fbpixel

Search icon
Search
Luxury meets Sustainability: Το νέο Bulgari store στη Σαγκάη αποδεικνύει πως το design είναι πιο «πράσινο» από ποτέ
DESIGN NEWS

Luxury meets Sustainability: Το νέο Bulgari store στη Σαγκάη αποδεικνύει πως το design είναι πιο «πράσινο» από ποτέ

Σε μια εποχή που όλα έχουν περάσει σε μια οικολογική πραγματικότητα, ο οίκος παρουσιάζει ένα κατάστημα με πρόσοψη από ανακυκλωμένα μπουκάλια


Shangai Plaza 66: Ένα όνομα συνώνυμο της μόδας και της υψηλής αισθητικής. Ένα από τα πιο δημοφιλή και luxury εμπορικά κέντρα στη Σαγκάη, το οποίο για τους fashion lovers αποτελεί έναν επίγειο παράδεισο, όπου τα μεγαλύτερα brands φιλοξενούνται. Εκεί, ο οίκος Bulgari άνοιξε το νέο του κατάστημα, που είναι εντελώς διαφορετικό από τα υπόλοιπα ανά τον κόσμο.

Στην προκειμένη περίπτωση, κάνουμε λόγο για ένα opening που αξίζει -περισσότερο από ποτέ- να εξερευνήσουμε, μαθαίνοντας για την εντυπωσιακή πράσινη πρόσοψή του, καθώς και το background story αυτής. Το αρχιτεκτονικό studio MVRDV απέδειξε πως η μόδα, και γενικότερα κάθε πτυχή του lifestyle μας, έχει περάσει σε μια «πράσινη» πραγματικότητα, όπου τα πάντα είναι υπέρ του περιβάλλοντος, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προστασία αυτού μέσα από συνήθειες και projects, που μας καλούν να υιοθετήσουμε έναν eco τρόπο ζωής και αξίζει να ακουστούν.

crs67295.jpg


Οι designers του studio εμπνεύστηκαν τόσο από το ιστορικό κατάστημα της Bulgari στη Ρώμη όσο και από το κίνημα της Art Deco, αλλά αυτήν τη φορά η δημιουργικότητα ξεπερνά κάθε φαντασία και ανταποκρίνεται περισσότερο στο σήμερα και τις ανάγκες της εποχής. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως η νέα πρόσοψη της boutique είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα μπουκάλια μπύρας και σαμπάνιας!

Ένα concept που δε στερείται σε καμία περίπτωση την αίγλη και το πολυτελές DNA του θρυλικού οίκου -κάτι που αποδεικνύεται αντικρίζοντας το τελικό, απίστευτα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Να σημειωθεί κάπου εδώ πως αυτήν είναι η τρίτη φορά που το studio ενώνει τις δυνάμεις του με το iconic label, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι το τόσο πρωτοποριακό.

Φαίνεται πως η νέα πραγματικότητα και η τάση που υπάρχει για μια καθημερινότητα πιο φιλική για ό,τι ζει και κινείται πάνω στη γη, έστρεψαν το ενδιαφέρον των design experts σε αυτήν την ιδέα. Κι όμως, κάπως έτσι βλέπουμε περίτρανα πόσο «εύκολα» μπορεί να δοθεί μια δεύτερη ζωή σε κάτι που θα κατέληγε για πάντα στα σκουπίδια.

2-dscf2603.jpg


Πιο συγκεκριμένα, το αρχιτεκτονικό αυτό δημιούργημα της Σαγκάης χρησιμοποιεί ένα οπτικό μοτίβο το οποίο αντλεί έμπνευση από τις πύλες και τα γείσα της πρώτης boutique της Bulgari στη Via dei Condotti της Ρώμης, υιοθετώντας την signature οπτική ταυτότητα που διακρίνει πλέον τα αντίστοιχα καταστήματα παγκοσμίως.

Υπάρχουν, ωστόσο, διαφορές. Η πρόσοψη αυτού του καταστήματος είναι κλειστή, χωρίς παράθυρα και ανοίγματα, με το μοτίβο του γείσου να χρησιμοποιείται σε πολυεπίπεδα πάνελ που σχηματίζουν ένα μοτίβο εμπνευσμένο από την Art Deco. Το φωτογραφικό υλικό δείχνει τη δουλειά που απαιτεί η συγκεκριμένη τεχνοτροπία, ενώ δύσκολα καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για μια κατασκευή από μπουκάλια. Μοιάζει περισσότερο με γρανίτης, ο οποίος φωτίζεται από τα downlights, με αποτέλεσμα να μην περνά απαρατήρητος.

befunky-collage-1.jpg


Η Σαγκάη ήταν το βασικό λιμάνι που συνέδεε την Ανατολή με τη Δύση στις αρχές του 20ού αιώνα, κι έτσι απέκτησε μια πλούσια παράδοση στην Art Deco, που παραμένει αναλλοίωτη. Δεν ξεχνάμε, άλλωστε, πως την ίδια εποχή οι Déco συλλογές του οίκου έμειναν στην ιστορία της μόδας χάρη στο συγκεκριμένο στιλ, το οποίο διατηρείται μέχρι και σήμερα στην πιο σύγχρονη εκδοχή του. Το πράσινο χρώμα, στο μεταξύ, επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στον νεφρίτη, που θεωρείται ένας από τους πιο πολύτιμους λίθους της Κίνας, και ο στόχος ήταν η έντονη, αρχοντική αυτή απόχρωση να χαρίσει στο κτίριο λάμψη και μια αίσθηση πολυτέλειας ακόμα και στο σκοτάδι.

Tour the rest!

Φωτογραφίες: MVRDV