fbpixel

Search icon
Search
H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς μάς μιλά για όσα φέρνουν την εταιρία μπροστά
MAGAZINE

H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς μάς μιλά για όσα φέρνουν την εταιρία μπροστά

Kαθιστώντας την πρότυπο κοινωνικής ευθύνης


Η Lidl Ελλάς στρέφεται στο μέλλον. Ποια είναι η επιχειρηματική κουλτούρα που υιοθετεί και την κάνει να ξεχωρίζει; 

 Η Lidl Ελλάς είναι, θα έλεγα, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μεγάλου οργανισμού, που έχει τις κεραίες του στραμμένες στο μέλλον. Οραματίζεται την επόμενη μέρα με τη δύναμη της μοναδικής της φιλοσοφίας. Είναι αυτή που επιτρέπει στην εταιρία να καινοτομεί σε κάθε συγκυρία, να δημιουργεί προοπτική και να την υπηρετεί με επιτυχία. Θα πρόσθετα ότι η Lidl Ελλάς ξεχωρίζει, γιατί παίρνει δύναμη από δύο αξίες που συχνά παραγνωρίζονται στο πλαίσιο της αγοράς: το ήθος και την ευθύνη. Είναι η κατεξοχήν εταιρία που ασκεί υπεύθυνη επιχειρηματικότητα με ήθος. Και τα δύο αυτά αξιακά στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν «απλώνονται» σε όλο το δίκτυο των stakeholders, δημιουργούν ένα δυναμικό περιβάλλον εξέλιξης που εμπλέκει όλους και ταυτόχρονα αφορά όλους. Η Lidl Ελλάς προσφέρει στήριξη, σύγχρονη αντίληψη και πρόσθετη αξία στους συνεργάτες της, τους δικούς της ανθρώπους που μοχθούν καθημερινά για το καλύτερο, τους εξωτερικούς προμηθευτές και τους παραγωγούς. Αλλά, κι εκείνοι -με τη σειρά τους- επιστρέφουν στην εταιρία ποιότητα, έμπνευση, ιδέες, δυναμική εξέλιξης. Και το σημαντικότερο ίσως είναι ότι αυτό το ολιστικό μοντέλο ευθύνης εγγυάται αυτό που όλες και όλοι εμείς στη Lidl Ελλάς ονομάζουμε «καλύτερο αύριο».

plastic-free-greece.jpg
Plastic Free Greece | Aπό αριστερά: η Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια, Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και ηΒασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας, Lidl Ελλάς

Τι θέση έχει η βιώσιμη ανάπτυξη για την πορεία της; 

Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα για πάνω από 21 χρόνια και πάντα επιλέγουμε να αφήνουμε το δικό μας θετικό αποτύπωμα στη χώρα. Πάντα με στόχο όσα απολαμβάνουμε σήμερα να μπορούμε να τα έχουμε και αύριο. Ως επιχείρηση μ’ ένα βιώσιμο μοντέλο ποιότητας και υπευθυνότητας, αλλά και την καθεμία ή τον καθένα από εμάς ως άτομα, μαζί αξιοποιούμε ευκαιρίες, δυνατότητες και πρακτικές, ώστε να δημιουργήσουμε απόθεμα πόρων για τις επόμενες γενιές. Για τη Lidl Ελλάς, η «Κοινωνία των Καταναλωτών» δεν είναι παρά «ενδυναμωμένοι πολίτες» που ευημερούν. Γιατί όλοι μαζί κάνουμε πραγματικότητα τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Με ποια νέα projects υποστηρίζεται αυτή η κατεύθυνση; 

Από την πλευρά μας, υπογραμμίζουμε τη δέσμευσή μας απέναντι στη βιώσιμη ανάπτυξη με την αυξανόμενη διάθεση βιώσιμων προϊόντων και μετρήσιμες πρακτικές που προστατεύουν το κλίμα. Η Lidl Ελλάς συνεισφέρει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Schwarz και την πρωτοβουλία “Science Based Targets”, συμβάλλοντας στον φιλόδοξο στόχο για τη συγκράτηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5οC. Άλλωστε, εδώ και μερικά χρόνια η εταιρία υλοποιεί δράσεις και στο πλαίσιο της ομιλικής στρατηγικής “Reset Plastic”. Η ολιστική προσέγγιση αυτής της πρωτοβουλίας αποβλέπει τόσο στην ευαισθητοποίηση όσο και στην αλλαγή αντιλήψεων ως προς το πώς διαχειριζόμαστε το πλαστικό στην καθημερινότητά μας. Ήδη εφαρμόζουμε μια φιλόδοξη κλιματική στρατηγική με συγκεκριμένους κλιματικούς στόχους. Δίνουμε προτεραιότητα στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, την αποφυγή, τη μείωση και -όπου αυτό δεν είναι δυνατόν- την αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνουμε και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Μέχρι το 2030, η Lidl στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνολικά κατά 80% -σε σύγκριση με το 2019- σε όλες τις χώρες. Επιπλέον, η Lidl Ελλάς κάνει χρήση πράσινης ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της στο 100%. Αυτό έχει ως απτό αποτέλεσμα να γίνει κλιματικά ουδέτερη εταιρία το 2022, ως προς τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές, μέσω πιστοποιημένων έργων αντιστάθμισης. Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl αποδίδεται στην παραγωγή των προϊόντων της, δηλαδή στα αρχικά στάδια της αξιακής αλυσίδας. Η εταιρία επιθυμεί, λοιπόν, να δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους, βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας “Science Based Targets”.

