Κάθε σεζόν, η Miuccia Prada και ο Raf Simons αποτελούν το πιο αναμενόμενο show στο ημερολόγιο του Μιλάνου. Από τότε που εντάχθηκε στον όμιλο Prada το 2020, ο Simons έχει εργαστεί για να βελτιώσει τον σύγχρονο χρήστη της Prada, αναζωογονώντας τις καθημερινές στολές με πολυτελείς εξόδους που ανθίζουν σε νέες σφαίρες. Για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024, η μάρκα άνοιξε τη δεύτερη ημέρα της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου με πάταγο, ξεκλειδώνοντας τις πύλες του Fondazione Prada για όλους και όλες.
Οι A-lister πρεσβευτές της Prada Scarlett Johansson, Hunter Schafer και Emma Watson κάθισαν στην πρώτη σειρά για να ζήσουν τη μαγεία, βλέποντας διαφανο slime να πέφτει από την εκτεταμένη οροφή του χώρου. Δραματικά βιολιά ξεκίνησαν την πασαρέλα με έντονη ενέργεια, βλέποντας τη συλλογή να ξεχειλίζει από χρηστικά μοτίβα. Το πρώτο μοντέλο ανέβηκε στην πασαρέλα φορώντας σκούρο γκρι κοστούμι, με υπερβολική σφικτή μέση, πλισέ σορτς και ένα σπειροειδές μαντήλι στον ώμο.
Ακολούθησαν εμφανίσεις από διάφανη οργάντζα με χάρη, που κινούνταν ενάντια στον άνεμο με ενισχυμένη κίνηση. Οι μπλούζες με λουλούδια ήταν τεμαχισμένες και κατεστραμμένες, ανατιναγμένες σε κρόσσια υφάσματα που συνδυάστηκαν με στενά σκουφάκια στο κεφάλι. Τα σακάκια εργασίας έφτασαν σε υπερμεγέθεις σιλουέτες, τιμώντας την καθημερινή στολή με δερμάτινα κολάρα και χάλκινο υλικό. Μια συναρπαστική στάση πάρτι εισήχθη σε φούστες με χρυσό φύλλο αλουμινίου και στρώματα με φούντες, ενώ τυφλωμένα στολίδια στόλισαν διάτρητα πουκάμισα και φορέματα μέχρι το γόνατο.
Κάποια άλλα πράγματα που έκαναν τον κόσμο να μιλάει: τα worn in σακάκια (πάνω από ένα φόρεμα της τζαζ εποχής) και τα σκαλιστά στο χέρι κούμπωμα μυθολογικού ανθρώπου που κοσμούν τις βραδινές τσάντες και αναπαράγουν ένα σχήμα που σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1913.
Ο Fabio Zambernardi, ο διευθυντής σχεδιασμού των Prada και Miu Miu και στενότερος συνεργάτης της Miuccia, ο οποίος παραιτήθηκε φέτος μετά από τρεις δεκαετίες στην εταιρεία, ενώθηκε με τους σχεδιαστές για μια υπόκλιση, βγάζοντας το καπέλο του, αγκαλιάζοντας και τους δύο και εμπνέοντας ένα standing ovation στη διαδικασία. Πίσω από τη γυαλιστερή -ή στην προκειμένη περίπτωση, γλοιώδη- επιφάνεια, πολλά χέρια εργάστηκαν σκληρά για αυτή την εντυπωσιακή συλλογή.
All in all, η συλλογή SS24 της Prada ήταν εξίσου τολμηρή και λεπτή, πειραματιζόμενη με εκλεπτυσμένα υλικά που μεταβαίνουν από το πρωί στο βράδυ.
Δείτε ολόκληρο το show παρακάτω:
The new Tom Ford
Όταν ένας νέος σχεδιαστής αναλαμβάνει έναν οίκο μόδας, το ντεμπούτο του συνήθως αφορά τους κώδικες του οίκου. Και αυτό έκανε ο Peter Hawkings! Με τον Tom Ford, αυτοί οι κώδικες είναι ιδιαίτερα φρέσκοι στη μνήμη μας - πρώτον, ο οίκος έχει ηλικία μικρότερη των 20 ετών και δεύτερον, το κύκνειο άσμα του ιδρυτή του οίκου τον Απρίλιο ισοδυναμούσε με μια συλλογή με τις μεγαλύτερες επιτυχίες.
Το setting του show ήταν σκοτεινό, η διακόσμηση μίνιμαλ και ταυτόχρονα πολυτελής, η πρώτη σειρά γεμάτη με καυτούς ανθρώπους με quiet luxury φορέματα. Η συλλογή Άνοιξη 2024 που μπήκε στην πασαρέλα είναι αναμφισβήτητα Tom Ford με τον ίδιο τρόπο, αλλά υπάρχει λίγο περισσότερη αυτοσυγκράτηση: Είναι η μάρκα στην πιο κομψή, εκλεπτυσμένη και ήσυχη εκδοχή της (με εξαίρεση μερικά τολμηρά μεταλλικά χρώματα). Στις σημειώσεις της επίδειξης εμφανίζονται λέξεις όπως "ευκολία", "αβίαστη" και "ακομπλεξάριστη", ενώ η μάρκα θα μπορούσε συχνά να είναι το αντίθετο. Αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι η απόλυτη επιτομή του sexy-chic, και αυτή η συλλογή έχει πολλά από αυτά.
