Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που είναι αυτόφωτοι -σαν ένα μεγάλο αστέρι να φωτίζει από πάνω τους. Σ’ αυτούς ανήκει και ο Θεσσαλονικιός Ιωάννης Κοσελόγλου, ιδρυτής και δημιουργός του Kose Resortwear, ενός brand που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2018 και αποτελείται από luxury γυναικεία fashion κομμάτια. Σπούδασε στο Middlesex University of London και στο Central Saint Martin’s College of Art and Design κι έχει συνεργαστεί με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της μόδας, αλλά και με διεθνείς οίκους όπως είναι οι Alexander McQueen, Kenzo, Bally, Kitty Joseph και Alex Mattson. Στη συνέχεια, καθιερώθηκε ως freelancer, δημιουργώντας μοναδικές συλλογές τυπωμάτων, αλλά και exclusive prints για διάφορα brands, τόσο εγχώρια όσο και του εξωτερικού. Ανάμεσα τους, βρίσκονται τα Asos, Topshop, Miss Selfridge, Lipsy, Kalmar, κ.ά.
Στόχος του Kose Resortwear είναι να αναδείξει με τον πιο πετυχημένο τρόπο τη γυναικεία σιλουέτα, μέσα από τα κομψά και πολυτελή υφάσματα. Ευαισθητοποιημένος για την προστασία του περιβάλλοντος επέλεξε από την αρχή να χρησιμοποιήσει οργανικά υφάσματα και eco υλικά. Τα prints είναι βασικό στοιχείο του oίκου, αποτελώντας σήμα-κατατεθέν του. Ο ίδιος ανοίγει τα χαρτιά του και μιλάει για τις πηγές έμπνευσής του - μία από αυτές είναι και η Ελλάδα - όλα αυτά, ενώ ετοιμάζει μια μεγάλη έκπληξη με διεθνή απόηχο.
Τι ήταν εκείνο που σας οδήγησε να ασχοληθείτε με τη μόδα;
Προέρχομαι από μια οικογένεια με μεγάλη παράδοση στον χώρο του ρούχου. Συνόδευα πάντα τους γονείς μου στους δειγματισμούς και στις εκθέσεις μαζί τους στην Ιταλία, στη Γαλλία και στην Αγγλία, και από μικρός με θυμάμαι να παίζω με κώνους μαλλιού και κλωστών σε ένα από τα πλεκτήρια μας. Ήμουν πάντα περιτριγυρισμένος με χρώμα και υφή και αυτό με βοήθησε πολύ στην κατανόηση του ρούχου.
Από πού αντλείτε έμπνευση;
Από τα πάντα γύρω μου. Από πίνακες σουρεαλιστών, αλλά και σχεδιαστών υφασμάτων. Για το Kose Resortwear όμως, θέλω να έχω σαν αφετηρία την πλούσια Ελληνική παράδοση και τέχνη. Eπιθυμώ ν’ αναδείξω την Ελλάδα με έναν μοντέρνο τρόπο και ίσως πιο πολύχρωμο από ότι έχουμε ίσως συνηθίσει.
Για ποιες γυναίκες σχεδιάζετε;
Για εκείνες που δεν φοβούνται την ένταση στη ζωή αλλά και πάνω τους!
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;
Η πολλή δουλειά αλλά και το ότι δίνω ιδιαίτερη σημασία στο ένστικτο μου. Προσωπικά δεν νομίζω ότι έχω κάνει ακόμα επιτυχία. Είμαι στην αρχή και στην γένεση του brand μου.
Υπήρξε ποτέ κάποια γυναίκα που είπατε «πολύ θα ήθελα να φορέσει μία δημιουργία μου» και τη φόρεσε;
Η Bjork!
Ποιος ο λόγος που έχετε επιλέξει το resortwear;
Το resort είναι ένα κομμάτι της γκαρνταρόμπας μας, που συχνά δεν ξέρουμε ότι είναι εκεί, αλλά έχει μεγάλο μέρος στη συλλογή μιας γυναίκας, ειδικά στην Ελλάδα, μια χώρα ηλιόλουστη.