supfreehackathon.jpg
1ος Mαραθώνιος Kαινοτομίας για μια Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μίας Χρήσης (Sup Free Hackathon) © Danezis Stories

Όσον αφορά στα μελλοντικά πλάνα και στην εταιρική υπευθυνότητά της, ποιες προτεραιότητες θέτετε;

Συνεχίζουμε παλαιότερες πρωτοβουλίες, αλλά ξεκινάμε και νέες, που «δένουν» περιβαλλοντικούς στόχους με την ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών. Συγκεκριμένα, από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2022 θα υλοποιήσουμε μια ακόμη φάση του “Plastic Free Greece”, με υποβρύχιους και παράκτιους καθαρισμούς σε διάφορες περιοχές της χώρας. Οι καθαρισμοί θα συνοδεύονται από εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχολεία και την ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς με infotainment δραστηριότητες. Σύντομα, θα ξεκινήσει και η δεύτερη δράση ανοιχτής καινοτομίας σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, και αφορά στον Μαραθώνιο Καινοτομίας Sustainability Hackathon. Στοχεύουμε στην ενεργοποίηση της κοινωνίας και των επιχειρήσεων, ώστε να δημιουργήσουμε μαζί πρωτότυπες εφαρμογές που ενισχύουν τη βιωσιμότητα, ενδυναμώνουν την εκπαίδευση και αναβαθμίζουν την επιχειρηματικότητα.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι η Lidl Ελλάς στάθηκε από την πρώτη στιγμή δίπλα στην Πολιτεία με χορηγία 500.000 ευρώ για δράσεις Αναδάσωσης, Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων των πυρόπληκτων περιοχών στη Βόρεια Εύβοια και στις Αφίδνες Αττικής. Πιο συγκεκριμένα, αναλαμβάνει υπό την αιγίδα και την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη μελέτη αναδάσωσης στην πυρόπληκτη περιοχή της Βόρειας Εύβοιας, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Επίσης, χορηγεί την υλοποίηση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων στις πληγείσες περιοχές της Αττικής. Τέλος, μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς είναι και η συνεργασία με την HopeGenesis, με επίκεντρο τον ρόλο της σύγχρονης γυναίκας, μητέρας και εργαζόμενης στην ελληνική κοινωνία. Η πρωτοβουλία ευαισθητοποιεί, προτρέπει και πάνω απ’ όλα ενδυναμώνει την Ελληνίδα απέναντι στις προκλήσεις, αλλά και τα αρνητικά στερεότυπα που συχνά βιώνει. Για τη Lidl Ελλάς, οι αξίες της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας παραμένουν αδιαπραγμάτευτοι πυλώνες του εταιρικού της πολιτισμού. Και η ενδυνάμωση της γυναίκας-εργαζόμενης είναι κεντρική προτεραιότητα, που «απλώνεται» οριζόντια στην επιχειρηματική της φιλοσοφία.

Ποια είναι τα πεδία δράσης της εταιρίας όσον αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας και τι αξία δημιουργεί για την αγορά, τους εργαζόμενους, την κοινωνία εν γένει; 

Όταν η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Νορβηγίας, Gro Harlem Brundtland, δημοσιοποίησε το 1987 την ομώνυμη έκθεση με τον τίτλο «Το Κοινό μας Μέλλον», ουσιαστικά έβαλε τα θεμέλια της βιώσιμης ανάπτυξης, έτσι όπως την καταλαβαίνουμε σήμερα. Η Brundtland την όρισε με απλά λόγια: «Είναι η ανάπτυξη που ικανοποιεί τις ανάγκες που έχει η γενιά του σήμερα, χωρίς να βάζει σε κίνδυνο τη δυνατότητα να μπορούν οι γενιές του αύριο να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες». Θα έλεγα, λοιπόν, ότι κάπως έτσι αντιμετωπίζει και η Lidl Ελλάς τις πρακτικές βιωσιμότητας. Διαχέονται σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δράσης. Από την παραγωγή, στη διαχείριση, στην πώληση και την κατανάλωση. Αφορά κυριολεκτικά αυτό που ονομάζουμε “Stakeholder Universe”. Το «πέταγμα της πεταλούδας» γίνεται στην πράξη το ανάλογο του πώς συμπεριφέρεται κάθε επιχείρηση, φυσικά και η Lidl Ελλάς. Γιατί καθετί που κάνουμε ή δεν κάνουμε έχει μια επίπτωση, μικρότερη ή μεγαλύτερη, στο πόσο ικανοποιητικά θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες τους οι μελλοντικοί καταναλωτές-πολίτες.

Φωτογραφία: ©Iosifina Svania

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022