Αναμφίβολα, η συλλογή έχει πολλές αναφορές στην εποχή του Tom Ford- Gucci, ιδιαίτερα στην περίφημη συλλογή του Φθινοπώρου 1996, με τα βελούδινα κοστούμια, τα μεταξωτά (κυρίως ξεκούμπωτα) button-downs και τα ημιδιαφανή jersey φορέματα χωρίς πλάτη. Ο Hawkings ανταλλάσσει μερικά από τα παντελόνια με (εξαιρετικά) κοντά σορτς και και τις γόβες πλατφόρμας με strappy stillettos. Αλλά αυτά τα βελούδινα κοστούμια; Εκτός από τα χρώματα, μοιάζουν πανομοιότυπα με τα πρωτότυπα. Πλέον, ο σχεδιαστής Ford ενσωμάτωσε το look στην αποχαιρετιστήρια συλλογή του, και μόλις πριν από δύο χρόνια η Michele είχε ξαναφτιάξει ένα τέτοιο σε κόκκινο χρώμα (με πολύ λεπτές αλλαγές) για τον οίκο Gucci, το οποίο στη συνέχεια φόρεσε η Gwyneth Paltrow στην πασαρέλα του Λος Άντζελες. (Η Paltrow φόρεσε το πρωτότυπο στα VMA του 1996).
Αυτή η συλλογή του 2024 φαίνεται να τοποθετεί τις υπογραφές Gucci του Ford σταθερά στα χέρια του Tom Ford, της μάρκας - τουλάχιστον προς το παρόν. Είναι δύσκολο να ξέρουμε αν αυτό ήταν στρατηγικό: δεν είναι ότι ο Ford ανέλαβε ένα εντελώς νέο σχεδιαστικό ήθος όταν ξεκίνησε τη δική του μάρκα. Επιπλέον, ο Hawkings εργάστηκε μαζί με τον Ford για συνολικά σχεδόν 25 χρόνια, και στις δύο εταιρείες.
Συνολικά, η μετάβαση στο δημιουργικό διευθυντή ήταν όσο πιο smooth θα μπορούσε κανείς να ελπίζει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής!
Emporio Armani Spring Ready-To-Wear'24
Το χθεσινό show του Armani ήταν το πρώτο από τότε που έκλεισε τα 89 του χρόνια αυτό το καλοκαίρι - άλλο ένα ορόσημο σε μια καριέρα γεμάτη από αυτά.
Ένα σακάκι με φαρδιά φούστα και φαρδύ ώμο από λευκό τουίντ, μια εκδοχή του προτύπου Armani που άλλαξε την πορεία της μόδας την ίδια εποχή που ξεκίνησε το Emporio, λειτούργησε ως εναρκτήριο look που καθάρισε τον ουρανίσκο. Φορέθηκε πάνω από ένα crop top που ήταν ελάχιστα φαρδύτερο από μια ζώνη -που αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως ζώνη-, που κλείνει με ένα μεγάλο τετράγωνο κούμπωμα από χελωνόχρυσο και ένα μαύρο παντελόνι και σανδάλια. Αυτό ήταν το πρωτότυπο στυλ του Armani με ανεπιτήδευτη άνεση. Ακολούθησε μια σειρά από εμφανίσεις με μεταλλικό ζακάρ. Γαλάζια πουκάμισα και φόρμες φορέθηκαν πάνω από σορτς και φούστες. Πέρα από αυτά τα clutches του 1981, τα μοντέλα κουβαλούσαν καλοκαιρινές τσάντες από χαλαρά δικτυωμένο δέρμα.
Η χρωματική ιστορία πέρασε από τα ουδέτερα χρώματα σε ένα pastel ουράνιο τόξο. Τα ανάλαφρα σακάκια, μερικές φορές δίφυλλα και με μοτίβο μίνι σεβρόν, στερεώνονταν με λωρίδες υφασμάτων που λειτουργούσαν ως ζώνες. Ένα κοστούμι από τυρκουάζ μαλλί ψαροκόκαλο ήταν επενδεδυμένο με τούφες από πράσινο μαλλί.
Οι tunics με διαιρούμενο ζιβάγκο, που ήταν ραμμένες στις άκρες και καρό, έμοιαζαν βγαλμένες από τα αρχεία, αλλά ταυτόχρονα και φρέσκες. Τα μοντέλα σε ένα τμήμα που έκλεινε με πολύχρωμα φορέματα και φούστες μέχρι το πάτωμα, συνδυασμένα με συσσωρευμένα περιδέραια και μαντήλια, επέστρεψαν στο τέλος με τον Armani ανάμεσά τους.
Δείτε ολόκληρο το show παρακάτω: