Οι design dealers Didier και Clémence Krzentowski ζουν στην ίδια διεύθυνση, ένα διαμέρισμα ακριβώς στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Κοιτάζοντας απευθείας στον Πύργο του Άιφελ, ο αρχικός τους χώρος ήταν 1.500 τ.π. Το 2000, είχαν την ευκαιρία να το επεκτείνουν όταν το γειτονικό apartment βγήκε προς πώληση. Το μόνο τους πρόβλημα; Ο τρόπος χρηματοδότησης της εξαγοράς. «Πήγα να δω τον τραπεζίτη μου και του είπα: «Όλα τα λεφτά μου είναι στη συλλογή έργων τέχνης μου. Θα πρέπει να πουλήσω μερικά πράγματα», θυμάται ο Didier.
Αρχικά, σκέφτηκε ότι θα έπρεπε να αποχωριστεί 20 ή 30 έργα. Στην πραγματικότητα, κατέληξε να παραχωρήσει μόνο ένα: μια στρουθοκάμηλο από τον Ιταλό καλλιτέχνη Maurizio Cattelan. Σε δημοπρασία, έπιασε 270.000 δολάρια και ονομάστηκε από τη γαλλική εφημερίδα Le Monde «η πιο ακριβή στρουθοκάμηλος στον κόσμο».
Από το 1999, όταν ίδρυσαν την Galerie kreo στο Παρίσι, το ζευγάρι έχει αποκτήσει σχεδόν θρυλική θέση. Παράγουν limited edition και μοναδικά κομμάτια με ένα ρόστερ σχεδιαστών που περιλαμβάνει τους Marc Newson, Konstantin Grcic και Ronan και Erwan Bouroullec, πολλοί από τους οποίους έχουν βρει το δρόμο τους στο διαμέρισμα.
Στις συλλογές τους αναμειγνύονται vintage έπιπλα, ιδιαίτερα μια εντυπωσιακή σειρά από πολυελαίους, απλίκες και φωτιστικά από τον Ιταλό μαέστρο Gino Sarfatti (ο Didier έχει συν-γράψει δύο βιβλία για τον μοντερνιστικό φωτισμό και έχει μια προσωπική συλλογή περίπου 500 μοντέλων, κυρίως σε αποθήκη).
Η διακόσμηση του διαμερίσματος αλλάζει τακτικά με έναν φαινομενικά οργανικό τρόπο. «Δεν υπάρχει μέθοδος», επιμένει η Clémence. «Δεν ανησυχούμε για τα πράγματα μαζί. Η συλλογή μας είναι η αυτοπροσωπογραφία μας. Άρα, υπάρχει μια φυσική συνοχή». Και δεν είναι όλα υπογεγραμμένα έργα. Για τον Didier, ένα κομμάτι που θυμίζει μετεωρίτη, το οποίο απέκτησε πριν από 20 χρόνια είναι «το πιο σημαντικό γλυπτό που υπάρχει», εξηγεί. «Είναι το μόνο που δεν μπορεί ποτέ να αντιγραφεί».
Πάνω από το κρεβάτι του ζευγαριού κρέμεται μια ελαφριά εγκατάσταση που αποτελείται από 30 σφαίρες από την Κορσικανή καλλιτέχνη Ange Leccia. Το έργο στον τοίχο είναι του Allan McCollum, 96 Plaster Surrogates και χρονολογείται από το 1989.
Στην κεντρική φωτογραφία: H Clémence και ο Didier Krzentowski μπροστά από το We the People του Danh Vo στο σαλόνι τους στο Παρίσι, όπου ένας vintage πολυέλαιος Gino Sarfatti κρέμεται πάνω από το τραπέζι κοκτέιλ Hymy του Jaime Hayon. η καρέκλα στα δεξιά είναι ο Hieronymus Wood του Konstantin Grcic.
Aνακαλύψτε περισσότερα στην gallery!
Φωτογραφίες: Moon Ray Studio/Living Inside