fbpixel

Search icon
Search
Οι Έλληνες πίσω από τα προφίλ που έγιναν overnight success, κάνουν ένα breakdown του TikTok
MAGAZINE

Οι Έλληνες πίσω από τα προφίλ που έγιναν overnight success, κάνουν ένα breakdown του TikTok

Οι ειδικότεροι των ειδικών στα social media απαντούν σε όλα τα ερωτήματά μας


Οι ειδικότεροι των ειδικών στα social media και δημιουργικοί Έλληνες πίσω από τα προφίλ που έγιναν overnight success, κάνουν ένα breakdown του TikTok.

Αναστασία Τσιλιμπίου, TV Actress

tsilibiou.jpg

Δίνοντας έμφαση στην ενσυναίσθηση και στο motivation, έχει καταφέρει να δείξει στο κοινό του TikTok τον πραγματικό της εαυτό. Η Gen Z ηθοποιός (@itsanastasiatsili) προσφέρει στους ακολούθους της ένα ασφαλές περιβάλλον μακριά από την τοξική πλευρά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Με την έκθεση που ήδη είχες, πώς και μπήκες στη διαδικασία να τολμήσεις το TikTok; Όπως πολλοί από εμάς, ξεκίνησα το Tik Tok στην καραντίνα για πλάκα. Ωστόσο, το αρνιόμουν αρκετά, γιατί ήθελα να βρω χρόνο για άλλα πράγματα. Ώσπου μια μέρα έκατσα στο αμάξι και άρχισα να κάνω χαζά βίντεο, λέγοντας ό,τι μου κατέβαινε στο μυαλό. Είδα ότι ο κόσμος το αγκάλιασε. Έτσι συνέχισα να μιλάω για πράγματα που μου άρεσαν σιγά σιγά!

Σου έχει χαρίσει ευκαιρίες και πλεονεκτήματα αυτή η πλατφόρμα στο επάγγελμά σου; Έχω την ευκαιρία να με βλέπει ο κόσμος ως την αυθεντική Αναστασία, πέρα από τους ρόλους της. Μπορώ να ταυτίζομαι μαζί του με πραγματικό τρόπο μέσα από θέματα που απασχολούν όλους μας. Και φυσικά έχω την ευκαιρία να προβάλλω τη δουλειά μου, αλλά και να τσαλακώνομαι!

Μιας και είσαι αρκετά ενεργή στην εφαρμογή, πώς τα πας με τα hate comments; Δέχεσαι αρκετά; Προφανώς! Ο κόσμος απολαμβάνει να μοιράζεται την κακία του με τους άλλους, χωρίς καν να τον έχει ρωτήσει κάποιος. Θεωρώ ότι, ρίχνοντας τον αρνητισμό που έχουν αυτοί οι άνθρωποι μέσα τους σε άγνωστο κόσμο στα social, δείχνει πολλά για την παιδεία τους και τα θέματα που έχουν να λύσουν με τον εαυτό τους.

Τι είναι αυτό που έκανε το TikTok να υπερισχύσει των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Ο κόσμος μπορεί να καταναλώσει πολλή πληροφορία μέσω των βίντεο με εύκολο τρόπο και νιώθει ότι μπορεί να ταυτιστεί καλύτερα με αυτό το περιεχόμενο παρά με μια στατική εικόνα - πράγμα που κάνει και εμάς που παράγουμε βίντεο πιο δημιουργικούς!

Παρακολουθείς άλλους λογαριασμούς; Μου αρέσει πολύ το προφίλ της Anna X Sitar, γιατί θεωρώ ότι είναι γνήσια και αντιπροσωπεύει την εικόνα που θέλω να προβάλω στα δικά μου social. Μια φίλη μου με είχε αποκαλέσει «ελληνίδα Anna» και με συγκίνησε ιδιαίτερα! Μου αρέσει η μόδα, το lifestyle και το make up. Έχουμε, εννοείται, πολλούς αξιόλογους έλληνες δημιουργούς, που έχω τη χαρά να γνωρίζω συνεχώς, και θαυμάζω τη δουλειά και το μεράκι που βάζουν στα social!

Ποιον TikToker θα επέλεγες για παρέα; Αγαπώ την iconic Emma Chamberlain, η οποία, αν και όχι και αποκλειστικά TikToker, προσφέρει πολλές σωστές συμβουλές με το podcast της και με το να είναι ο εαυτός της. Νομίζω θα είναι απίθανο να κάνεις παρέα μαζί της!

Στο μέλλον, τι γράφουν τα online σχέδιά σου; Θέλω να συνεχίσω να προβάλλω τη ζωή μου ως ηθοποιού και την καθημερινότητά μου, καθώς και να είμαι όσο τον δυνατόν περισσότερο ο εαυτός μου: να τσαλακώνομαι, να κάνω τον κόσμο να γελάει και να νιώθει όμορφα!


Γιάννης Μεταλλίδης, Aircraft pilot

pilot.jpg

Ξεκινώντας να μοιράζεται εικόνες από τη μαγευτική θέα της εναλλαγής των χρωμάτων στον ουρανό που θαύμαζε στις πτήσεις του, ο έλληνας πιλότος του TikTok (@Pilot_Johnnie) δεν άργησε να γίνει viral. Σήμερα, είναι από τους πλέον ισχυρούς λογαριασμούς της πλατφόρμας με 2,7 εκατομμύρια likes, χαρίζοντας ενδιαφέροντα ταξιδιωτικά insights και tips.

Κάνοντας την αρχή, σε τι εντόπισες πως μπορεί να σε ωφελήσει η ενασχόλησή σου με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα; Άρχισα όπως όλοι, δηλαδή για να μοιραστούν κάτι που τους αρέσει ή τους κάνει εντύπωση. Στην αρχή, το έκανα για προσωπική χρήση και, στη συνέχεια, ξεκίνησα να ανεβάζω βίντεο και εικόνες που βλέπουμε καθημερινά από το πιλοτήριο, το οποίο προς μεγάλη μου έκπληξη είχε μεγάλη απήχηση. Δεν ξεκίνησα πιστεύοντας πως θα έχω κάποιο όφελος από την πλατφόρμα, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου.

Πώς προσδιόρισες το content σου και τι χαρακτήρα ήθελες να δώσεις εξαρχής στο προφίλ σου; Πέτυχε η αρχική σκέψη ή η θεματολογία διαμορφώθηκε συν τω χρόνω; Όπως ανέφερα, η αρχική ιδέα ήταν να μοιραστώ κομμάτια της καθημερινότητάς μου στο πιλοτήριο. Στη συνέχεια, λάμβανα καθημερινά πολλές ερωτήσεις από τους χρήστες του TikTok. Απάντησα πειραματικά σε κάποιες και σε σύντομο χρονικό διάστημα ο λογαριασμός ανέβηκε πολύ. Οπότε ναι, θα μπορούσα να πω ότι η θεματολογία άλλαξε λίγο, επειδή πρόσθεσα και Q & A.