Έχετε συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα στο χώρο της μόδας. Ποια συνεργασία ξεχωρίζετε και γιατί;
Στα Kenzo ένιωσα πιο άνετα λόγω της προσέγγισης τους στη μόδα και το χρώμα.
Πώς παρακολουθείτε την ελληνική μόδα;
Υπάρχουν ταλαντούχοι σχεδιαστές, και brands που προσπαθούν πολύ σκληρά να θέσουν το δικό τους identity στον ελληνικό χώρο, αν και είναι πολύ πιο δύσκολο να αναπτυχθούν από ότι θα ήταν έξω. Συνεργάζομαι με ελληνικά brands και βλέπω την προσπάθεια. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη ο φόβος του εμπορικού και του ίσως «απλοϊκού». Βρεθήκαμε σαν χώρα σε μια τεράστια οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, που πιστεύω επηρέασε πολύ την τοποθέτηση και την ανάπτυξη των ρούχων.
Σχεδιάζετε και ανδρικά κομμάτια. Ποια προτιμάτε;
Είμαι περισσότερο gender neutral όσον αφορά το αντρικό. Δεν το έχω αναπτύξει, ίσως το κάνω στο μέλλον. Νομίζω όμως ότι ξεχωρίζω το γυναικείο γιατί δίνει περισσότερη ελευθερία για "παιχνίδι" και έκφραση.
Οι δημιουργίες σας είναι βασισμένες σε έντονα χρώματα και σε ιδιαίτερα μοτίβα. Πείτε μας δύο λόγια για αυτά.
Πάντα με έλκυε το έντονο χρώμα και οι αντιθέσεις τους, καθώς και ίσως παράδοξοι χρωματικοί συνδυασμοί. Στη φύση, τα πουλιά, τα ζώα και τα λουλούδια έχουν έντονους χρωματικούς συνδυασμούς και αποχρώσεις για να προσελκύσουν ταίρι, γύρη, η να τρομάξουν, είναι κάτι που είναι τόσο ωραίο, και που συνήθως οι άνθρωποι το φοβόμαστε. Επίσης, πολλές φορές όταν αναφερόμαστε σε luxury ρούχα, τα συνδέουμε με πολύ συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς, κάτι που ήθελα από την αρχή να αλλάξω. Αντλώ μεγάλη έμπνευση από την Ελληνική ιστορία και πολιτισμό, αλλά σχεδιασμό μέσα από ένα σχεδόν ψυχεδελικό, και πολύχρωμο πρίσμα. Αν δείτε πολλά από τα τυπώματα, έχουν τις ρίζες τους στον Μινωικό Πολιτισμό, και την Κλασσική Ελλάδα, αλλά ο τρόπος που τα δουλεύω, θέλω να ξεφεύγουν από το κλασικό ελληνικό ίσως λίγο τουριστικό στυλ.
Ποια δημιουργία σας ξεχωρίζετε και γιατί;
Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη δημιουργία που ξεχωρίζω, είναι όλα τους "παιδιά" μου. Ίσως εντυπωσιάζομαι περισσότερο με τα καφτάνια, όταν αυτά τα βλέπω έτοιμα. Επειδή η ραφή και η κατασκευή τον μεταξωτών σχεδίων θέλει ιδιαίτερη προσοχή, εντυπωσιάζομαι κάθε φορά που θα δω ότι ένα κομμάτι έχει φτιαχτεί τελεία.
Σχεδιάζετε κάτι άλλο εκτός από ρούχα και παπούτσια;
Αυτήν τη στιγμή όχι. Ξεκίνησα να συνεργάζομαι με την καλή μου φίλη Βεατρίκη, την κόρη της Ελίνας Λιναρδάκη, και η συνεργασία μας έχει ευοδωθεί τρομερά και με μεγάλη επιτυχία. Στο άμεσο μέλλον όμως, θέλουμε να επεκταθούμε σε τσάντα και μαγιό ή/και πετσέτες. Όλα είναι υπό συζήτηση.
