fbpixel

Search icon
Search
Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη ξεναγεί το κορυφαίο διεθνές περιοδικό αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, AD, στο ανακαινισμένο Μέγαρο Μαξίμου
INTERIORS

Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη ξεναγεί το κορυφαίο διεθνές περιοδικό αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, AD, στο ανακαινισμένο Μέγαρο Μαξίμου

Το Architectural Digest εξασφάλισε μια ματιά στους εντυπωσιακούς χώρους του, όπου η ελληνική τέχνη συναντά το μοντέρνο design


Η σύζυγος του Πρωθυπουργού άνοιξε της πύλες του πλήρως ανακαινισμένου Μεγάρου Μαξίμου στην ηλεκτρονική έκδοση ενός από τα μεγαλύτερα περιοδικά αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, του Arcitectural Digest. Συγκεκριμένα, η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη ανέδειξε λεπτομερώς μέσα από το φωτογραφικό υλικό τη δυτική πτέρυγα του Πρωθυπουργικού γραφείου, η οποία έχει πάρει ανανεωμένη μορφή και, πλέον, αποπνέει μοντέρνο χαρακτήρα, σε συνδυασμό με τις timeless γραμμές στο design.

Ως συνιδρύτρια του διεθνώς αναγνωρισμένου fashion brand με ελληνική υπογραφή, Zeus + Dione είναι εκπαιδευμένη στο design και οι γνώσεις της στον χώρο της προσφέρουν μια εκλεκτή φινέτσα -κάτι που αναγνώρισε και το παγκοσμίου φήμης περιοδικό. Όπως αναφέρεται, όταν ο σύζυγός της, Κυριάκος Μητσοτάκης, εκλέχτηκε πρωθυπουργός της Ελλάδας τον Ιούλιο του 2019, δεν μπορούσε να μην δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην αισθητική του χώρου, όπου ο ίδιος θα υποδεχόταν ξένους αξιωματούχους, αλλά κι εγχώριους καλεσμένους.

0-bSUIF.jpg
Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη

Έχοντας διαμορφώσει με τα χρόνια και με την εργασιακή της εμπειρία την προσωπική της σχεδιαστική ταυτότητα και με την υψηλή αισθητική να τη διακατέχει, αυτό που ήθελε από τον χώρο όπου ο σύζυγός της θα περνούσε μεγάλο κομμάτι της ημέρας του, ήταν ο συνδυασμός της ελληνικής τέχνης με το κομψό, μοντέρνο design και την προσεγμένη λειτουργικότητα. Αυτό που τελικά έγινε, δηλαδή, δικαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της.

Όπως αποκαλύπτει στο AD, ήταν το 2004 η τελευταία φορά που το κτίριο είχε υποστεί κάποια παρέμβαση στο χρώμα του, την εποχή που η χώρα μας είχε φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Γίνεται απόλυτα κατανοητό πως μια μεγάλη αλλαγή στα τόσα χρόνια ήταν επιτακτική. Οι εορτασμοί για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, λοιπόν, στάθηκε ως αφορμή για να πραγματοποιηθεί μια ανακαίνιση, ώστε το εμβληματικό κτίσμα του κέντρου της Αθήνας να αποκτήσει την αίγλη που ταιριάζει στην κληρονομιά και την ιστορία του. Έτσι, λίγο πριν την επίσημη επίσκεψη του Πρίγκιπα Κάρολου και άλλων ξένων ηγετών που είχαν προσκληθεί για την 25η Μαρτίου, ο χώρος ανανεώθηκε με μερικές μικρές αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις, που ωστόσο έκαναν τη διαφορά.

1-eDjmT.jpg

«Η φιλοσοφία μου ήταν ότι ο χώρος πρέπει να αντιπροσωπεύει αυτό που είμαστε, να αντιπροσωπεύει τον ελληνικό λαό», αναφέρει χαρακτηριστικά η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, ενώ θυμάται πως η αντίδραση του Πρωθυπουργού όταν του ανακοίνωσε τα σχέδιά της ήταν πως του άρεσε η ιδέα αλλά έθεσε αυστηρούς περιορισμούς ως προς το κόστος. «Μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε, αλλά δεν μπορεί να κοστίσει τίποτα στο ελληνικό κράτος!», είπε. 

Με αυτήν τη σκέψη, λοιπόν, την ανακαίνιση ανέλαβε μια ομάδα από περίπου δέκα εθελοντές που δούλεψε για την αποκατάσταση τριών αιθουσών: της αίθουσας συσκέψεων, του χώρου υποδοχής και του γραφείο του Πρωθυπουργού. Όσο για τη διακόσμηση των χώρων, ζητήθηκε από Έλληνες καλλιτέχνες, συλλέκτες αλλά και από ιδρύματα να δανείσουν έργα τέχνης για μια περίοδο δύο ετών, γεγονός που σαν ιδέα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και λειτουργεί υπέρ στη δουλειά και την ανάδειξη Ελλήνων artists.

3-jOvs5.jpg

«Η σκέψη είναι να ανανεώνουμε τη συλλογή των έργων τέχνης κάθε δύο χρόνια, ώστε να μπορούμε να αναδείξουμε το ταλέντο των Ελλήνων καλλιτεχνών τόσο στους ξένους αξιωματούχους που επισκέπτονται τον χώρο όσο και σε πολίτες», εξηγεί η ίδια. Άλλος ένας στόχος της συζύγου του Έλληνα πρωθυπουργού, ήταν μέσα από τις εργασίες ανακαίνισης να αναδειχτεί η δουλειά γυναικών καλλιτεχνών. Έτσι, ένα γλυπτό της κεραμίστας Ελένης Βερναρδάκη κοσμεί την αίθουσα συνεδριάσεων, ενώ για το σαλόνι, η Ελληνοαργεντίνη Αλεξάνδρα Κεχαγιόγλου πρόσφερε ένα υφαντό που απεικονίζει το φαράγγι της Σαμαριάς.

Ακόμα, τα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν στην ανακαίνιση, επιλέχθηκαν έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν τις παραδόσεις διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας. Έτσι, υπάρχει ένα τραπέζι από φυσητό γυαλί του Γιάννη Γκίκα στο καθιστικό, αλλά κι ένα μαρμάρινο τραπεζάκι των αδελφών Ζωή και Νίκη Μόσκοφογλου. Η κονσόλα Aria της Ελληνίδας interior designer Rena Dumas (την οποία δάνεισαν για το Μέγαρο Μαξίμου τα παιδιά της) ταιριάζει μοναδικά σε έναν τοίχο στην αίθουσα συσκέψεων, ενώ μια σκαλιστή παιδική καρέκλα, δημιουργία του Σκυριανού ξυλουργού Λευτέρη Αυγοκλούρη έχει περίοπτη θέση στο σαλόνι.

2-dVjVX.jpg

Μάλιστα, όπως διαβάζουμε, υπάρχει περίπτωση στο άμεσο μέλλον να ανανεωθεί και ο εξωτερικός χώρος, η αυλή δηλαδή όπου συχνά οι ξένοι αξιωματούχοι που βρίσκονται σε επίσημη επίσκεψη στη χώρα προσκαλούνται για πρωινό.

Στην gallery μπορείτε να δείτε λεπτομερώς τους χώρους του ανακαινισμένου κτιρίου!

Πηγή: Archtectural Digest USA