Ήρθε η στιγμή για μία σημαντική ανακοίνωση: «Αντίο quite luxury». Η μαξιμαλιστική αισθητική στον κόσμο της μόδας έχει επιστρέψει πιο δυναμικά από ποτέ, όπως επιβεβαιώθηκε εχθές από την Cruise 2026 συλλογή του ιταλικού οίκου μόδας, Gucci. Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε βασικές χρωματικές παλέτες, εντυπωσιακά μοτίβα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και έντονες oversized σιλουέτες που γίνονται ακόμα πιο πληθωρικές από extra βάτες.

Εχθές το βράδυ, ο Gucci επέστρεψε στον τόπο γέννησής του, εκεί που ξεκίνησαν όλα σχεδόν πριν από έναν αιώνα, στη Φλωρεντία, για να παρουσιάσει τη νέα Cruise collection του. Σ' αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για την τελευταία συλλογή που παρουσιάζεται από τη σχεδιαστική ομάδα του brand, πριν αναλάβει τα ηνία ο νέος creative director που δεν είναι άλλος από τον Demna Gvasalia. O πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga επρόκειτο να βρεθεί επίσημα στο τιμόνι του οίκου τον Ιούλιο.

Το show πραγματοποιήθηκε στο Palazzo Settimanni, ένα κτήριο του 15ου αιώνα που η Gucci μετέτρεψε πρόσφατα σε αρχειακό χώρο του brand. Είναι γεγονός πως αυτή η έμπνευση από την ιστορία των 100 χρόνων ήταν ορατή σε κάθε στοιχείo του show.

Η επίδειξη ξεκίνησε με ένα look που έθεσε τον τόνο για ολόκληρη τη συλλογή — μια mini leather φούστα με τρουκς, καλσόν με το μονόγραμμα του οίκου δαντέλα, γούνα και μια μοβ πινελιά στα παπούτσια. Ήταν ξεκάθαρο ότι η διακριτικότητα δεν ήταν μέρος του σχεδίου. Και από εκεί και πέρα, τα looks έγιναν ακόμη πιο τολμηρά.

Καθώς προχωρούσε το show παρακολουθήσαμε στοιχεία από το «indie sleaze» style των τέλη της δεκαετίας του 2000, το office-core των ’80s (με πολλά power suits και εντυπωσιακά μοτίβα), πινελιές από τα μποέμ βολάν των ’70s και υφάσματα με καταγωγή από τη Φλωρεντία, όπως πλούσιo βελούδο, μετάξι και δαντέλα. Όλα συνδυάζονται για να προσφέρουν ένα αποτέλεσμα που είναι ταυτόχρονα νοσταλγικό και φρέσκο.

Παντελόνια σε ίσια γραμμή, pencil skirts και σακάκια με τετράγωνη γραμμή αντανακλούν την συνεχιζόμενη τάση του “corpcore”, αλλά παρουσιάστηκαν συνδυασμένα με oversized accessories — κυρίως εντυπωσιακά σκουλαρίκια — προσθέτοντας μια παιχνιδιάρικη νότα στο κομψό officewear. Ακόμη και οι πιο ουδέτερες αποχρώσεις εξισορροπήθηκαν με πιο τολμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες — μια μπλούζα με βολάν ή μια υπερβολική γραβάτα για παράδειγμα. Και, φυσικά, δεν έλειψε το κλασικό μονόγραμμα της Gucci.

Και ενώ το διαχρονικό μοτίβο με τα διαπλεκόμενα GG παραμένει σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες, το μονοσύμβολο G επανεφευρίσκεται. Εδώ, το βλέπουμε αποτυπωμένο σε αγκράφες ζωνών και τακούνια πολλών shoe designs, ενώ το γνωστό GG κοσμεί έναν νέο σχεδιασμό τσάντας: τη Gucci Giglio, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη. Πρόκειται για ακόμη έναν φόρο τιμής στον τόπο γέννησης του brand, καθώς “Giglio” σημαίνει κρίνος στα ιταλικά — σύμβολο της Φλωρεντίας.

Από το γραφείο στα night out looks, η πολυτέλεια συνεχίστηκε με άφθονα φτερά, γούνες και δαντέλες, καθώς και με ένα μακρύ φόρεμα με βαθύ ντεκολτέ, γεμάτο παγιέτες, το οποίο είναι σίγουρο ότι θα το δούμε σύντομα στο κόκκινο χαλί. Επιπλέον, μια νέα συλλογή υψηλής κοσμηματοποιίας, δημιουργημένη σε συνεργασία με τον οίκο Pomellato, έκανε την εμφάνισή της καθ’ όλη τη διάρκεια του show.