Για ποιους λόγους θεωρείς πως το κοινό έχει συνδεθεί με το περιεχόμενο που δημιουργείς; Οι εικόνες που έχουμε μπροστά μας είναι πραγματικά μοναδικές και η αλήθεια είναι πως οι επιβάτες δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα να τις δουν. Επίσης, λαμβάνω καθημερινά μηνύματα πως υπάρχει πολύς κόσμος που φοβάται να ταξιδέψει με αεροπλάνο, οπότε μπορεί να προκαλούν και δέος. Ακόμα, πολλά νέα παιδιά θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του πιλότου και αναζητούν πληροφορίες γι’ αυτό, αλλά και όλοι λίγο πολύ ενδιαφέρονται περί ταξιδιών.

Αλήθεια, πόσο χρόνο αφιερώνεις στη δημιουργία των videos και το editing; Δεν θα έλεγα πως αφιερώνω πολύ χρόνο στη δημιουργία των videos. Δεν έχω κάποιο editing program, μόνο τα tools που διαθέτει το TikTok. Τα video που μοιράζομαι με τους χρήστες είναι αληθινά και οι απαντήσεις με σεβασμό και ειλικρινείς. Τα περισσότερα μάλιστα ξεκινούν με κάποια μουσική που έχω στο μυαλό μου, στη συνέχεια με τις εικόνες που έχω μπροστά μου από το πιλοτήριο. Φαντάζομαι τι θέλω να τραβήξω, αυτοσχεδιάζω και βγαίνει ένα τελικό αποτέλεσμα.

Tο content που υπάρχει φορτωμένο σε αυτή την πλατφόρμα σε ικανοποιεί; Στηρίζεις την ελευθερία της έκφρασης της πλατφόρμας ή πιστεύεις πως κάποια στιγμή πρέπει να ισχυροποιηθούν τα regulations; Πρέπει να υπάρχει ελευθερία έκφρασης και λόγου, οπότε δεν θεωρώ πως πρέπει να ισχυροποιηθούν τα regulations. Το περιεχόμενο που ανεβάζει ο καθένας εξαρτάται από το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Οι ίδιοι οι χρήστες εξάλλου της πλατφόρμας είναι εκείνοι που αποδέχονται ή απορρίπτουν ένα post.

Στο δικό σου “For you page” τι εμφανίζεται σε πληροφορία συχνότερα; Συνήθως εμφανίζονται ειδήσεις και νέα από τον κόσμο, συνεντεύξεις επιστημόνων όπως κοινωνιολόγων, οικονομολόγων ή ψυχολόγων αλλά και πολιτικών προσώπων. Επίσης αστεία στιγμιότυπα από ζώα και μικρά παιδιά, τα οποία λατρεύω. Μάλλον ο αλγόριθμος με έχει καταλάβει…


Μαρία Παπαγεωργίου, Lifestyle Influencer

maria-papagheorghioy.jpg

Οι περισσότεροι τη γνωρίζουν από το Instagram, αφού έχει μια πολύ δυνατή παρουσία και εκεί. Στόχος της είναι μέσω του TikTok να ανοιχτεί περισσότερο ως άνθρωπος και να εκπαιδεύσει το κοινό της «στην αισθητική, την υγεία της επιδερμίδας αλλά και της ψυχής». Η Μαρία Παπαγεωργίου (@mariaofgreece) είναι υπέρ της αυθεντικότητας σε όλα. Δεν κυνηγάει τα likes ούτε χαίρεται υποκριτικά, ακόμη κι όταν τη ρωτάνε ασταμάτητα στα σχόλια γιατί δε χαμογελάει πιο συχνά. Είναι unapologetically o εαυτός της, κι αυτός είναι ο κύριος λόγος που έχει χτίσει ένα αληθινό κοινό.

Σήμερα φτάσατε να έχετε σχεδόν 25.000 ακολούθους και 1,1 εκατομμύρια likes· γνωρίζατε ότι το content που θα αναπαραγάγετε μπορεί να αγγίξει τέτοια επίπεδα έκθεσης; Γνώριζα πως το TikTok έχει καλό αλγόριθμο, αλλά δεν το έχω συνειδητοποιήσει σε επίπεδο πραγματικών χρηστών-ανθρώπων. Η αλήθεια είναι πως ασχολούμαι ενεργά με αυτό δύο μόνο μήνες. Πριν από κάποιον καιρό είχε ακόμη καλύτερο αλγόριθμο και μετανιώνω που δεν το ξεκίνησα νωρίτερα. Όμως, για μενα είναι κάτι που βγαίνει φυσικά, δε μου παίρνει τόσο χρόνο, γιατί αλλιώς δε θα ήταν πετυχημένο στη δική μου περίπτωση. Πάντα στη δουλειά μου θέλω να είμαι αυθόρμητη και αληθινή, άρα αυτόματα γίνομαι και γρήγορη. Δε θα ξαναγυρίσω ποτέ το ίδιο βίντεο δεύτερη φορά, ούτε θα το σκεφτώ πολύ - σχεδόν καθόλου!

Στον δικό σας lifestyle & wellness τομέα, τι ευκαιρίες και πλεονεκτήματα βλέπετε πως χαρίζει αυτή η πλατφόρμα; Μου αρέσει πολύ το ότι μπορώ να μεταδώσω τόσο εύκολα τα tips, σε μορφή ενός καθημερινού girltalk! Επίσης, το ότι μπορώ να δείξω τόσο άμεσα και με λεπτομέρεια τι θα φορέσω, πώς θα βαφτώ και πώς θα φτιάξω τα μαλλιά μου βήμα προς βήμα, και οι χρήστες να μάθουν από εμένα directly και σε real time.

Λαμβάνετε hate comments και σε ποια συχνότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα social media στα οποία είστε ενεργή; Είναι τρομερό το hate που υπάρχει στο TikTok, ειδικότερα σε σχέση με το Instagram, και είναι ένας από τους λόγους που δεν ήθελα να ασχοληθώ με αυτό στην αρχή. Η έλλειψη παιδείας και η ημιμάθεια σε συνδυασμό με τη ζήλια αποτελούν έναν απίστευτα καταστροφικό συνδυασμό, που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις σε ένα άτομο το οποίο δεν μπορεί εκείνη τη στιγμή να αντιληφθεί πως το πρόβλημα είναι καθαρά εκείνου που αφήνει το σχόλιο μίσους. Θα τα έλεγαν, άραγε, αυτά σε έναν άνθρωπο έξω, αν τον συναντούσαν στον δρόμο για πρώτη φορά; Αποκλείεται. Πρέπει να σκεφτούμε, λοιπόν, πώς θα αντιμετωπιστεί όλο αυτό. Εννοείται πως και εγώ επηρεάζομαι, αρχικά γιατί δεν το είχα ξανασυναντήσει, αλλά έχω αρχίσει να το δουλεύω.