Mόδα και Sustainability. Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση;
Εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει να αλλάζει η φόρμουλα της παραγωγής υφασμάτων αλλά και ρούχων ειδικά στο εξωτερικό. Κάτι το οποίο δυστυχώς δεν έχει «αγγίξει» της γυναίκες στη Ελλάδα, ακόμα τόσο πολύ. Βλέπω τεράστιες αλλαγές σε brands και fashion houses, για περισσότερα eco friendly υφάσματα, upcycled, μεθόδους βαφής, περιορισμού του διοξειδίου το άνθρακα, κλπ. Από την αρχή του δικού μου brand, δεν θέλησα να χρησιμοποιήσω καθόλου πολυεστέρα, αλλά μόνο οργανικά υφάσματα. Αυτήν τη στιγμή μάλιστα, ετοιμάζομαι να συνεργαστώ με μια εταιρία που ανακυκλώνει marine waist από το Αιγαίο, με σκοπό να κάνουμε 3D κουμπιά και άλλα trimmings. Επίσης, θέλουμε όλο και περισσότερο να χρησιμοποιήσουμε eco υλικά -φέτος, οι βισκόζες μας είναι όλες ανακυκλώσιμες μαζί με rayon. Ένα μεγάλο κομμάτι επίσης που αυτή τη στιγμή διερευνώ είναι το θέμα τυπώματος, καθότι το digital εμπεριέχει πολλές χημικές διεργασίες, ενώ η μεταξοτυπία από την άλλη πλευρά άπειρη σπατάλη νερού!
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Θέλω να αναπτύξω περισσότερο την καθαρά resort πλευρά του brand, με περισσότερα high summer pieces, αλλά και να ενδυναμώσω κατά πολύ την παρουσία μας στην παγκόσμια αγορά. Ευτυχώς από την αρχή υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον από το εξωτερικό, οπότε υπάρχουν πολύ θετικά σημάδια για μία περεταίρω ανάπτυξη!
Περιγράψτε μας με τρεις λέξεις τον εαυτό σας.
Επικοινωνιακός, απρόβλεπτος, spontaneous.
Η πιο ευτυχισμένη στιγμή στη ζωή σας;
Υπάρχουν πολλές, ίσως μια από τις ποιο ευτυχισμένες, όταν έστειλα τις δημιουργίες μου στην Bjork, την οποία λατρεύω.
Κάτι για το οποίο είστε περήφανος…
Ίσως για το γεγονός, ότι ξεκίνησα το brand χωρίς καμία βοήθεια , μόνο με δικά μου εφόδια σε όλους τους τομείς και δε φοβήθηκα να ρισκάρω. Παρόλο που η πρώτη collection διατέθηκε στα καταστήματα ακριβώς στην περίοδο του πρώτου lock down, υπήρξε πολύ καλό sell out, κάτι που με βοήθησε να προχωρήσω.
Ένα τρελό σας όνειρο που έγινε πραγματικότητα;
Δεν μπορώ να το αποκαλύψω ακόμα!
Ποιο πιστεύετε είναι εκείνο το κομμάτι που δεν πρέπει να λείπει από καμία γυναικεία γκαρνταρόμπα;
Ένα λευκό πουκάμισο!
Η αγαπημένη σας τάση αλλά κι αυτή που δεν προτιμάτε;
Δεν κοιτάω τις τάσεις, διότι δούλευα χρόνια με αυτές, λόγω σχεδιασμού τυπωμάτων για άλλες εταιρίες. Έχω κουραστεί πολύ με το elevated street wear, και ίσως λατρεύω την γενικότερη τάση να κάνουμε over layering από prints textures, και διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά που βρίσκουμε.
Η μόδα είναι τέχνη;
Η εμπορική μόδα όχι, αλλά όταν χρησιμοποιείται για να επικοινωνήσει και να θέσει visual standards, ναι.
Τι δεν αποχωρίζεστε ποτέ;
Τα ακουστικά μου.
Η μεγαλύτερη σας ευχή είναι…
Να μπορώ να ξεκλειδώσω όσο περισσότερο μπορώ την creative πλευρά μου, και να έχω πάντα ελευθερία κίνησης και έκφρασης.