fbpixel

Search icon
Search
MAGAZINE

Μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με την creative director του fashion brand Kooreloo, Λίλα Καραγιάννη, στο υπέροχο σπίτι της στην Αθήνα

Περιηγηθείτε στην κατοικία της και ανακαλύψτε τις lifestyle προτάσεις της


Μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με την creative director  του fashion brand Kooreloo, Λίλα Καραγιάννη,  στο υπέροχο σπίτι της στην Αθήνα

Η Λίλα ξεκίνησε να ασχολείται με τον χώρο της μόδας πολλά χρόνια πριν, μιας και -απ’ όταν θυμάται τον εαυτό της- είχε πάθος να συνδυάζει και να ανακαλύπτει διαφορετικές υφές υφασμάτων, χρώματα και υλικά. «Κάθε φορά που δημιουργούσα, ένιωθα πολύ όμορφα αν το αποτέλεσμα κατάφερνε να βγει ξεχωριστό. Το ιδανικότερο, όμως, για εμένα ήταν όταν ασχολήθηκα με τον σχεδιασμό και την κατασκευή τσαντών. Εκεί, ανακάλυψα πως εκφραζόμουν ακόμα πιο καλλιτεχνικά, αφού επρόκειτο για τα δικά μου έργα Τέχνης, το καθένα ξεχωριστό, πάνω στα οποία αποτυπωνόταν τόσο η φαντασία μου όσο και η μελέτη των trends, καταλήγοντας στα χέρια της μοντέρνας γυναίκας». 

Σήμερα, όπως τονίζει η Λίλα, έχει τη χαρά να ωριμάζει και να εξελίσσεται με την πάροδο των ετών μαζί με τα έργα που δημιουργεί. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία της δίνεται συνεχώς η δυνατότητα να ανακαλύπτει καινούρια μονοπάτια έκφρασης, αλλά και νέες πτυχές του εαυτού της. Άλλωστε, μέσω της ενασχόλησής της με τον κόσμο της μόδας μπορεί, όπως λέει, να ταξιδεύει νοητά και να δημιουργεί έναν φανταστικό κόσμο μέσα στον οποίο να τοποθετεί τη σύγχρονη γυναίκα με ξεχωριστό τρόπο: «Με γοητεύει η αίσθηση ότι, όταν κρατάς μία Kooreloo τσάντα, είναι βέβαιο ότι θα ξεχωρίσεις. Δεν είναι μόνο αυτό που βλέπεις! Είναι και αυτό που νιώθεις κρατώντας την - εκείνο το συναίσθημα που σου προκαλεί η μοναδικότητα του αντικειμένου που έχει ψυχή».

WHERE THE STORY BEGINS

Η Kooreloo ξεκίνησε από την επιθυμία της Λίλας για δημιουργία και έκφραση. Η ίδια ήθελε να φτιάξει μία τσάντα που θα απέπνεε ελληνικότητα, θα αποτύπωνε στοιχεία της παράδοσης, θα βασιζόταν σε παιδικές παραστάσεις και θα είχε χρήση ως οικογενειακό κειμήλιο. Μία τσάντα από κουρελού, χειροποίητη, γεμάτη χρώμα και λάμψη. Όλα τα άλλα ήρθαν μόνα τους. «Η έλξη που προκαλούσε όταν την κρατούσα και οι αντιδράσεις θαυμασμού τόσο από το φιλικό μου περιβάλλον αλλά και από άγνωστους ανθρώπους στον δρόμο, έδωσαν την ιδέα στον συνέταιρό μου, Αλέξη Κρασανάκη, να δημιουργήσουμε το brand».

Το ξεκίνημα, όμως, ήρθε και με μια αλλαγή, μια απόφαση ζωής γι’ αυτήν. «Όταν αφήσαμε τον τραπεζικό χώρο για να εισχωρήσουμε σε αυτόν της μόδας αλλά και της παραγωγής στην Ελλάδα, ήταν η μεγαλύτερη και πιο ριψοκίνδυνη απόφαση που έχουμε πάρει στη ζωή μας μέχρι στιγμής». Όπως μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία της, δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν είναι χώρα που αποτελεί αφετηρία στη μόδα, υπήρξε μεγάλη πρόκληση να τολμήσουν να ασχοληθούν με αυτόν τον κλάδο. Παρά, όμως, τις δυσκολίες και τα άγνωστα μονοπάτια, παρ’ όλες τις πολιτικοοικονικές αντιξοότητες, οι οποίες με άμεσο τρόπο επηρέαζαν και επηρεάζουν την πορεία τους, η σκληρή δουλειά, η αποδοχή από την παγκόσμια αγορά, η έμπνευση, η δημιουργία και τέλος το όνειρο για επιτυχία και προβολή του ελληνικού design στο εξωτερικό, τους οδηγούν μπροστά και τους εδραιώνουν ως brand.

img-1787.jpg


CREATIVITY MATTERS

Σύμφωνα με την προσωπική της εμπειρία, η δημιουργία είναι μία φυσική κατάσταση που δεν καθορίζεται από όρια. Γίνεται απλά και φυσικά, πηγαία, μέσα από την ψυχή του δημιουργού. «To design είναι όλη μου η ζωή. Όπου βρεθώ και ό,τι κι αν κάνω, το μυαλό μου γεννάει ιδέες και ταξιδεύει ασταμάτητα. Είναι μία αβίαστη εγκεφαλική διαδικασία που μόνο χαρά μού προσφέρει. Θα το πήγαινα και ένα βήμα παραπέρα, λέγοντας ότι η δημιουργικότητα αυτοτροφοδοτείται. Όσο υλοποιώ τις ιδέες μου, τόσο περισσότερες γεννιούνται. Με γεωμετρική πρόοδο». Στην ίδια αρέσει να δοκιμάζει διαφορετικές εμπειρίες, κι έτσι, ως μεγάλη οπαδός του interior design, βρίσκεται σε μια περίοδο κατά την οποία ετοιμάζει και την πρώτη συνεργασία του brand της με ξενοδοχειακό όμιλο, την οποία έχει αγαπήσει πολύ, καθώς αποτελεί κάτι εντελώς νέο, τόσο για την ίδια προσωπικά όσο και για την Kooreloo.