Ποιος είναι ο λόγος που οι followers έχουν συνδεθεί μαζί σας; Η αμεσότητά μου. Το ότι δείχνω τον εαυτό μου και δεν ντρέπομαι. Όσοι με ακολουθούν καιρό στα social ξέρουν πόσο επιμένω στο κομμάτι της αυθεντικότητας. Δείχνω αυτό που είμαι ακριβώς εκείνη τη στιγμή, δείχνω και πτυχές του εαυτού μου που δεν είχα ξαναδείξει. Υπάρχουν πάρα πολλοί λογαριασμοί που δημιουργούν ένα ψεύτικο lifestyle, μια μη υπαρκτή persona στα social και για μένα αυτό είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Θέλω να είμαι αληθινή, original και χαλαρή, με τα δικά μου χαρακτηριστικά, δε θέλω να είμαι κάποια άλλη.

Με ποιον TikToker θα επιλέγατε να βγείτε για ποτό; Αρχικά με τον Jonathan Monroe, γιατί φαίνεται τρομερός τύπος και θέλω να μου μάθει όλα του τα μυστικά για τα μαλλιά, και εννοείται να μου τα φτιάξει. Θα ήθελα να μου μαγειρέψουν και να πιούμε ποτό οι Men with the pot και Max Mariola, γιατί τρελαίνομαι με τα videos τους. Και τέλος, με τη Meredith, γιατί αλήθεια θέλω να δω πώς κάθεται το heavy-duty μακιγιάζ της από κοντά. 


Στέλλα Ανεσιάδου, Gen Z Influencer

anesiadou.jpg

Λατρεμένη στο TikTok community για την αυθεντικότητά της και το χιούμορ της, η Στέλλα Ανεσιάδου (@stella.anesiadou5) αποτελεί παράδειγμα της γενιάς της για τα μηνύματα που προωθεί μέσω του περιεχομένου της, το οποίο έχει εκτοξεύσει τη φήμη της στη Στρατόσφαιρα. Η ίδια δεσμεύεται για ένα αυθεντικό και ειλικρινές υλικό, και είναι πολύ επιλεκτική ως προς τα προϊόντα που προτείνει στο κοινό της, εξασφαλίζοντας μαζί του μια σχέση εμπιστοσύνης.

Στέλλα, ας ξεκινήσουμε από το πώς πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με αυτό το κοινωνικό μέσο. Η αλήθεια είναι ότι μου άρεσε πάντα να φτιάχνω βίντεο. Δηλαδή, από πολύ μικρή, όταν είχα πάρει το πρώτο μου tablet, ήθελα να σκηνοθετώ μικρές ταινίες. Μετά, στο γυμνάσιο, ανακάλυψα το vine, το dabsmash, το musically, αλλά κάποια στιγμή σταμάτησα, γιατί με κορόιδευαν. Ύστερα, μόλις άρχισε η καραντίνα και πήρα ένα πιο καλό κινητό, αποφάσισα να ανεβάζω και να μη με ενδιαφέρει. Δημιουργούσα βίντεο που θεωρούσα εγώ αστεία, όχι βάσει του τι θα σκεφτεί ο άλλος όταν τα δει.

Όταν ξεκίνησες τα TikToks, τι ένιωθες; Σαν να μιλάς στις φίλες σου; Στην καραντίνα ήμασταν σπίτι, δεν είχαμε επαφή με τον έξω κόσμο. Επομένως, το TikTok ήταν κάπως σαν safe place, δηλαδή δεν μπορούσαν να με κοροϊδέψουν εκεί, γιατί δε θα με έβλεπαν και από κοντά. Γενικά, για κάποιον λόγο, παρόλο που τα βίντεό μου παίρνουν προβολές, δεν πιστεύω ότι όντως τα παρακολουθούν. Δηλαδή, βλέπω τα νούμερα, αλλά δε νιώθω ότι με ξέρουν. Δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό. Ίσως επειδή μου βγαίνει πολύ φυσικά το να δημιουργώ περιεχόμενο και δεν υπάρχει κάποια προετοιμασία. Σε γενικές γραμμές, δε συνειδητοποιώ ότι ο αριθμός των προβολών αντιστοιχεί με πραγματικά άτομα. Ακόμη και σε live που μιλάω, δεν μπορώ να αντιληφθώ ότι με κοιτούν 2.000 μάτια. Αν με έβαζες σ’ ένα δωμάτιο με τα ίδια άτομα, δε θα μπορούσα να βγάλω ούτε λέξη. Το ότι είμαι μόνη μου με την κάμερά μου στον χώρο μου, με κάνει να νιώθω άνετα και ασφαλής και ξέρω ότι, αν δε μου αρέσει κάτι, απλώς θα το σβήσω και θα το ξανατραβήξω - δε θα παρεξηγηθεί κάτι που θα πω.

Σήμερα έχεις φτάσει να έχεις σχεδόν 78.000 ακολούθους και 11,3 εκατομμύρια likes, όμως ποια ήταν η στιγμή ή το βίντεο εκείνο που εκτόξευσε τη δημοτικότητα του προφίλ σου; Και τι άλλαξε έκτοτε; Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα κάποιο βίντεο που να έκανε το «μπαμ» και ξαφνικά να πήρα πολλούς followers, πάντα ανέβαινα σταδιακά. Ίσα ίσα, δυσκολευόμουν να αυξήσω τους ακολούθους μου, ενώ είχα πολλά likes. Σταθερά ανέβαζα 1-2 βίντεο την ημέρα και πήγαιναν πάντα καλά. Τώρα, αυξάνω κατά 300-600 τους followers καθημερινά. Το τι άλλαξε είναι κυρίως η επαφή με τον κόσμο. Λαμβάνω πολλή αγάπη και χαρά. Μάλιστα, έχω παρατηρήσει ότι πιο πολλή αγάπη και στήριξη παίρνεις από τους αγνώστους, παρά από τους γύρω σου. Με έχει βοηθήσει, γιατί νιώθω πιο καλά με τον εαυτό μου, έχω πολλή αυτοπεποίθηση. Έχω γίνει πιο κοινωνική. Επομένως, η αλλαγή τείνει προς τη θετική μεριά.

