fbpixel

Search icon
Search
Η τολμηρή γοητεία των γλυπτών του αρχιτέκτονα Ettore Sottsass
DESIGN NEWS

Η τολμηρή γοητεία των γλυπτών του αρχιτέκτονα Ettore Sottsass

220 δημιουργίες του εκτίθενται στο The Met Breuer


Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιταλού αρχιτέκτονα Ettore Sottsass, η έκθεση Design Radical παρουσίασε πάνω από 220 δημιουργίες του στη Νέα Υόρκη, με κάποιες από αυτές να εκτίθενται για πρώτη φορά στο κοινό. Έτσι, τα αριστουργηματικά έργα του ιδρυτή του Memphis group πήραν τη θέση τους δίπλα σε άλλα, ιστορικής σημασίας έργα τέχνης και αντικείμενα, στο The Met Breuer, του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης.  Στη δεκαετία του ’40, ο Ettore Sottsass είχε αναπτύξει σημαντική συνεργασία με τους περίφημους τεχνίτες γυαλιού murano στη Βενετία, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει κάποια ιδιαίτερα τολμηρά έργα από γυαλί ενώ παράλληλα, στην 60χρονη πορεία του, χρησιμοποίησε μηχανές, ύφασμα, έπιπλα, φωτογραφικό υλικό και ζωγραφική. Ακόμη, είναι γνωστός για την ίδρυση του Memphis group το 1980, το οποίο σχετίζεται με τον μοντερνισμό και τον μεταμοντερνισμό.

ettore-sottsass-il-vetro-g03.jpg

911432378001-5481651335001-5481621967001-vs.jpg

«Αυτή η έκθεση παρουσιάζει το έργο του Sottsass σε ένα διάλογο με αρχαία και σύγχρονα αντικείμενα που τον επηρέασαν», δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου.

Οι επισκέπτες της Sottsass exhibition είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μερικά από τα πιο σημαντικά του έργα, όπως 5 κεραμικά totems, των οποίων η δημιουργία αποτελούσε μέρος του Menhir, Ziggurat, Stupas, Hydrants, Gas Pumps project. καθώς και με μια ποικιλία από κεραμικά βάζα της δεκαετίας του ’60, τα οποία ο σχεδιαστής συγκέντρωσε από επίσκεψή του στην Ινδία. Ακόμη, φιλοξενήθηκαν σπάνια αρχιτεκτονικά σχέδια του Sottsass από φουτουριστικά κτίρια, καθώς και υφάσματα μέλους του Memphis group, της Nathalie du Pasquier, της οποίας ο Sottsass υπήρξε μέντορας. Σε ό,τι αφορά το έργο του, το μουσείο δήλωσε: «Τη δεκαετία του ’60 ο Sottsass ξεκίνησε να απομακρύνεται από τη δική του μοντέρνα αφετηρία, δημιουργώντας αντικείμενα εμποτισμένα από τον συμβολισμό, τα οποία είχαν συναισθηματική απήχηση, παγκόσμιες και ιστορικές αναφορές».  

ettore-sottsass-the-glass-exhibition-le-stanze-del-vetro-designboom-005-818x1226.jpg