Η Sportmax κάνει μια αναδρομή 50 χρόνων με ένα αποκλειστικό βιβλίο που εκδίδεται από τον πολυτελή εκδοτικό οίκο Assouline ως μέρος της συλλογής Legends, το οποίο επιμελήθηκε από τον Olivier Saillard με σχολιασμό από τον Luke Leitch. Με μια πλούσια συλλογή από εικόνες, το βιβλίο περιγράφει την ιστορία του οίκου που ιδρύθηκε το 1969 με την ακριβή διαίσθηση του Achille Maramotti. Κατά τη διάρκεια των εποχικών κοινωνικών και πολιτιστικών επαναστάσεων, παρατηρώντας τη νέα γενιά την περίοδο του Swinging London, ο Maramotti αποφάσισε να ιδρύσει τη Sportmax, το πρώτο ιταλικό παράδειγμα μιας coordinated γκαρνταρόμπας που προσφέρει συλλογές που καθορίζουν τις τάσεις, χωρίς ποτέ να χάσουν την ιταλική υψηλή ποιότητα και το savoir faire.
Η Maria Giulia Prezioso Maramotti, Retail Director του Max Mara Fashion Group, ήταν η οικοδέσποινα του cocktail πάρτι που έλαβε χώρα στο Maison Assouline για τον εορτασμό του λανσαρίσματος του Βιβλίου Sportmax που εκδίδεται από τον εκδοτικό οίκο Assouline με επιμέλεια του Olivier Saillard. Το βιβλίο σηματοδοτεί τα 50 χρόνια της Sportmax.
Το βιβλίο -χωρισμένο σε πέντε δεκαετίες, από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα- παρουσιάζει το έργο μεγάλων φωτογράφων μόδας, από την Sarah Moon μέχρι τον Peter Lindbergh, ο οποίος στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 αποθέωσε κορυφαία μοντέλα και νέα πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων της πολύ νέας και ως τότε άγνωστης Yasmine Le Bon, αλλά και της πρωτοεμφανιζόμενης Carla Bruni.
Και πάλι, οι Albert Watson, Marc Hom, Inez van Lamsweerde και Vinoodh Matadin, Mert & Marcus, Craig McDean, Roe Ethridge, μέχρι τον David Sims, των οποίων οι ισχυρές, διαχρονικές εικόνες ενσάρκωσαν τις συλλογές Sportmax για αρκετές σεζόν. Και είναι συγκεκριμένα μια από τις εικόνες του Sims, με την ενέργεια και τον δυναμισμό της, που επιλέχθηκε για το εξώφυλλο του βιβλίου. Αυτό το πολύτιμο coffee table βιβλίο περιέχει κάποια αδημοσίευτα έγγραφα, με σχέδια, backstage φωτογραφίες, editorials και καμπάνιες, καθώς και μια σειρά από ειδικές εικόνες, στις οποίες ο Γάλλος φωτογράφος Grégoire Alexandre ερμηνεύει μια επιλογή από εικονικά ενδύματα από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα.
O Luigi Maramotti γράφει στον πρόλογό του: «Ο Olivier Saillard είχε δίκιο λέγοντας ότι υπάρχει μια καθημερινή ποίηση που φεύγει από την υπερβολή και την εκκεντρικότητα. Κρατώντας αληθινή αυτή τη λεπτή γραμμή για 50 χρόνια, δουλεύοντας με πολλά διαφορετικά δημιουργικά ταλέντα, κάνοντας έρευνα που δεν ήταν αυτοσκοπός, ήταν πραγματικά ένα επίτευγμα για το οποίο είμαστε περήφανοι».
the background story
Μέσα σε 50 χρόνια, πολλοί επαγγελματίες του δημιουργικού στυλ και της εικόνας διαμόρφωσαν την ιστορία της μάρκας. Η επιτυχία της είναι το αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας, παρά μεμονωμένων ανθρώπων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι συνεργασίες δεν αναφέρθηκαν ποτέ ρητά, παρά το γεγονός ότι περιλάμβαναν σημαντικά ονόματα του χώρου όπως οι Nanni Strada, Jean- Charles de Castelbajac, Odile Lançon και Guy Paulin, που συνέβαλαν στον ορισμό της αισθητικής της μάρκας και του διεθνούς της οράματος.
Στο άρθρο του, ο Luke Leitch σχολιάζει: «Η Sportmax ιδρύθηκε από τον Achille Maramotti και αργότερα καθορίστηκε από μια μεταβαλλόμενη χορωδία δημιουργικών ταλέντων που εργάστηκαν για να αναπτύξουν την επιχειρησιακή του διαίσθηση, για 50 χρόνια, ενεργώντας ως πρίσμα και καθρέφτης της κοινωνικής αλλαγής και της αλλαγής στα γούστα των γυναικών, προλαμβάνοντας τις τάσεις και τις εποχές».
