Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι συνεχίζεται κι από την πρώτη στιγμή έθεσε τον πήχη ψηλά. Έπειτα από την εντυπωσιακή έναρξη του οίκου Schiaparelli και την ξεχωριστή συνέχεια του Dior, σειρά είχαν ο φημισμένος για την ιδιαίτερη αισθητική του Giambattista Valli αλλά και η Chanel, το show της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από λίγο.
Giambattista Valli
Πολλοί συνδέουν την υψηλή ραπτική με τη φαντασία, και για προφανείς λόγους, ο Giambattista Valli το προσφέρει. Πρώτα και κύρια με τεράστιες, αφοπλιστικές σιλουέτες που καταλαμβάνουν αρκετό χώρο -οριακά χαϊδεύουν όσους κάθονται στο front row- , και έπειτα με ιστορίες και εμπνεύσεις που ριζώνουν σε μακρινές τοποθεσίες από όλο τον κόσμο. Για την άνοιξη του 2025, ο σχεδιαστής γύρισε πίσω στις ρίζες του, αντλώντας έμπνευση από τη μισή μαροκινή καταγωγή του.
«Όταν βλέπεις την απεραντοσύνη όλων αυτών των τριαντάφυλλων, [το Μαρόκο έχει] τη μεγαλύτερη παραγωγή τριαντάφυλλων», είπε ο Valli στα παρασκήνια πριν από την επίδειξη, δείχνοντας το προαναφερθέν ογκώδες ροζ φόρεμα. «Για μένα, αυτή είναι η γενναιοδωρία αυτού του φορέματος».
Ο Valli εξέφρασε μια ιδιαίτερη γοητεία για τη μόδα της δεκαετίας του 1960, συμπεριλαμβανομένων καφτανιών, σετ από μετάξι faille, σακακιών από ζακάρ lamé και κεντημένων μεταξωτών φορεμάτων με γιακάδες καλυμμένους από παιώνιες από οργάντζα. Φυσικά, αυτά τα κομμάτια επανεφευρέθηκαν μέσα από τη ματιά του Valli, με μια υπερθηλυκή, μαξιμαλιστική πινελιά που είναι τόσο εύκολα αναγνωρίσιμη ως το DNA του οίκου.
«Όταν φτάνεις στο Μαρόκο, σε αλλάζει πραγματικά. Αλλάζεις τρόπο σκέψης και γούστο με έναν τρόπο, γιατί σε ελκύουν έντονα οι εσωτερικοί χώροι, τα χρώματα, πράγματα που μερικές φορές απουσιάζουν όταν βρίσκεσαι σε ένα αστικό περιβάλλον», πρόσθεσε ο σχεδιαστής. Στον πίνακα έμπνευσης του Valli υπήρχαν φωτογραφίες από χωράφια με τριαντάφυλλα, ασπρόμαυρες λήψεις και εικόνες από εσωτερικούς χώρους με πλακάκια. Η συλλογή στηριζόταν στο πλισέ, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες και το ντραπάρισμα—από μακριά φλοράλ φορέματα μέχρι δομημένους φιόγκους—καθώς και σε ένα λαμπερό, χάντρινο φόρεμα που ακουγόταν καθώς κινούνταν με κάθε βήμα.
«Υπάρχει πάντα ένας διάλογος που κάνω ανάμεσα στα αντίθετα», είπε ο Valli. «Μεγάλες σιλουέτες με εξαιρετικά στενές , αλλά όλα έχουν ένα ηχητικό υπόβαθρο ελαφρότητας. Ακόμα και οι oversized shilouettes μοιάζουν πάντα με υφάσματα που ανεμίζουν στον άνεμο.» Αυτό ισχύει και μεταφορικά: Η συλλογή είχε μια ανάλαφρη φύση που ήταν τόσο ζεστή και τρυφερή όσο και όμορφη. Τα φωτεινά χρώματα, η υπερβολική διακόσμηση και η προτίμηση για ξεχωριστά στοιχεία, όπως οι φιόγκοι, που κάνουν ακόμα και τους πιο κυνικούς λάτρεις της μόδας να νιώθουν ζεστασιά και τρυφερότητα έχουν τεράστια δύναμη σε μια εποχή όπου ο κόσμος μοιάζει να είναι λίγο εκτός ελέγχου.
Chanel
Η συλλογή Haute Couture SS25 της Chanel, που αποκαλύφθηκε σήμερα στο Grand Palais, αποδεικνύεται μια ολοκληρωμένη αφιέρωση στην 110χρονη κληρονομιά της, παρά την απουσία καλλιτεχνικού διευθυντή εδώ και πολλούς μήνες.
«Η άνεση έχει μορφές. Η αγάπη έχει χρώματα». Αυτά τα λόγια της Gabrielle Chanel ακούστηκαν στο σημερινό Haute Couture show της Chanel για την SS25 season, όπου το χρώμα, η υφή και η δομή συνενώθηκαν σε μια γιορτή για την κληρονομιά του γαλλικού οίκο, που μετράει περισσότερο απο έναν αιώνα.
Επιστρέφοντας, όπως πάντα, στο Grand Palais, το σκηνικό της επίδειξης υπηρέτησε ως ο τέλειος καμβάς για την χρωματική πορεία της συλλογής. Από τα απαλό παστέλ μέχρι τις ζωντανές, πολύτιμες αποχρώσεις, η πασαρέλα ακολούθησε έναν κύκλο από ημέρα σε νύχτα, με κάθε κομμάτι να αφηγείται ένα μέρος της ιστορίας.
Ξεκινώντας με μεταξένια ensembles σε χρώματα της αυγής και κίτρινο του ήλιου tweed, η συλλογή πέρασε γρήγορα σε αποχρώσεις λεβάντας, πορτοκαλί-ροζ και μιμόζας, με κάθε χρώμα να είναι πιο αιθέριο από το προηγούμενο. Η επιλογή των χρωμάτων – από τα απαλό παστέλ μέχρι το μπλε της νύχτας και το μαύρο – ήταν περισσότερο από μια παλέτα, ήταν μια αφήγηση. Τα φορέματα εναλλάσσονταν μεταξύ κοντών και μακριών, με τα υφάσματά τους να είναι τόσο λεπτά που έμοιαζαν να αιωρούνται, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση της αόρατης βαρύτητας, η οποία ενισχύθηκε περαιτέρω από την βαμμένη δαντέλα και το κεντημένο σιφόν.
Στο front row, icons όπως η Dua Lipa, η Laufey, η Pamela Anderson και η Caroline De Maigret παρακολουθούσαν τη συλλογή, φορώντας τα καλύτερα Chanel looks. Ωστόσο, υπήρχε κάτι διαφορετικό στο τέλος της επίδειξης – χωρίς την καθιερωμένη υπόκλιση του δημιουργικού διευθυντή, η μεταβατική περίοδο που βιώνει ο οίκος ήταν εμφανής.
Με πληροφορίες: Elle.com