Επαγγελματικά, τι ευκαιρίες και πλεονεκτήματα είδες πως σου χάρισε αυτή η πλατφόρμα; Η αλήθεια είναι ότι μου έχουν έρθει πολλές προτάσεις και από brands που έβλεπα μικρή και τα θαύμαζα, και δεν πίστευα ποτέ ότι θα συνεργαστώ μαζί τους. Από κει και πέρα, έχω καταφέρει να λαμβάνω ένα σταθερό εισόδημα από το TikTok, στο οποίο όμως δε θέλω να βασιστώ, γιατί το θεωρώ πολύ βραχυπρόθεσμο. Είμαι της άποψης ότι δε θέλω να κάνω το προφίλ μου κατάλογο, καθώς έχει άλλο στιλ. Διαφημίζω μόνο προϊόντα που μου αρέσουν, γι’ αυτό δε στηρίζομαι στα λεφτά της εφαρμογής. Ο χειρότερός μου εφιάλτης είναι να προωθήσω κάτι και μετά να μου στείλει μια κοπέλα και να μου πει «το αγόρασα και είναι χάλια». Γιατί ξέρω ότι κάποιος θα με εμπιστευθεί, θα το αγοράσει, επειδή το έδειξα, οπότε νιώθω ότι έχω μεγάλη ευθύνη, ειδικά όσον αφορά σε προϊόντα ομορφιάς-περιποίησης. Επίσης, ήδη εργάζομαι σε μια εταιρία Μάρκετινγκ και έχω αναλάβει όλο το κομμάτι του TikTok, οπότε μαθαίνω και την business πλευρά του.

Ως εκπρόσωπος της Gen Ζ, τι μηνύματα επιθυμείς να στείλεις στους συνομηλίκους σου; Σίγουρα, το μήνυμα που θέλω να περάσω στη γενιά μου, το οποίο θεωρώ ότι οι προηγούμενες το έχουν πολύ στο μυαλό τους, είναι να μην τους ενδιαφέρει τόσο η γνώμη των άλλων. Από μικρή άκουγα συνέχεια τους μεγαλύτερους να λένε «και τι θα πει ο κόσμος;» Νιώθω ότι δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει καθόλου το τι θα πουν οι άλλοι. Έχουμε μια ζωή και πρέπει να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Ο κόσμος έτσι κι αλλιώς θα πει κάτι στο τέλος, οπότε σίγουρα το πιο σημαντικό μήνυμα που θέλω να περάσω είναι το να κάνεις αυτό που αγαπάς. Σίγουρα, η εποχή του body positivity και του love yourself μου αρέσει πάρα πολύ και θέλω να τα επικοινωνήσω και αυτά στον κόσμο.

Θεωρείς ότι η Gen Z είναι υπερβολικά προσκολλημένη με το συγκεκριμένο μέσο; Μήπως εντέλει τα soft skills των νέων περιορίζονται μέσω αυτού; Νομίζω είναι λίγο άδικο να κατηγορούμε τους νέους πως είναι όλη μέρα στο TikTok, διότι αυτή είναι η επικαιρότητα. Θεωρώ ότι είναι μεν προσκολλημένοι, αλλά δικαιολογημένα. Επίσης, εάν φιλτράρεις αυτά που βλέπεις, δεν υπάρχει πρόβλημα. Προσωπικά, έχω μάθει πάρα πολλά από το TikTok. Σε καμία περίπτωση δεν περιορίζονται τα soft skills. Αντιθέτως, νιώθω ότι έχω αναπτύξει πολύ την ενσυναίσθησή μου, γιατί συνέχεια προσπαθώ να σκεφτώ τι θα άρεσε στον κόσμο, με τι θα γελούσε. Εάν το χειρίζεσαι σωστά, είναι ένα πολύ ιδιαίτερο εργαλείο από το οποίο μπορείς να μάθεις. Η εφαρμογή ξέρει ανά πάσα στιγμή τι θα σου πετάξει.

Πώς αποφάσισες να το δεις τόσο σοβαρά σε σχέση με τους συνομηλίκους σου; Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ τον τίτλο “content creator”. Γενικά, ό,τι βίντεο κάνω δεν είναι ποτέ καταπιεσμένο. Το βλέπω, όμως, σοβαρά ως προς το μήνυμα που θα περάσω. Κάθε μέρα έχω όρεξη να ανεβάζω, έχει γίνει πλέον συνήθεια.

Θεωρείς ότι, αν δεν είχαν τόση επιτυχία τα βίντεό σου, θα εξακολουθούσες να το βλέπεις τόσο σοβαρά; Σίγουρα όχι. Όσο παίρνεις απήχηση και μάλιστα θετική, τόσο μεγαλύτερο κίνητρο έχεις για να συνεχίσεις.

Ποιος θεωρείς ότι είναι ο λόγος που οι followers έχουν συνδεθεί μαζί σου; Τι ακριβώς συνειδητοποίησες πως δημιούργησε και εξακολουθεί να δημιουργεί engagement ανάμεσα σε εσένα και το κοινό σου; Νομίζω έχει να κάνει με το ότι από την πρώτη στιγμή έβγαινα πολύ αυθεντική στα βίντεο. Αυτός είναι και ο λόγος που δε βάζω και φίλτρα, γιατί θέλω ο κόσμος να ξέρει πώς είμαι. Επιπλέον, αν δε μου αρέσει κάτι, θα το πω, αν πάρω να δοκιμάσω ένα προϊόν, θα μοιραστώ την αλήθεια. Έχω χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης. Νιώθω ότι κατά κάποιον τρόπο είναι φίλοι μου, δε θα τους πω ψέματα. Από την άλλη, θεωρώ ότι έχω engagement, γιατί είμαι από τις λίγες κοπέλες που κάνουν χιουμοριστικά βίντεο. Και είναι και λίγο ταμπού. Πέραν αυτού, υπάρχει και η άλλη πλευρά του εαυτού μου: θα δώσω και συμβουλές ομορφιάς. Βάφομαι και δοκιμάζω διαφορετικά makeup, μοιράζομαι τις ανασφάλειές μου. Είναι πολλές πλευρές του εαυτού μου, σίγουρα δεν τις δείχνω όλες, αλλά προσπαθώ να τα δείχνω όλα με τον τρόπο μου. Και αυτό νομίζω ότι μετράει πιο πολύ!

Μέσα από τη διάδραση που υπάρχει με το κοινό σου, πάνω σε ποια θέματα έχεις εντοπίσει αυτό να ζητά περισσότερο τις συμβουλές και τη ματιά σου ως νεαρής κοπέλας; Οι περισσότερες συμβουλές που μου ζητούν αφορούν στην αυτοπεποίθηση. Νιώθω ότι είναι ένα τεράστιο θέμα, ειδικά για τα νέα κορίτσια. Και γενικά για ό,τι σχετίζεται με διαπροσωπικές σχέσεις, ακόμη και για τα ερωτικά τους. Έχω καταλάβει ότι δυστυχώς ακόμη τα παιδιά και οι συνομήλικοί μου ντρέπονται να συζητήσουν με τους γονείς τους και πολλοί στέλνουν σε εμένα μηνύματα του στιλ «έχω αυτό το θέμα, τι να κάνω;» Επιπλέον, καταλαβαίνω ότι έχουν πάρα πολλά άτομα θέμα με το άγχος τους.

