Είναι, πλέον, επίσημο: από τις αρχές του Σεπτέμβρη, η 49χρονη Meredith Kopit Levien θα είναι η νέα πρόεδρος κι εκτελεστική διευθύντρια των New York Times, ούσα η νεότερη επικεφαλής του δημοσιογραφικού οργανισμού στη διάρκεια της 168χρονης ιστορίας του. Διαδεχόμενη τον 62χρονο Mark Tomson -διευθύνοντα σύμβουλου της NYT εδώ και οκτώ χρόνια επιτυχημένης διοίκησης-, καλείται να φέρει εις πέρας τους στόχους που η ίδια θα θέσει και θα την ξεχωρίσουν για ακόμα μια φορά.
Ας δούμε όμως ποια είναι τα στοιχεία αυτά που συνθέτουν τη δυναμική προσωπικότητά της, αλλά και τα βήματα που η ίδια ακολούθησε!
Get to know her
Η Αμερικανίδα Meredith Kopit Levien, γεννήθηκε στα μέσα του 1971 και στην πορεία της ζωής της σπούδασε ρητορική στο University of Virginia, ενώ εκείνα τα χρόνια εργάστηκε στην εφημερίδα του κολεγίου, με τίτλο “The Cavalier Daily”. Σήμερα, είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία όλων των διαφημιστικών εσόδων από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πολλαπλών μορφών της New York Times και για την ηγεσία της παγκόσμιας ομάδας πωλήσεων και διαφημίσεων.
Τα προσόντα και οι δυνατότητές της, υπήρξαν η αφορμή που της επιφύλασσε μια τόσο σημαντική θέση στην ιστορία και τη μακροχρόνια πορεία των Times!
Τα πρώτα χρόνια
Μετά τις σπουδές της κι αφού αγάπησε τον Τύπο και τη διαφήμιση όσο λίγοι, εργάστηκε στο The Advisory Board Company, μια ερευνητική εταιρία που ιδρύθηκε από τον David G. Bradley και στη συνέχεια για το ψηφιακό πρακτορείο i33/AppNet, όπου κι απέδειξε περίτρανα ποια ήταν όλα εκείνα τα στοιχεία που την ξεχώριζαν επαγγελματικά και τις προσέδιδαν εξαιρετικές γνώσεις στο κομμάτι της διαφήμισης.
Σημειώνοντας τις πρώτες της επιτυχίες κι ακούγοντας διθυραμβικές κριτικές που έκαναν λόγο για την πρακτική της σκέψη -η οποία χαρακτηριζόταν από καινοτομία-, προσλήφθηκε στο Atlantic Media στη διευθύνουσα θέση των διαφημίσεων έως το 2003. Στα χρόνια που εργάστηκε εκεί, βρισκόταν υπό την προεδρία του ήδη συνεργάτη της David G. Bradley, ο οποίος ήταν ο εκδότης περιοδικού Atlantic, στο οποίο εργάστηκε και η ίδια ως συνεργαζόμενος εκδότης μέχρι το 2006, όταν πλέον κράτησε μόνη της τα ηνία της έκδοσης. Αφού άφησε το δικό της στίγμα στο επίπεδο που η ίδια πολύ καλά γνώριζε, προσχώρησε στο Forbes Media και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα διοργάνωσε το περιοδικό Forbes Life.
Ήταν το 2008 όταν η ίδια πήρε τη γενναία απόφαση να ανατρέψει τα μέχρι τότε δεδομένα στον κόσμο των εντύπων. Με λίγα λόγια, να εναντιωθεί στο κατεστημένο και να φέρει νέα δεδομένα στο χώρο των media, εστιάζοντας στην ψηφιακή πλευρά του Forbes. Πολλοί ήταν αυτοί που ακολούθησαν τα χνάρια της έπειτα από τα μέτρα που δίδαξε.
Ως επικεφαλής των εσόδων του Forbes και εισηγήτρια της επιχείρησης εσόδων της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης για το Forbes.com, την ομάδα περιοδικών Forbes και τα συνέδρια αυτών, έγινε εκδότρια του τεύχους και προχώρησε σε ακόμα πιο καινοτόμες ιδέες που έφερε στο προσκήνιο και θεωρήθηκαν ιδιαίτερα ευφυείς. Συγκεκριμένα, εισήγαγε την προγραμματική αγορά (όπου η αγορά διαφημίσεων γίνεται μέσω διαδικτυακών μέσων) και το "Brandvoice" που επέτρεψε στους διαφημιζόμενους να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο με το λογότυπο του Forbes. Αυτή η μέθοδος διαφήμισης, είναι γνωστή και ως «εγγενής διαφήμιση» και πολλές είναι οι εταιρίες που την έχουν εντάξει στις μεθόδους σύμφωνα με τις οποίες εργάζονται και προωθούν τη δουλειά τους. Το 2012, ορίστηκε επικεφαλής των εσόδων της Forbes Media.
