Με μια βοήθεια του interior designer Axel Vervoordt και άλλους διεθνείς designers, οι Kim Kardashian West και Kanye West μετέτρεψαν μια κατοικία σ' ένα προάστιο της Καλιφόρνιας σε μια ολόλευκη όαση καθαρότητας και φωτός. Όταν οι Kanye και Kim Kardashian West είδαν για πρώτη φορά το σπίτι που θα γινόταν το οικογενειακό τους καταφύγιο σ' ένα προάστιο του Los Angeles, οι δύο τους είχαν διαφορετικές αντιδράσεις.
«Περάσαμε από αυτό το εξωφρενικά όμορφο σπίτι ενώ περπατούσαμε στη γειτονιά», θυμάται η Kim την πρώτη φορά που είδαν το σπίτι το καλοκαίρι του 2013.« Δε γνώριζα πραγματικά το στιλ του Kanye, αλλά σκέφτηκα ότι το σπίτι άγγιζε την τελειότητα. Ο Kanye ήταν λιγότερο ενθουσιώδης. Είπε, «Είναι εφικτό». Σχεδόν επτά χρόνια - και άλλα τρία παιδιά - αργότερα, το ζεύγος West μετέτρεψε αυτό το ακίνητο σε ένα από τα πιο συναρπαστικά, αλλόκοτα, και ναι, παράξενα σπίτια στον πλανήτη. Η μεταμόρφωση του σπιτιού από προαστιακό McMansion σε φουτουριστικό βελγικό μοναστήρι, όπως το περιγράφει ο Kanye, είναι μια ιστορία ανίχνευσης και πάθους. Παρόλο που η αρχιτεκτονική και η εσωτερική διακόσμηση ανήκουν πρόσφατα στις περιοχές ενδιαφέροντος του ράπερ, έχει διατηρήσει ένα επίμονο ενδιαφέρον για το οικοδομημένο περιβάλλον εδώ και χρόνια.
Καθώς η καριέρα του ξεκίνησε και καθώς η περιουσία του μεγάλωνε, ο Kanye μπόρεσε να επιδοθεί σοβαρά στον σχεδιασμό, να γίνει habitué των διεθνών εμπορικών εκθέσεων του Παρισιού και να κάνει σημαντικές design αγορές όπως έναν καναπέ Polar Bear Jean Royère. «Πούλησα τον Maybach μου για να πάρω το Royère. Mου είπαν ότι ήμουν τρελός για αυτό που πλήρωσα, αλλά έπρεπε να τον έχω», λέει ο Kanye για το design τρόπαιο. Ένας από αυτούς ήταν η σύζυγός του. «Δεν ήξερα τίποτα για έπιπλα πριν συναντήσω τον Kanye», παραδέχεται η Kim, «αλλά η συνύπαρξη μαζί του ήταν εκπληκτική. Είμαι πραγματικά υπερήφανη τώρα που ξέρω τι έχουμε και γιατί είναι σημαντικό» συνεχίζει λέγοντας.
Οι περιπλανήσεις του ζευγαριού μέσω του διεθνούς κόσμου του design τους έβαλαν τελικά στον δρόμο του επιφανή Βέλγου interior designer και tastemaker Axel Vervoordt, με τον οποίο ο Kanye συναντήθηκε σε εκθέσεις στο Μάαστριχτ και τη Βενετία. Η αρχική έλξη για τον μουσικό ξεκίνησε έχοντας σαν κεντρικό άξονα τον σχεδιασμό του Vervoordt - ένα πλωτό πέτρινο τραπέζι με στρογγυλεμένες άκρες που φαινόταν να ενθυλακώνει τη σαγηνευτική απλότητα και την αισθητική που διαπερνούν το έργο του δημιουργού. «Όταν είδα το είδος της δουλειάς που έκανε, σκέφτηκα ότι αυτός ο άνθρωπος θα μπορούσε να σχεδιάσει το σπίτι του Μπάτμαν. Έπρεπε να συνεργαστώ μαζί του», λέει ο Kanye, προσθέτοντας: «Ήταν πράγματι ανατρεπτικό να βρεθεί ο Axel στο Calabasas για να ξανακάνει ένα McMansion, ένα καινούριο σπίτι».