Δέχεσαι hate σχόλια στην πλατφόρμα; Ναι, λαμβάνω πάρα πολλά, ειδικά για την εμφάνισή μου. Βασικά είναι και ανάλογα με το βίντεο. Εάν ανεβάσω κάποιο το οποίο θα διχάσει λίγο την κοινή γνώμη, θα λάβω πιο πολλά. Αλλά είναι και κάποια άλλα σχόλια, που θα είναι αρνητικά ξεκάθαρα για την εμφάνισή μου, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι στις άλλες πλατφόρμες. Σχόλια όπως «είσαι άσχημη», «είσαι χοντρή», «πώς είσαι έτσι». Ωστόσο, το 99% προέρχεται από fake λογαριασμούς, γι’ αυτό και δε με έχουν επηρεάσει ποτέ. Βέβαια, εάν έχεις 50 να σε λένε κούκλα και 2 να σε λένε άσχημη δε σε νοιάζει. Εάν κάποια στιγμή έχω περισσότερα αρνητικά, σίγουρα θα θορυβηθώ.

Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική που ακολουθείς πίσω από το κάθε post; Όχι, όπως είπα και πριν, κάνω ό,τι μου βγει. Παρ’ όλα αυτά, άμα δω ότι κάποιο στιλ βίντεο έχει περισσότερη απήχηση, θα συνεχίσω να το κάνω ή θα το εξελίξω σε series. Τώρα τελευταία αναδύονται πολύ τα vlogs, επομένως έχω αρχίσει να δημιουργώ πιο πολλά.

Πόσο χρόνο αφιερώνεις σε όλο αυτό; Αναλόγως τον τύπο του βίντεο. Εάν κάνω κάποια μίμηση ή κάτι στο σπίτι που δε χρειάζεται πολλά πλάνα, αφιερώνω περίπου 2΄. Έχω την ιδέα, ανοίγω κάμερα, το γυρίζω και το ανεβάζω. Τόσο απλά. Εάν πρόκειται για vlog ή βίντεο με πολλά πλάνα που πρέπει να τα ενώσω, να κάνω voice over, μου παίρνει το πολύ μισή ώρα. Ημερησίως, αφιερώνω συνολικά 15΄-30΄ λεπτά στην παραγωγή και το editing των TikToks μου.

Κάνοντας ένα break down του TikTok, πώς εξηγείς το γεγονός ότι έχει υπερισχύσει όλων των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Είναι κάτι εντελώς καινούριο: από την τετράγωνη φωτογραφία του Instagram έχουμε περάσει στο κάθετο βίντεο του TikTok. Βλέπεις συνεχώς νέο κόσμο και ο αλγόριθμος σού πετάει περιεχόμενο που είναι ξεκάθαρα για εσένα. Αυτό δημιουργεί περισσότερο ενδιαφέρον για την εφαρμογή. Είναι πιο διαδραστικό, πιο άμεσο, χιουμοριστικό και αποκτάς μια οικειότητα με τον δημιουργό μέσω των βίντεο, ενώ τα άλλα μέσα είναι πιο απρόσωπα. Οι περισσότεροι ακολουθούν creators στο TikTok, επειδή κατά βάση τους αρέσει ο χαρακτήρας τους και όχι η αισθητική τους όπως σε μια φωτογραφία.

Ποιους άλλους λογαριασμούς παρακολουθείς και γιατί; Παρακολουθώ κυρίως λογαριασμούς του εξωτερικού με χιουμοριστικό περιεχόμενο σαν το δικό μου, όπως και makeup και ελληνίδες creators με τις οποίες έχω μιλήσει και έχω γνωριστεί. Με τους creators νιώθω ότι είμαστε ένα μικρό χωριό, ειδικά στη Θεσσαλονίκη που είμαστε λίγοι. Ωστόσο, με όσους έχω έρθει κοντά, τουλάχιστον με το 90% έχω ταιριάξει, δηλαδή είναι καλός κόσμος. Δεν είναι toxic το περιβάλλον. Δε νιώθω ανταγωνιστικότητα, ο καθένας έχει το κοινό του.

Με ποιον/ποια TikToker θα έβγαινες για ποτό; Με πολλή δυσκολία, γιατί είναι πολλές αυτές που θα ήθελα να βγω για ποτό μαζί τους, θα πω την Πόπη Παγούδη, την οποία τη γνώρισα και πρόσφατα και έχουμε τρομερή χημεία. Ταιριάζουν πολύ οι απόψεις μας και το χιούμορ μας. Θεωρώ ότι θα περνούσαμε τέλεια αν βγαίναμε μαζί για ποτό.

Τι σχεδιάζεις για το μέλλον; Γενικά είμαι άτομο που δεν κάνει πολύ μακροπρόθεσμα σχέδια. Θέτω κοντινούς στόχους, τους οποίους θέλω να κατακτώ και σιγά σιγά όπου με βγάλει. Θέλω να δοκιμάζω συνεχώς νέα πράγματα, οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω ότι σε 5 χρόνια θα κάνω κάτι, γιατί κάθε χρόνο επιλέγω κάτι διαφορετικό. Ίσως φταίει και η ηλικία. Ένα κρυφό μου όνειρο είναι να βγω κάποια στιγμή στην τηλεόραση. Θεωρώ ότι αυτή χρειάζεται μια ανανέωση. Οπότε θα μου άρεσε να κάνω κάποια εκπομπή με κάποιον άλλον creator.


!THE EXPERTS!

Ιζαμπέλλα Κεφαλά, Social Media & Account Manager

izabella-kefala-3.jpg

Ειδικευμένη στο digital marketing και ανήκοντας στη γενιά των Millennials, η Ιζαμπέλλα Κεφαλά, Social Media & Account Manager στην Advengers και απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, μεγάλωσε παράλληλα με την επέλαση των κοινωνικών δικτύων. Ξεκίνησε να ασχολείται με το TikTok, καθώς είναι ζωτικό κομμάτι του επαγγέλματός της, ενώ το έβρισκε ρηξικέλευθο και ως απλός χρήστης.

Το TikTok είναι το Νο1 μέσο κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, νικώντας όσα ήδη υπήρχαν. Ποιοι είναι οι λόγοι που συνέβαλαν σε αυτό; Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά για εμένα οι τρεις κυριότεροι αφορούν: πρώτον, στα εργαλεία που έδωσε στους χρήστες για να παραγάγουν το δικό τους βίντεο-περιεχόμενο και να γίνουν creators, δεύτερον, στη λογική των short-form videos, που είναι εύκολα καταναλώσιμα μέσα στο fast-paced περιβάλλον στο οποίο ζούμε, και, τρίτον, στον αλγόριθμο, που «σπρώχνει» videos ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του καθενός. Σε αυτήν την πλατφόρμα δεν παίζουν ρόλο οι followers που έχεις για να δει κάποιος το content σου, αλλά, με βάση το περιεχόμενό του, ο αλγόριθμος το προβάλλει σε όσους έχουν κοινά ερεθίσματα.