The New York Times
Τον Ιούλιο του 2013, διορίστηκε επικεφαλής διαφήμισης στην New York Times Company, από τον Mark Tompson. H Levien επικεντρώθηκε εκ νέου στους New York Times προς το ψηφιακό περιεχόμενο και τις πωλήσεις, προσλαμβάνοντας ογδόντα νέους υπαλλήλους με δεξιότητες διαδικτύου και προσέφερε χρηματικά πακέτα αποχώρησης σε σαράντα ηλικιωμένους υπαλλήλους.
Ήδη, με τις παραπάνω ενέργειες που έπραξε, κατάφερε να φέρει φρέσκο αέρα στον τρόπο λειτουργίας του εμβληματικού αυτού μέσου, ενώ ήταν μόνο ένα δείγμα της δουλειάς της στην όλη της πορεία.
Από τα πρώτα κιόλας χρόνια στο νέο χώρο εργασίας της, εισήγαγε και πάλι την εγγενή διαφήμιση με το όνομα "Paid Posts", σύμφωνα με την οποία οι editors της NYT πραγματοποιούσαν διαφημίσεις σε συνδυασμό με πελάτες, διατηρώντας το ίδιο στιλ γραφής και τη μορφή των άρθρων και των ειδήσεων του δημοσιογραφικού οργανισμού. Για να αυξήσει τα έσοδα και να πετύχει το στόχο που σχεδιάσει στο μυαλό της, συνεργάστηκε με παγκοσμίου φήμης ηλεκτρονικές πλατφόρμες, μεταξύ των οποίων οι Netflix, Chevron, Dell, και MetLife.
Δύο χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 2015, ανέλαβε θέση ως επικεφαλής εσόδων της εφημερίδας, και ήταν υπεύθυνη για όλες τις διαφημίσεις, τόσο στην έντυπη μορφή τους όσο και στην ψηφιακή, ενώ το 2017 προήχθη υπεύθυνη στο λειτουργικό part. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, εκτός από την πώληση τυπικών διαφημίσεων προβολής, συνεργάστηκε με διαφημιστές για τη δημιουργία εξατομικευμένων διαφημιστικών καμπανιών κι ασχολήθηκε με την παραγωγή περιεχομένου.
Η θέση της στον κόσμο των media θεωρείται από τις πιο υψηλές στον επιχειρηματικό τομέα και στα μέσα ενημέρωσης αυτήν τη στιγμή.
Φτάνοντας στο σήμερα κι αφού πέρασε από όλα τα πόστα με ιεραρχική σειρά, λίγες είναι οι ημέρες που τη χωρίζουν από τη νέα της θέση στους Times, καθώς στις αρχές του Σεπτέμβρη αναλαμβάνει την προεδρία και την εκτελεστική διεύθυνση της έντυπης εφημερίδας αλλά και της ηλεκτρονικής της μορφής. Η ίδια, γεμάτη αισιοδοξία και όρεξη για περισσότερη δουλειά, δήλωσε για τη νέα της θέση: «Είναι τιμή ζωής να προάγεσαι σε επικεφαλής των ΝΥΤ. Διακρίνω μια μεγάλη ευκαιρία για επέκταση του ρόλου της δημοσιογραφίας στις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο».
Η Levien, υπό το πρίσμα των ασυναγώνιστων επιτυχιών της και της λαμπρής πορείας της, επεκτείνει ακόμα περισσότερο την ιδέα πως οι γυναίκες έχουν τον τρόπο να «ρίξουν φως» σε εργασιακά θέματα και να αποτελέσουν σημαντικά πρόσωπα για το μέλλον των χωρών. Μίλια μακριά από τις τοξικές πεποιθήσεις που αφορούν στο φύλο της κι αποδεικνύοντας πόσο σπουδαίος είναι ο ρόλος της αλλά και ο ρόλος όλων των γυναικών, τοποθετεί ακόμα ένα θεμέλιο για τη δημιουργία ενός αύριο που θα έχει άρωμα γυναίκας κι εναντιώνεται σε κάθε άποψη που ανήκει στο παρελθόν.