img-1813.jpg


HOME SWEET HOME

Το σπίτι για τη Λίλα Καραγιάννη είναι ο προσωπικός της χώρος, το καταφύγιό της, ένα μέρος ηρεμίας με γέλιο, μουσική και τους πιο αγαπημένους της ανθρώπους. Σήμερα, ζει στο πατρικό της. «Εδώ μεγάλωσα. Ένα σπίτι λουσμένο στο φως του ήλιου και με θέα όλο τον Σαρωνικό». Η κατοικία αυτή είναι για την ίδια γεμάτη αναμνήσεις, συνδυασμένη στη μνήμη της με τους γονείς της και ιδιαίτερα τον πατέρα της, τον οποίο έχασε πολύ νωρίς από τη ζωή, αλλά και με τα τρία της παιδιά, τα παιχνίδια, τις ανησυχίες τους. «Αγαπημένο μου σημείο, η βεράντα, στην οποία μπορώ να απολαύσω τη θέα στη θάλασσα παρέα με αγαπημένους φίλους και την οικογένειά μου».

S IS FOR STYLE

«Κάθε άνθρωπος αποτελείται από το παρελθόν του, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Ένας ολόκληρος κόσμος υπάρχει στο “εσωτερικό” μας και ο τρόπος με τον οποίο κάνουμε χρήση της αισθητικής για να τον εξωτερικεύσουμε ορίζει για εμένα το στιλ. Είναι αυτό που γεφυρώνει τον εσωτερικό μας κόσμο με αυτόν έξω από εμάς. Μια πανέμορφη σχέση επικοινωνίας της ύπαρξής μας με τους άλλους». Όπως τονίζει, το στιλ μας εκφράζεται με όποια μέσα έχουμε στη διάθεσή μας: τον τρόπο που κινούμαστε, τον τρόπο που μιλάμε, τα ρούχα, το γέλιο μας, το άρωμά μας, τον τρόπο που βαφόμαστε, τον τρόπο που φτιάχνουμε τα μαλλιά μας. Είναι ένα πολύπλοκο αμάλγαμα του παρελθόντος, του παρόντος, των εμπνεύσεων, των αναφορών και των σχέσεών μας. «Κάποια στοιχεία του τα φτιάχνουμε και κάποια υπάρχουν από μόνα τους. Κι αυτό αλλάζει διαρκώς, όσο αλλάζουμε κι εμείς. Είναι στα αλήθεια μαγικό!» συμπληρώνει.

img-1644.jpg


Η αισθητική, από την άλλη, είναι η αντίληψη σχετικά με το ωραίο, η αναγνώριση της ομορφιάς, που απολαμβάνουμε με όλες τις αισθήσεις μας. «Με την καλαισθησία γεννιέσαι, είναι ένα ταλέντο το οποίο σου δόθηκε, έμφυτο. Δεν αρκεί, όμως, αυτό. Χρειάζεται δουλειά, ώρες ατελείωτες μελέτης και εκπαίδευση - μόνο έτσι μπορείς να εξελίξεις την καλή αισθητική. Και φυσικά, το προσωπικό γούστο είναι αδιαμφισβήτητο. Δε θα μπορούσε να αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα! Κανείς δεν μπορεί να μας επιβάλει το αισθητικά ωραίο. Απλά, για να μπορούμε να μιλάμε για αισθητική, πρέπει να έχουμε και κάποιες αναφορές, κάποιες παραστάσεις και εικόνες. Με λίγα λόγια, η αισθητική θέλει λίγο εργασία, υπομονή και παιδεία». Από τα παιδικά της χρόνια την αισθητική της επηρέασε αδιαμφισβήτητα η μητέρα της. Είχε πάντα κάτι αριστοκρατικό και ταυτόχρονα προσιτό και απόλυτα κομψό. Από το παγκόσμιο γίγνεσθαι, η Carolyn Bessette ήταν η απόλυτη stylish προσωπικότητα που, όταν ήταν έφηβη, την έκανε να αντιληφθεί τι σημαίνει καλαισθησία με ταυτότητα.

My Favorite list

FASHION DESIGNER Phoebe Philo

ARCHITECT Zaha Hadid

DESIGNER Charles και Ray Eames

ARTIST Matisse

PERFUME Molecule 01

ACCESSORIES Τα σκουλαρίκια

BEAUTY ITEM Το κραγιόν

RESTAURANT Nolan στην Αθήνα

HOTEL Four Seasons στην Αθήνα

MUSEUM MoMA στη Νέα Υόρκη

CITY Κιότο

COLOR Ivory

MOTTO «Όλα μπορούν να γίνουν αρκεί να το θέλω!»


1

Τσάντα από την SS2024 συλλογή της Kooreloo

2

Άρωμα Molecule 01

3

Βιβλίο Matisse "Cut-outs" από εκδ. Taschen

4

Σκουλαρίκια, Phoebe Philo

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΙΩΑΝΝΑ ΡΟΥΦΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024