Πώς προέκυψαν τα conferences τα οποία διοργανώνετε και τι αποκομίζουν οι συμμετέχοντες σε αυτά; Τα conferences στα οποία συμμετέχουμε ενεργά ως Advengers έχουν στόχο να αναδείξουν νέες τάσεις στον digital κόσμο, παρουσιάζοντας insights και επιτυχημένα case studies για το πώς οι στρατηγικές μας έχουν αποφέρει επικοινωνιακή υπεραξία για τους πελάτες μας. Παράλληλα, διοργανώνουμε σεμινάρια για εταιρίες και agencies που θέλουν να ενδυναμώσουν τη γνώση τόσο στο TikTok όσο και σε άλλες πλατφόρμες.

Πώς μπορεί κάποιος να επιτύχει στο TikTok; Υπάρχουν συγκεκριμένα tips και tricks; Τεχνικά υπάρχουν πολλά tips & tricks. Όλα όμως καταλήγουν σε μία φράση: «Η αυθεντικότητα είναι το κλειδί».

Ποια είναι τα contents που κερδίζουν περισσότερο σήμερα; Αυτά που λένε τη δική τους αλήθεια, που κάνουν apply στη φύση του μέσου, που συνδυάζουν τη δημιουργικότητα με τον fun χαρακτήρα της πλατφόρμας.

Μιλώντας με αριθμούς, τι μπορεί να αποκομίσει σήμερα κάποιος που έχει ενεργή συμμετοχή στην πλατφόρμα; Trick question! Θα πω ότι αυτό ποικίλλει ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει και την αγορά στην οποία απευθύνεται. Για να το αναλύσουμε, θα χρειαστεί δεύτερη συνέντευξη!

Αντίστοιχα, οι εταιρίες πώς μπορούν να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους, εργαλιοποιώντας ό,τι τους προσφέρει το TikTok; Οι εταιρίες έχουν τη δυνατότητα μέσω αυτού να δείξουν την πιο… ανθρώπινη πλευρά τους! Αξιοποιώντας influencers, native advertising, product showcases, backstage contents, user generated contents, και συνδυάζοντας δημιουργικό περιεχόμενο με data informed insights, έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν στο #TikTokMadeMeBuyIt!

Σε ποιους άξονες πρέπει να βασίζεται μια επιτυχημένη στρατηγική στο TikTok; Σε αυτούς που ισχύουν για οποιοδήποτε μέσο. Με λίγα λόγια, γνώση του μέσου και του κοινού στο οποίο θέλεις να μιλήσεις, ορισμός στόχων, tone of voice, πυλώνες περιεχομένου. Ωστόσο, στο TikTok, το τελικό περιεχόμενο οφείλει να μιλάει στη γλώσσα του μέσου και να φαίνεται οργανικό μέσα στην πλατφόρμα.

Πώς βλέπεις στο επόμενο διάστημα να εξελίσσεται αυτό το μέσο; Η πλατφόρμα έχει αλλάξει ήδη σημαντικά τη συμπεριφορά αναζήτησης στο διαδίκτυο, αφού μεγάλο μερίδιο της Gen Z δεν «γκουγκλάρει» πλέον, αλλά βρίσκει πληροφορίες στο TikTok. Αντίστοιχα, το e-commerce και η μουσική βιομηχανία αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτά θα εξελιχθούν.


Μάνος Χατζημαλωνάς, Psychologist & Psychotherapist

manos-hatzimalonas.jpg

Από τα hacks στάσης ζωής, διαχείρισης άγχους και συναισθημάτων, τοξικών και μη σχέσεων, εθισμών, ψυχοσωματικών λειτουργιών και την αντιμετώπιση τραυμάτων μέσω της αυτoσυμπόνοιας, που ξεκίνησε να μοιράζεται στο TikTok, μέχρι τη σειρά «Αντί Καληνύχτας», την οποία συχνά ανέβαζε αργά το βράδυ με στοιχεία ποιητικής αδείας, ο Έλληνας ψυχολόγος που έχει εργαστεί κυρίως σε Αγγλία και Αμερική είδε εκθετική διάδοση του ονόματός του. Απόλυτα πιστός στις επιταγές της εποχής, εξελίσσει την επιστήμη του εκμεταλλευόμενος το πιο δυνατό social media, όντας από τους πλέον επιτυχημένους σ’ αυτό.

Κύριε Χατζημαλωνά, η αλήθεια είναι πως το scrolling στα TikToks σας έχει γίνει το αγαπημένο μας. Απέχοντας, όμως, ηλικιακά από την Gen Z, πώς και ανοίξατε λογαριασμό σ’ αυτό; Τον Αύγουστο του ’21, ένας αυστραλός φίλος με απείλησε ότι, αν δεν κάνω άμεσα λογαριασμό στο TikTok, θα με διαγράψει. Του είπα αστειευόμενος ότι «είμαι σοβαρός άνθρωπος εγώ, Jordan, αυτά είναι για εφήβους, όπως εσύ». Τελικά, με έπεισε και εκείνος αλλά και ο αλγόριθμος που πήρε ανέλπιστα φωτιά με τα πρώτα μόλις βίντεο. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Μέρος της δουλειάς ενός ψυχολόγου, κατά τα προστάγματα της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας, είναι να είναι πράκτορας της κοινωνικής προόδου, επιστρέφοντας την επιστήμη στην κοινωνία. Κάπως έτσι, λοιπόν, συμβίβασα μέσα μου τερπνόν και δέον της ψυχαγωγίας και της ψυχοσωματικής αγωγής.

Μέχρι σήμερα φτάσατε να έχετε σχεδόν 130.000 ακολούθους και 1,2 εκατομμύρια likes, όμως ποια ήταν η στιγμή ή το βίντεο εκείνο που εκτόξευσε τη δημοτικότητα του προφίλ σας, και τι άλλαξε από τότε; Από εκείνα που θα έλεγε κανείς ότι «έσπασαν» το TikTok ήταν ένα που συνέδεε την ενσυναίσθηση με τη συνεξάρτηση και την αναβλητικότητα με το αυτοσαμποτάζ. Ένα άλλο που μιλούσε για την απεξάρτηση από ουσίες μέσω της αποκοπής από «κακές» παρέες. Θαρρώ, όλο αυτό άλλαξε την αίσθηση της ευθύνης απέναντι στο κοινό που με τιμά ακολουθώντας με, και έφερε τον σεβασμό μου απέναντι στο TikTok ως πολύτιμο εργαλείο, καθώς και μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε δημόσιους χώρους, με την οποία δε σας κρύβω ακόμη εξοικειώνομαι.

