Οι ημέρες περνάνε και η Milan Fashion Week συνεχίζεται. Τα shows πάνε από το καλό στο καλύτερο, καθώς οι εμβληματικοί οίκοι και οι creative directors τους μας έχουν χαρίσει μοναδικές στιγμές. Την Παρασκευή το απόγευμα παρακολουθήσαμε την πρώτη συλλογή του Gucci μετά την αποχώρηση του Alessandro Michele, ενώ εχθές Salvatore Ferragamo και Dolce & Gabbana παρουσίασαν τις Fall/Winter2023 συλλογές τους, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές.
Dolce & Gabbana
Το σχεδιαστικό δίδυμο επέλεξε να γιορτάσει στο Μιλάνο τον αυθεντικό εαυτό της γυναίκας. Η συλλογή φέρει το όνομα "Sensuale" και πρόκειται για μία νέα διάσταση του αισθησιασμού που αντλείται από τις εσωτερικές εμπειρίες που κάνουν τις γυναίκες αυθόρμητες και φυσικές. Μια ενδιαφέρουσα αλληλεπίδραση βαρών και όγκων, iconic χρωμάτων και εντυπωσιακών κοψιμάτων αποτέλεσαν τα βασικά στοιχεία αυτής της νέας collection.
Όπως στους περισσότερους οίκους έτσι και στον Dolce & Gabbana το new sexy βρέθηκε στο επίκεντρο. Φορέματα με διαφάνειες, κοψίματα, δαντέλες και αρκετό γυμνό δέρμα κυριάρχησαν στο χθεσινό show. Το μαύρο ήταν το βασικό χρώμα, ωστόσο οι κόκκινες δημιουργίες, μία εκ των οποίων φορέθηκε από το μοντέλο Ashley Graham εντυπωσίασαν με την πρώτη κιόλας ματιά.
Salvatore Ferragamo
Μαύρο, κόκκινο, γκρι, λευκό, κίτρινο. Κάθε χρώμα όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα ξαναγράφεται, ξανασκέφτεται, ξαναεπεξεργάζεται από τον καλλιτεχνικό διευθυντή MaximilianDavis, ο οποίος για τη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2023 2024 του οίκου Ferragamo συνθέτει μια άκρως προσωπική παλέτα βασικών και υπαρξιακών αποχρώσεων. Από το αρχείο στο μέλλον, από τη Φλωρεντία στο Χόλιγουντ, η πορεία του οίκου συνεχίζεται σε ένα χωροχρόνο που έρχεται και φεύγει φτιαγμένο από ευαίσθητους όγκους και συναισθηματικές σιλουέτες.
"Ο Ferragamo ξεκίνησε την πορεία του φτιάχνοντας παπούτσια για ταινίες της δεκαετίας του 1930, μέχρι να κατακτήσει τις σταρ του κινηματογράφου της δεκαετίας του 1950, όπως η SophiaLoren και η MarilynMonroe. Κοίταξα την αίγλη τους, την ομορφιά τους και τον τρόπο ντυσίματός τους, σκεπτόμενος πώς να το κάνω σύγχρονο στο παρόν", εξηγεί ο creative director για τη καινούρια του συλλογή.
Τα οράματά του υλοποιούνται σε μια γκαρνταρόμπα αφιερωμένη στην υπερ-θηλυκή ομορφιά που αντλεί από τις γκαρνταρόμπες των σταρ με τις οποίες συνεργάστηκε ο οίκος μόδας τη δεκαετία του 1950.
"Ήθελα να απεικονίσω την πιο ρομαντική πλευρά της δεκαετίας του 1950 και τα δύο στοιχεία - η αιθέρια και η αυστηρότητα - παράγουν μια τόσο άμεση αντίθεση που κατά κάποιο τρόπο φαίνονται συμπληρωματικά", συνεχίζει ο Davis.
Έτσι τα φουλάρια που γεννήθηκαν από τους κλασικούς κώδικες του Salvatore Ferragamo "συνομιλούν" με φουτουριστικά ρούχα μηχανόβιου, έτσι τα κοστούμια με καθαρά, αυστηρά κοψίματα συγχωνεύονται με εντυπωσιακά shearling κομμάτια και η αγνότητα που κρύβεται στις μακριές φούστες επικοινωνεί συναισθήματα υψηλής ραπτικής με διπλής όψης tailoring.
Gucci
Την Παρασκευή το απόγευμα ο οίκος Gucci παρουσίασε την πρώτη του συλλογή μετά την αποχώρηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της, Alessandro Michele, στα κεντρικά του οίκου The Gucci Hub στη Via Mecenate. Τη συλλογή ανέλαβε να φέρει σε πέρας η δημιουργική ομάδα του οίκου κι ενώ όλα έμοιαζαν ότι πήγαν καλά, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφάρουμε ότι η έλλειψη του δημιουργικού οράματος ήταν εμφανής.
Στη νέα αυτή συλλογή ήταν ξεκάθαρο πως έλειπε η κληρονομιά του Michele. Μετά από χρόνια παρουσιάστηκε μία collection, την οποία μόλις την έβλεπε κάποιος δεν έλεγε τη φράση " Είναι Gucci". Το gender fluidity ήταν απόν, όπως και οι θηλυκές λεπτομέρειες στα ανδρόγυνα κοστούμια, ενώ δεν θόλωνε τα νερά ανάμεσα στο αντρικό και το γυναικείο.
Από την άλλη η κληρονομιά που είχε αφήσει ο Tom Ford στον οίκο ήταν πολύ πιο ξεκάθαρη. Τα μικροσκοπικά bras και τα στρινγκ εσώρουχα, οι διαφάνειες, τα velvet slouchy παντελόνια και τα σατέν πουκάμισα, οι πληθωρικές γούνες, ακόμα και εκείνο το μάξι δαντελένιο φόρεμα το οποίο είναι συνδυασμένο με καλσόν σε λάιμ πράσινο όλα μοιάζουν βγαλμένα από τη χρυσή εποχή του Gucci στα '90s.
Αυτό όμως που έκανε περισσότερο εντύπωση είναι πως η συλλογή παρουσίασε κομμάτια, τα οποία είναι σήμα-κατατεθέν άλλων οίκων. Τα στοιχεία των Prada, Maison Valentino, Chanel, Bottega Veneta αλλά και Balenciaga ήταν ξεκάθαρα σε όσους έχουν παρακολουθήσει συλλογές των οίκων. Το μόνο που μένει τώρα είναι να δούμε το όραμα του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, Sabato De Sarno το επόμενο φθινόπωρο.