Ο Vervoordt ομολογεί ότι ήταν απίθανη συνάντηση των μυαλών. «Δεν είμαι από τον ποπ κόσμο ή τον χώρο της ραπ μουσικής. Αλλά ανακάλυψα πως η Kim και ο Kanye είναι υπέροχα ανθρώπινα όντα. Έχουμε κοινές αξίες στη ζωή, σημαντικές ανθρώπινες αξίες και σεβασμό στην ομορφιά και την πνευματικότητα της τέχνης», λέει ο designer. «Μπορείτε να το ονομάσετε θρησκεία, αλλά αυτό είναι ίσως πέρα από τη θρησκεία, την αναζήτηση κοσμικών αξιών ειρήνης και θετικής ενέργειας. Είχαμε πολύ βαθιές συνομιλίες για τον χώρο του νου και τη σημασία της σιωπής».
Οι συνομιλίες αυτές φυσικά ενημέρωσαν τα σχέδιά τους για την επανεξέταση του σπιτιού, μια διαδικασία που περιγράφει o Vervoordt. «O Kanye και η Kim ήθελαν κάτι εντελώς νέο. Δε μιλήσαμε για διακόσμηση αλλά για ένα είδος φιλοσοφίας για το πώς ζούμε τώρα και πώς θα ζήσουμε στο μέλλον. Αλλάξαμε το σπίτι καθαρίζοντάς το και συνεχίσαμε να το κάνουμε καθαρότερο και καθαρότερο» εξηγεί ο designer.
Πρακτικά, αυτές οι υψηλές φιλοδοξίες μεταφράστηκαν σε μια μεταμόρφωση των αναλογιών πολλών δωματίων του σπιτιού, τα οποία όλα είναι επενδυμένα με έναν φωτεινό, υπόλευκο σοβά και τονίζονται με άλλα ωχρά φυσικά υλικά. Τα έπιπλα διατηρούνται στο ελάχιστο, συνίστανται κυρίως από το χαρακτηριστικό ύφος του Vervoordt, ενώ συνοδεύονται και από δημιουργίες των Royère και Pierre Jeanneret.
«Το κοινό πράγμα που είχαμε μαζί με τον Kanye ήταν η προτίμησή μας για μια ουδέτερη παλέτα. Λατρεύω την απλότητα του σχεδίου. Τα πάντα στον έξω κόσμο είναι τόσο χαοτικά. Μου αρέσει να έρχομαι σε ένα μέρος και να αισθάνομαι αμέσως την ηρεμία», λέει η Kim. Όσο για τον ασυμβίβαστο μινιμαλισμό του σχεδίου, προσφέρει μια διαφορετική προοπτική: «Ο Kanye θα έβλεπε τις πιο φιλόδοξες ιδέες και θα έλεγε:« Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Χρειαζόμαστε συρτάρια!». Με λίγα λόγια, είναι η φωνή της λειτουργικότητας.
Κάποιος μπορεί να αναρωτιέται για τις προκλήσεις της διαβίωσης τεσσάρων μικρών παιδιών σε ένα τόσο παρθένο, creamy περιβάλλον, αλλά οι Kim και Kanye επισημαίνουν γρήγορα ότι το σπίτι είναι εξαιρετικά φιλικό προς τα παιδιά - και όχι μόνο στους πιο παραδοσιακά γεμάτους χώρους παιχνιδιού και τα υπνοδωμάτιά τους που βρίσκονται μακριά από τις κοινωνικές ζώνες. «Τα παιδιά κάνουν βόλτα με τα σκούτερ τους στους διαδρόμους και πηδούν πάνω από τα χαμηλά τραπέζια του Axel, τα οποία χρησιμοποιούν σαν ένα είδος σκηνής. Αυτό το σπίτι μπορεί να είναι ένα case study, αλλά το όραμά μας για αυτό είναι χτισμένο γύρω από την οικογένειά μας», επιμένει ο Kanye.
Αν και ο Kanye περιγράφει το σπίτι ως "90% Axel", αρκετοί άλλοι εξέχοντες designers δανείζουν τα ταλέντα τους στη διαδικασία. Ο μινιμαλιστικός αρχιτέκτονας Claudio Silvestrin, ο οποίος σχεδίασε τη σοφίτα του Kanye στο Manhattan και συνεχίζει να συνεργάζεται μαζί του για τα φιλόδοξα οικοδομικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, σχεδίασε το ογκώδες κύριο λουτρό. Ο Vincent Van Duysen βοήθησε στον σχεδιασμό του καθιστικού καθώς και στα υπνοδωμάτια των παιδιών, ενώ οι διεθνείς αρχιτέκτονες τοπίου της εταιρίας Wirtz, υπό την καθοδήγηση του Peter Wirtz, επέβλεψαν τον σχεδιασμό των ολοκαίνουριων, καταπράσινων κήπων.
Φωτογραφίες: Jackie Nickerson
Πηγή: AD