Ο Olivier Saillard σχολιάζει: «Πάνω από πενήντα υπέροχα χρόνια, η Sportmax έχει εμπνεύσει την καθημερινή ζωή με ποίηση. Οι στίχοι της είναι εμπλουτισμένοι με το αιώνιο, και η ευγένειά της με το απλό. Αναφέρονται παντού εκεί όπου οι γυναίκες αναζητούν ρούχα που αποφεύγουν την επιδεικτική υπερβολή υπέρ της διαχρονικότητας».
Η υψηλή ραπτική και ο πειραματισμός καθορίζουν το DNA της Sportmax, μέλος του ομίλου Max Mara, που ιδρύθηκε το 1969 από την ακριβή διαίσθηση του Achille Maramotti, ο οποίος εμπνεύστηκε μια coordinated γκαρνταρόμπα από ξεχωριστά ενδύματα που συνδυάζονταν μεταξύ τους για να ικανοποιήσουν την κομψότητα και τις ανάγκες νέων πελατών. Αυτό ήταν το πρώτο παράδειγμα μιας ολοκληρωμένης εμφάνισης, εμπνευσμένη αφενός από το αθλητικό στιλ που πρωταγωνιστούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες, και αφετέρου από την ελεύθερη ιδέα της μόδας για τους νέους την περίοδο του Swinging London. Μια πραγματικά πρωτοποριακή προσέγγιση, η οποία ακόμα και σήμερα χαρακτηρίζει την Sportmax.
Από εκείνη τη στιγμή, το brand εξελισσόταν κάθε σεζόν, με συνεχή στόχο την έρευνα για ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών υψηλής ραπτικής και στιλ που καθορίζουν τις τάσεις, διατηρώντας παράλληλα τις ρίζες της ιταλικής παράδοσης στην παραγωγή της. Με αυτή την έννοια, η Sportmax επιβεβαιώνεται ως η νεανική σειρά του ομίλου, ανοιχτή στα πολλαπλά ερεθίσματα και στις αλλαγές στην κοινωνία και στη μόδα. Ένα στιλ το οποίο έχει αποδοθεί από πολύ σημαντικούς διεθνείς φωτογράφους, από την Sarah Moon μέχρι τον Peter Lindbergh, καθώς και τους Inez van Lamsweerde και Vinoodh Matadin, Mert & Marcus και David Sims, ονομάζοντας μερικούς από αυτούς που συνέβαλαν στη δημιουργία των εικονικών και διαχρονικών συλλογών.
must-haves by Sportmax
Η Sportmax ανέπτυξε την πλούσια κληρονομιά της στο όνομα μιας νέας θηλυκής, ποιητικής και σύγχρονης υψηλής ραπτικής που εκθειάζει και ενισχύει την αυτοπεποίθηση των γυναικών που τη φορούν. Τα εικονικά ενδύματα που χαρακτηρίζουν τη μάρκα είναι τα φορέματα -αέρινα και body-conscious, με εξειδικευμένη, tailored αρχιτεκτονική, που προσαρμόζεται κι ενισχύει την ομορφιά και τη θηλυκότητα οποιουδήποτε τύπου σώματος), τα outerwear ανανεώνονται κάθε σεζόν με έναν ασυνήθιστο συνδυασμό υλικών και σχημάτων), οι καμπαρντίνες και τα δερμάτινα υφάσματα, καθώς και τα πλεκτά, με ακόμα πιο ιδιαίτερα σχέδια και τελειώματα κάνουν την εμφάνισή τους σε μια ολοκληρωμένη σειρά αμέτρητων δυνατοτήτων.
Σήμερα η Sportmax είναι παρούσα σε περισσότερες από 70 αγορές παγκοσμίως. Υπάρχουν 17 καταστήματα, 16 σημεία στα μεγάλα πολυκαταστήματα, 350 multi-brand καταστήματα σε όλο τον κόσμο, καθώς και ισχυρή παρουσία στις Max Mara boutiques.
Aνατρέξτε στη gallery για περισσότερες φωτογραφίες από το λαμπερό party της Sportmax στο Λονδίνο!
Εξώφυλλο Βιβλίου: SPORTMAX
Εισαγωγή κι επιμέλεια από τον Olivier Saillard
Κείμενο από τον Luke Leitch
Φωτογραφία Εξωφύλλου από τον David Sims, FW2018, μοντέλο Kiki Willems
Εκδοτικός οίκος: Assouline | Legends Collection |www.assouline.com
Διανομή: Από το Δεκέμβριο του 2019 παγκοσμίως σε όλα τα καταστήματα Assouline, στο www.assouline.com και σε επιλεγμένα concept stores.
Info
Instagram:@sportmax