Φαντάζομαι πως χρειάζονται πολλά περισσότερα από μια συχνή ενασχόληση με το μέσο. Όταν ξεκινήσατε, γνωρίζατε ότι το content που θα αναπαράγετε μπορεί να αγγίξει τέτοια επίπεδα έκθεσης; Η αλήθεια είναι ότι αποτελεί ψυχοσωματική πρόκληση η εντατικότητα ενασχόλησης που απαιτεί η συντήρηση περιεχομένου και η διάδραση στο TikTok, ακόμη και για έναν ψυχολόγο. Γνώριζα για την επιδραστικότητα του περιεχομένου μου, γιατί ακριβώς αυτό χρησιμοποιώ και στις συνεδρίες μου. Δηλαδή, ό,τι γίνεται viral στο TikTok μου, πρώτα έχει γίνει ιογενώς μεταδοτικό στη ζωή ενός θεραπευομένου μου. Τα περισσότερα ερεθίσματα για περιεχόμενο τα αντλώ μέσα από τις συνεδρίες μου και τη διάδραση με τον κόσμο. Ενίοτε τα γυρίζω μέσα στη συνεδρία, κάτι που ευχαριστεί και παρακινεί τον άνθρωπο που έχω απέναντί μου. Φυσικά, δεν μπορούσα να προβλέψω το μέγεθος της αλγοριθμικής μετάδοσης αλλά και την ευγνωμοσύνη του κόσμου, την οποία λαμβάνω καθημερινά.

Για την επιστήμη την οποία υπηρετείτε τι ευκαιρίες και πλεονεκτήματα βλέπετε πως χαρίζει αυτή η πλατφόρμα; Ο αλγόριθμος του TikTok αναδεικνύει το ποιοτικό και στοχευμένο περιεχόμενο. Καθώς βγαίναμε δειλά από την πανδημία, ο κόσμος είχε ανάγκη από εύπεπτα ευχάριστη και χρήσιμη πληροφορία, το λεγόμενο “edutainment”. Είναι από καιρό γνωστή στην ψυχολογική επιστήμη η θετική επίδραση των «ηθικών υπενθυμίσεων» (ήθος όπως συνήθεια), όπως σε μορφή γνωμικών, memes και άλλων εκλαϊκευμένων παροτρύνσεων γνώσης και πρακτικής. Για έναν ψυχολόγο και κοινωνικό επιστήμονα, η ανατροφοδότηση και η διάδραση με την κοινωνία είναι καθήκον. Η πλατφόρμα του TikTok παρέχει το προνόμιο της μεγάλης διασποράς και σύμπλεξης περιεχομένου, που, αν αξιοποιηθεί σωστά από έναν καλόβουλο δημιουργό και έναν υπεύθυνο χρήστη, από τη μία μπορεί να διαμορφώσει την κοινή γνώμη αναβαθμίζοντάς την, ενώ από την άλλη να καταρτίσει ένα άτομο με εφόδια για ενδυνάμωση και εξέλιξη.

Ποιος είναι ο λόγος που οι followers έχουν συνδεθεί μαζί σας; Τι δημιουργεί engagement σε αυτό το διαδικτυακό περιβάλλον; Πρωτίστως θέλω να πιστεύω η ψυχαγωγική και επιστημονική υφή του περιεχομένου, αν και δέχομαι πολλά και ποικίλα σχόλια για το παρουσιαστικό μου - κάτι που μάλλον ανέχομαι ως μέσο προσέλκυσης στον ζητούμενο στόχο: μιας μορφής “Stand Up Therapy”, το οποίο είναι και ο τίτλος του podcast που ετοιμάζω.

Παρά τα σενάρια δυστοπίας που αναπόδραστα οικειοποιούμαστε οι περισσότεροι μέσα στους αλλοπρόσαλλους καιρούς που ζούμε τελευταία, το ότι ζούμε στη σύγχρονη εποχή θα πρέπει να μας κάνει να ξυπνάμε κάθε μέρα με δίψα για μάθηση και πείσμα για ένα καλύτερο αύριο. Αυτό προσπαθώ να μεταδίδω με κάθε βίντεο, ακόμη κι αν καταπιάνεται με θλιβερά γεγονότα και τραυματικά βιώματα.

Σημαντική είναι η δυνατότητα των lives που κάνω εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο κάθε Κυριακή βράδυ, κάτι που έχει δημιουργήσει μέσω της διάδρασης σε πραγματικό χρόνο μια ισχυρή αίσθηση κοινότητας. Εκεί φροντίζω να απαντώ σε όσο περισσότερες ερωτήσεις επί παντός ψυχοσωματικού επιστητού μπορώ μέσα σε 60΄. Εκεί βγαίνει γέλιο, συγκίνηση, προβληματισμός, ερωτήματα και συμβουλές, σε αμφίδρομη ροή με το ακροατήριο. Δεν υπάρχει κάτι πιο ζωντανό και πολύτιμο στον ψηφιακό κόσμο.

Μέσα από τη διάδραση που υπάρχει με το κοινό σας, πάνω σε ποια θέματα έχετε εντοπίσει αυτό να ζητά περισσότερο τις συμβουλές και την επιστημονική ματιά σας; Είναι πολλά και ποικίλα. Είναι εκείνα που έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες συμβουλές για τη διαχείριση άγχους και συναισθημάτων, ψυχοσωματικών επιβαρύνσεων αλλά και νέων καινοτομιών, την παρακίνηση για περιορισμό ή εισαγωγή συνηθειών, και φυσικά, τις σχέσεις και τα στάδια ανάπτυξής τους. Φροντίζω κάθε βίντεο ανεξαιρέτως να περιέχει καλά διασταυρωμένη επιστημονικά γνώση, όσο φυσικά μπορεί κανείς να μη γενικολογεί σ’ έναν βαθμό μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Ο κόσμος διψά για γνώση επιμέλειας εαυτού, για μια αναβάθμιση ψυχοσωματικής υγιεινής. Και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό στη χώρα που ιστορικά εφηύρε την προσωπική ανάπτυξη όχι μόνο στη Δύση αλλά και παγκοσμίως, ακόμη κι αν καμιά φορά παραπληροφορείται από μη καταρτισμένους «σοφιστές», δήθεν ειδικούς ψυχικής υγείας. Άλλωστε, τα λάθη είναι απαραίτητο στάδιο στην εξέλιξη. Με ακολουθούν και πολλοί συνάδελφοι ψυχολόγοι με τους οποίους συχνά συνομιλώ προσπαθώντας να παρακινήσω ένα ρεύμα εξωστρέφειας και πολυφωνίας στο επάγγελμα μέσω της αξιοποίησης των νέων μέσων.

