Αντικρίζοντας τα ρούχα τους, με την πρώτη κιόλας ματιά, καταλαβαίνεις την υπογραφή που φέρουν. Zimmermann: αυτό το, εμβληματικό πλέον, αυστραλιανό brand που από το ξεκίνημά του, το 1991, μέχρι και σήμερα παραμένει πιστό στο αρχικό του όραμα για εκλεπτυσμένη θηλυκότητα, εντυπωσιακούς και ευφυείς χρωματικούς συνδυασμούς και ιδιαίτερα και αυθεντικά prints. Όλα ξεκίνησαν όταν η Nicky Zimmermann, μία εκ των αδερφών και founders του οίκου, άρχισε να σχεδιάζει και να ράβει ρούχα στο γκαράζ των γονιών της στο Σίδνεϊ και να τα πουλάει στη συνέχεια σε υπαίθριες αγορές, οι οποίες αποδείχθηκαν το ιδανικό πεδίο εκπαίδευσης για μια επίδοξη επιχειρηματία, καθώς της έδωσαν τη δυνατότητα να διαμορφώσει την αισθητική της και παράλληλα να δει από κοντά πώς αντιδρούσαν οι γυναίκες στη μόδα. Ένα editorial μόδας στη Vogue Αυστραλίας όπου φωτογραφήθηκε ρούχο της έγινε η καθοριστική στιγμή, γιατί υπήρξε ενδιαφέρον και άρχισαν οι παραγγελίες.Ήταν περίπου τότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, που η αδερφή της Nicky, Simone, αποφάσισε να μπει στην επιχείρηση της αδελφής της, μια προσθήκη- θεμέλιος λίθος για τη μακροβιότητα και επιτυχία του brand. «Δε θα μπορούσα να έχω καταφέρει όσα έχουμε πετύχει χωρίς τη Simone. Αν και η επιχείρηση εξελίχθηκε και η μόδα άλλαξε, η Simone υπήρξε η σταθερή φωνή λογικής».
Από τα πρώτα τους κιόλας βήματα έκαναν μια τολμηρή κίνηση. Η απόφασή τους να λανσάρουν μαγιό, περίπου πέντε χρόνια αφότου ξεκίνησαν την επιχειρηματική τους πορεία, έκανε τη διαφορά, καθώς αναγνώρισαν ότι η κατηγορία αυτή θα συνδεόταν γνήσια με τις αυστραλιανές τους ρίζες. Πολύ σύντομα, ο οίκος κέρδισε τη θέση του ανάμεσα στους ηγέτες της παγκόσμιας μόδας. Κι από τότε μέχρι και σήμερα η πορεία διαφαίνεται ανοδική.


«Εστιάζουμε πάντα σε αυτό που αγαπάμε και σε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά. Αυτό είναι που κάνει την ταυτότητα του brand τόσο ξεχωριστή... Όσο συνεχίζουμε να μαθαίνουμε καθημερινά, το ταξίδι παραμένει ενδιαφέρον».
Το όνομα ‟Zimmermann” είναι συνώνυμο της ανεπιτήδευτης κομψότητας και της σύγχρονης θηλυκότητας. Πώς θα περιγράφατε το signature στιλ του με τρεις μόνο λέξεις;
Ν.Ζ.: Εξαρτάται από την περίσταση, αλλά, για να τις καλύψω όλες, θα έλεγα: καλοραμμένο, πρακτικό και διασκεδαστικό.
Το brand είναι συνυφασμένο με το καλοκαίρι, κάτι που φαίνεται και στις αντίστοιχες συλλογές, καθώς έχουν έντονη ταυτότητα. Τι σημαίνει για εσάς το καλοκαιρινό στιλ και πώς το διατηρείτε φρέσκο κάθε σεζόν;
Ν.Ζ.: Καθώς είμαι από την Αυστραλία, το καλοκαιρινό στιλ είναι πάντα στο μυαλό μου. Θέλω να αισθάνομαι ανεπιτήδευτη, άνετη και να μπορώ εύκολα να μετατρέπω ένα look από πρωινό σε βραδινό με την προσθήκη ενός ωραίου αξεσουάρ. Ξέρω ποια σιλουέτα μού ταιριάζει, οπότε κάθε σεζόν διασκεδάζω εισάγοντας νέα prints και υφές στην γκαρνταρόμπα μου.

