρχεται από τον γαλλικό οίκο. Το τοπίο αλλάζει, και από τον ρεαλισμό που κατακλύζει το atelier, μεταφερόμαστε σε ένα αλλόκοσμο τοπίο, όπου συναντιέται η φαντασία με την πραγματικότητα και θυμίζει ελληνική μυθολογία. Μέσα από τη γενική ατμόσφαιρα μιας καλοστημένης ιστορίας, η Chiuri μας «ξετυλίγει» τον μύθο της έμπνευσής της, καλώντας με τον δικό της τρόπο τις μούσες της -τις νύμφες του δάσους, στο οποίο μας πηγαίνει με την έναρξη του βίντεο, που ουσιαστικά παρουσιάζει την καινούρια συλλογή.

Στη συνέχεια, όλα παίρνουν το δρόμο τους... Μυθικά πλάσματα, νεράιδες και η Μητέρα-Γη σε όλο της μεγαλείο ακούν το κάλεσμα του Dior, που φτάνει σε αυτούς μέσω μιας μινιατούρας-κουκλόσπιτου που μεταφέρει και τους παρουσιάζει όλα τα haute couture κομμάτια της ερχόμενης σεζόν. Υπάρχει άλλωστε καλύτερος κριτής από την ίδια τη φαντασία μας; Ονειρικές εικόνες μου τράβηξαν την προσοχή, ενώ είχα τη συνεχή αίσθηση πως η Chiuri επιθυμούσε να ντύσει με υψηλή ραπτική ολόκληρη τη φύση.
Τούλι, οργάντζες και ουδέτερα «φυσικά» χρώματα δεν χρειάστηκε να εντυπωσιάσουν με την παρουσία τους στο βίντεο, αλλά με την ενσωμάτωσή τους στο συνολικό σκηνικό. Γοργόνες, πλάσματα του νερού και του βουνού, ενώ μέχρι και ο «έρωτας του δάσους» σταματά για λίγο, ώστε να θαυμάσει και να ντυθεί με τις δημιουργίες του Dior. To παιχνίδι της αθωότητας & του μυστηρίου μπλέκεται με τη θηλυκότητα και τη σεξουαλικότητα που κάθε δυναμική γυναίκα κρύβει μέσα της. Χαρακτηριστικό σημείο της online παρουσίασης, η σκηνή που ένα γυναικείο άγαλμα ζωντανεύει, προκειμένου απλά να αγγίξει μια πολυτελή τουαλέτα του οίκου.
Τελικώς, το κάθε ρούχο βρίσκει τον προορισμό του και παρουσιάζεται καλύτερα μέσα σε ένα φανταστικό περιβάλλον που αξίζει να ανακαλύψετε, καθώς το βίντεο είναι διαθέσιμο στο site & το youtube του οίκου. Αρχικά, μπορεί να μου ξένισε η απουσία ενός φαντασμαγορικού show που υμνεί τα δοξασμένα catwalks, στα οποία μας έχει συνηθίσει ο οίκος, ωστόσο, η διαφορετική παρουσίαση μιας συλλογής -ιδιαίτερα υψηλής ραπτικής- με έβαλε σε σκέψεις: Είναι αυτό το μέλλον των fashion shows; Μήπως, αυτός είναι ο τρόπος ώστε να δώσουμε περισσότερη βαρύτητα στις εκάστοτε ιδιαίτερες δημιουργίες, παρά στα εντυπωσιακά σκηνικά που τις συνοδεύουν; Κάπως έτσι κατέληξα πως με τα νέα δεδομένα που επιβάλλει η επικαιρότητα στον χώρο της μόδας, ίσως σίγα σιγά να βρίσκουμε το νόημα, που μέχρι πρότινος χανόταν στη μετάφραση...