Λαμβάνετε hate comments και σε τι συχνότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα social media στα οποία είστε ενεργός; Προφανώς. Δε θα ήταν ζωντανή η αίσθηση της επικοινωνίας αν δεν υπήρχαν και αυτά. Τα αγαπημένα μου είναι εκείνα που καταφέρνω να τα μεταβάλω με χιούμορ και εγκράτεια σε διάλογο με τον επιτιθέμενο. Καμιά φορά με βοηθά η κοινότητα που απαντά αντί εμού, ακόμη και για να υποστηρίξει κάποιο μέλος του ακροατηρίου που δέχθηκε επίθεση από trolls. Αυτό είναι κάτι που με συγκινεί και με ενθαρρύνει. Ξεκάθαρα, το TikTok βγάζει περισσότερο hate στα σχόλια από άλλα δίκτυα. Άλλωστε, ο αλγόριθμος βασίζεται στην αυθεντική αυτοέκφραση των χρηστών, κάτι που από τη μία ενθαρρύνει μια αυθεντικότητα στο περιεχόμενο, ενώ από την άλλη μια παρορμητικότητα στον εύκολο και εκ του ασφαλούς σχολιασμό.

Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική που ακολουθείτε πίσω από το κάθε post; Ενώ προσπαθώ να ακολουθώ μια μεσοπρόθεσμη στρατηγική, αφουγκραζόμενος τον παλμό της κοινωνίας ανά εβδομάδα και ημέρα, συχνά αποκλίνω, με αποτέλεσμα η ομάδα μου να σηκώνει ψηλά καμιά φορά τα χέρια. Δεν μπορώ, όμως, ούτε να κάνω κάτι επειδή είναι απλά «πιασάρικο» και θα φέρει views, ούτε επειδή πρέπει να ειπωθεί μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, ενώ του αξίζει να αναπτυχθεί με τον τρόπο που εγώ θεωρώ κατάλληλο για να ανταποκρίνεται στο εύρος και τη σοβαρότητα ενός θέματος.

Αλήθεια, πόσο χρόνο αφιερώνετε στη δημιουργία των videos και το editing; Ποικίλλει κατά περίοδο, λόγω off-line προγράμματος και υποχρεώσεων, αλλά και της δικής μου ψυχικής ισορροπίας. Υπάρχουν πολλές ημέρες που το χαμόγελο μπροστά στην κάμερα, σε βίντεο ή Live, μπορεί να είναι το μοναδικό μέσα στη μέρα μου. Έχω μάθει, όμως, να σέβομαι τις ανάγκες της ψυχής μου, η οποία μπορεί να μου ζητά να σιωπήσω για μερικές ημέρες.

Κάνοντας ένα break down του TikTok, πώς εξηγείτε το γεγονός ότι έχει υπερισχύσει όλων των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Ξεκάθαρα, είναι η επιτομή εργαλείου απορρόφησης προσοχής και εστίασης. Και κατ’ επέκταση και της κοινωνικής επιρροής μέσα σε μια “attention economy” που διέπει ολοένα και περισσότερο τις ζωές μας με την έλευση των κοινωνικών δικτύων. Η γρήγορη εναλλαγή βίντεο με τον συνδυασμό φίλτρων και μουσικής, δεσμεύουν τον εγκέφαλό μας σε βαθμό άνευ προηγουμένου. Θέλει προσοχή και αυτοέλεγχο η υγιής χρήση της πλατφόρμας, κυρίως από χρήστες που απλά καταναλώνουν παρά δημιουργούν περιεχόμενο, και ιδίως τους νέους. Γιατί όσο το “For you” του TikTok μπορεί να συνδέει με περιεχόμενο άλλο τόσο μπορεί και να αποσυνδέει έναν χρήστη από την πραγματικότητα.

Ποιους άλλους λογαριασμούς παρακολουθείτε και γιατί; Συνήθως παρακολουθώ λογαριασμούς ψυχολόγων και κοινωνικών επιστημόνων διεθνούς κύρους ή άλλων καινοτόμων της σκέψης γύρω από τα πεδία που με απασχολούν. Κυρίως αγγλόφωνο περιεχόμενο, μιας και έχω ζήσει και εργαστεί το περισσότερο της ζωής μου στο εξωτερικό, κυρίως σε Αγγλία και Αμερική. Μου αρέσει, όμως, πολύ το αυθεντικό περιεχόμενο που φτιάχνουν Ελληνίδες και Έλληνες, κυρίως της γενιάς Z, εκθέτοντας την επικαιρότητα με καυστικότητα και προβληματισμό.

Με ποιον TikToker θα επιλέγατε να βγείτε για ποτό; Υπάρχουν πολλοί διεθνούς φήμης ψυχολόγοι, επιστήμονες και φιλόσοφοι, μεταξύ άλλων, που θα ήθελα να γνώριζα από κοντά. Μάλιστα, έχω καταφέρει να προσεγγίσω εξασφαλίζοντας συνεντεύξεις στο προσεχές διάστημα τους Jordan Peterson, Gabor Mate και Elio D'Ana, οπότε, αν όχι για ποτό, σίγουρα για κουβέντα. Είμαι βέβαιος δε ότι θα είχε πολύ ενδιαφέρον για το κοινό μου να πίναμε ένα σφηνάκι παρέα με τον “The Rock”, Dwayne Johnson.

Στο μέλλον, ποια είναι τα σχέδιά σας; Τι «χτίζετε» πάνω σε αυτήν τη σχέση που έχετε δημιουργήσει με το κοινό; Πολλά και υποσχόμενα, εφόσον οι συνθήκες και το ακροατήριο επιτρέψουν. Ήδη υπάρχει μια κοινότητα που μεγαλώνει σε προνομιακό περιβάλλον, μέσα στην οποία κάνουμε εβδομαδιαία QA Live, καθώς και το εβδομαδιαίο newsletter «Νέα Ασκητική». Στα σκαριά βρίσκεται ένα podcast που θα φιλοξενεί προσωπικότητες αλλά και δικές μου εβδομαδιαίες περιηγήσεις στον κόσμο της ψυχολογικής επιστήμης, μια πλατφόρμα ψυχο-εκπαίδευσης που θα βοηθά κόσμο με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες να αναβαθμίζει την εφαρμόσιμη γνώση γύρω από καθημερινές απειλές και ευκαιρίες ψυχικής υγείας. Όσον αφορά το TikTok, θα ήθελα να εξειδικεύσω μια σειρά από βίντεο series με διάφορες θεματικές, αλλά και να κάνω περισσότερες ζωντανές μεταδόσεις σε δημόσιους χώρους, εμπλέκοντας παριστάμενους να συμμετέχουν σε διάλογο. Θαρρώ, ο ουρανός και ο αλγόριθμος είναι το όριο!

Κατά τα άλλα, συνεχίζω να προσφέρω τις υπηρεσίες ως ιδιώτης ψυχολόγος σε ατομικό, ομαδικό και εταιρικό επίπεδο, όπως γνωρίζω να κάνω εδώ και 12 χρόνια εξάσκησης του επαγγέλματος, ενώ συνεχίζω αθεράπευτα να το εξελίσσω μέσα από προσωπική κατάρτιση και συνέργειες με προσανατολισμό την εκλαΐκευση της ψυχολογικής επιστήμης και το κοινό καλό.

ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ, ΧΡΥΣΑ ΣΙΜΩΝΗ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ IOYΛIOY 2023