Τι σας εμπνέει για τα prints και τα σχέδιά σας, ειδικά στις Resort και Summer συλλογές;
Ν.Ζ.: Οι Resort και Summer Swim συλλογές μας ξεκινούν από ένα εκλεκτικό moodboard, όπου εξερευνούμε διαφορετικές εποχές και διαθέσεις. Σχεδιάζουμε έχοντας στον νου μας τις καλές στιγμές, αλλά θέλουμε τα κομμάτια μας να εντάσσονται φυσικά στην γκαρνταρόμπα των πελατών μας. Αυτό σημαίνει ότι αφιερώνουμε πολύ χρόνο στο να τελειοποιήσουμε τις σιλουέτες. Σκεφτόμαστε ποιος θα τις φορέσει, τι θα κάνει και πώς θα κινείται το ρούχο πάνω στο σώμα. Η έμπνευσή μας για εξέλιξη κάθε σεζόν είναι να βλέπουμε τους πελάτες μας να απολαμβάνουν αυτά τα κομμάτια.

Στιλιστικά, ποια είναι τα προσωπικά σας αγαπημένα κομμάτια το καλοκαίρι; Τι θα βρίσκαμε στη βαλίτσα σας για τις διακοπές;
Ν.Ζ.: Φορέματα από λινό με όγκο, μεταξωτά πουκάμισα με prints σε ανδρική γραμμή με αντίστοιχα παντελόνια – όλα άνετα και εύκολα να φορεθούν πάνω από ένα αγαπημένο ολόσωμο μαγιό. Πάντα ένα καπέλο, γυαλιά και αντηλιακό.
Κάθε δημιουργία σας έχει σχεδόν πάντα έναν ονειρικό χαρακτήρα και το στοιχείο της απόδρασης. Ποια ήταν η βασική πηγή έμπνευσης πίσω από τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025-2026;
Ν.Ζ.: Η συλλογή αυτή εμπνεύστηκε από την εμβληματική αυστραλιανή ταινία “Picnic at Hanging Rock” του Peter Weir. Εστιάσαμε στη μετάβαση της ταινίας από το φως στο σκοτάδι, με επίκεντρο έναν ονειρικό, σχεδόν σουρεαλιστικό, τόνο. Η νοοτροπία της απόδρασης είναι πάντα παρούσα στις συλλογές μας και για το φθινόπωρο έχει ενδιαφέρον να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία, καθώς η εποχή έχει συνήθως μια πιο μελαγχολική διάθεση.
Ποια υφάσματα και χρώματα ξεχωρίσατε περισσότερο για τη νέα σεζόν;
Ν.Ζ.: Λατρεύω τους γήινους τόνους που χρησιμοποιήσαμε, ειδικά τα κομμάτια με snake-print σε σιφόν, τα shearling σε αποχρώσεις της καραμέλας και μερικά υπέροχα δερμάτινα σύνολα σε ταμπά και ελιά.


Μπορείτε να μας περιγράψετε τη δημιουργική διαδικασία όταν σχεδιάζετε μια νέα συλλογή; Από πού ξεκινάτε;
Ν.Ζ.: Είναι μια συνεχής διαδικασία, καθώς ξεκινάμε να δουλεύουμε την επόμενη συλλογή πριν καν παρουσιάσουμε την τρέχουσα. Η έρευνα ξεκινά από μια έμπνευση που έχει τραβήξει την προσοχή μου – μπορεί να είναι μια προσωπική ανάμνηση, ένα έργο τέχνης ή μια ταινία. Από εκεί αναπτύσσουμε τα θέματα που θέλουμε να εξερευνήσουμε, τα οποία εκφράζονται μέσα από το χρώμα, τα υλικά, τις υφές και τις σιλουέτες.
Και πώς ισορροπείτε τις παγκόσμιες τάσεις με τη μοναδική αυστραλιανή σας αισθητική;
S.Z.: Εστιάζουμε πάντα σε αυτό που αγαπάμε και σε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά. Αυτό είναι που κάνει την ταυτότητα του brand τόσο ξεχωριστή. Φυσικά, για να εξελιχθούμε ως παγκόσμιο brand, επικεντρωνόμαστε έντονα στην ανάπτυξη νέων κατηγοριών, όπως τα παπούτσια και οι τσάντες, αλλά πάντα μέσα από το πρίσμα της Zimmermann.

Φέτος, ανοίξατε μια νέα boutique στη Μύκονο. Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτήν την τοποθεσία και πώς επηρεάζει την αισθητική σας;
S.Z.: Η Μύκονος είναι ένας υπέροχος καλοκαιρινός προορισμός και φάνηκε η ιδανική επιλογή για το πρώτο μας κατάστημα στην Ελλάδα, όπου έχουμε μια πιστή πελατεία. Ως brand είμαστε συνδεδεμένοι με την ιδέα του να περνάς όμορφα, οπότε η Μύκονος ταυτίζεται απόλυτα με αυτήν τη φιλοσοφία!
Ποια είναι τα αγαπημένα σας spots στη Μύκονο;
S.Z.: Η μπουτίκ μας βρίσκεται στη Χώρα της Μυκόνου, ιδανική για να χαθείς στα δρομάκια με τις πολυτελείς μπουτίκ και τα καταστήματα χειροτεχνίας. Κοντά βρίσκεται το Katrin, ένα ελληνο-γαλλικό fusion εστιατόριο με υπέροχη ατμόσφαιρα για δείπνο στην αυλή. Ένα απόγευμα στο spa του ξενοδοχείου Santa Marina είναι εξαιρετικά χαλαρωτικό.


Το brand Zimmermann έχει διεθνές πελατολόγιο. Πώς διατηρείτε την αυθεντικότητα ενώ σχεδιάζετε για τόσο ευρύ κοινό;
S.Z.: Είμαστε τυχερές που έχουμε πολύ πιστούς πελάτες που μας ακολουθούν όλο τον χρόνο, αλλά πρέπει να φροντίζουμε ώστε κάθε σεζόν να ανταποκρίνεται σε όλες τις αγορές. Αυτό μας έχει ωθήσει να αναπτύξουμε και άλλες κατηγορίες τα τελευταία χρόνια, όπως τα κοστούμια και τα denim, που πλέον είναι εξίσου σημαντικά στην γκαρνταρόμπα των πελατών μας όσο και τα φορέματά μας.

Τέλος, τι νέο να περιμένουμε; Υπάρχουν συνεργασίες ή δημιουργικοί στόχοι που θα θέλατε να μοιραστείτε;
S.Z.: Έχουμε πολλά νέα καταστήματα στα σκαριά, κάποια και σε νέες αγορές, και είναι πάντα εξαιρετικά ικανοποιητικό να τα βλέπουμε να απογειώνονται. Είμαστε πλέον σε ένα σημείο που ακούμε «θα μπορούσατε να κάνετε κι αυτό» και δεν το είχαμε φανταστεί ποτέ οι ίδιες, και αυτό είναι πολύ συναρπαστικό. Αυτήν τη στιγμή, εστιάζουμε στο να χτίσουμε περαιτέρω την ταυτότητά μας πέρα από το Ready-to-Wear. Όσο συνεχίζουμε να μαθαίνουμε καθημερινά, το ταξίδι παραμένει ενδιαφέρον.
Τη νέα συλλογή θα βρείτε στη Θεσσαλονίκη στο κατάστημα Grigio
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:
Αριστερά: Nicky & Simone Zimmermann
Δεξιά: Άποψη από τη νέα συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2025-26, της οποίας η πηγή έμπνευσης ήταν η ταινία “Picnic at Hanging Rock” του Peter Weir.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΡΤΡΕΤΩΝ COURTESY OF ZIMMERMANN
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ BACKSTAGE SONNY VANDEVELDE | COURTESY OF ZIMMERMANN
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025