fbpixel

Search icon
Search
Η Γέννηση της Αφροδίτης: Ο θρυλικός πίνακας του Botticelli στοχοποιήθηκε από ακτιβιστές στη Φλωρεντία
ARTS & CULTURE

Η Γέννηση της Αφροδίτης: Ο θρυλικός πίνακας του Botticelli στοχοποιήθηκε από ακτιβιστές στη Φλωρεντία

Θέτοντας στο επίκεντρο την κλιματική κρίση


Τα τελευταία 24ωρα όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη «Γέννηση της Αφροδίτης» στην Πινακοθήκη Uffizi στη Φλωρεντία, καθώς στοχοποιήθηκε από δύο ακτιβιστές μιας περιβαλλοντικής οργάνωσης. Συγκεκριμένα, κόλλησαν κόλλησαν φωτογραφίες από οικολογικές καταστροφές στο γυάλινο πάνελ που προστατεύει το αριστούργημα του Botticelli. 

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι διαδηλωτές από την ομάδα Last Generation κρατούσαν επίσης μια αφίσα με την οποία ζητούσαν τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ (21,43 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για την αποκατάσταση των κλιματικών ζημιών. Οι ίδιοι έχουν απασχολήσει ξανά τα μέσα με αντίστοιχες παρεμβάσεις τους. Οι φωτογραφίες τους απεικόνιζαν μια πλημμυρισμένη πόλη της Τοσκάνης.

20240214030252-65cc7ff05affbc0b0d0065d8jpeg.jpg


«Η κυβέρνηση συνεχίζει να προσποιείται ότι τα χωράφια δεν κάηκαν τον Ιανουάριο, ότι το νερό δεν θα είναι πρόβλημα αυτό το καλοκαίρι, ότι τα σπίτια που καταστράφηκαν από τις πλημμύρες είναι τυχαία γεγονότα και δεν προκλήθηκαν από ανθρώπινες επιλογές. Και αντί να ασχοληθεί με αυτά τα πραγματικά προβλήματα, φτιάχνει παράλογους νόμους», δήλωσε ένας από τους διαδηλωτές. Οι αρχές καθάρισαν αμέσως την αίθουσα και οι δύο διαδηλωτές προσήχθησαν από καραμπινιέρους για ανάκριση. Βάσει ενός νέου νόμου, οι διαδηλωτές κινδυνεύουν με φυλάκιση έως κι έξι μηνών.

Η ιστορία ενός από τους πιο εμβληματικούς πίνακες όλων των εποχών

ap21021406985745.jpg

Η «Γέννηση της Αφροδίτης» είναι ο πιο γνωστός πίνακας του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Sandro Botticelli. Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1485–1486. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Uffizi στη Φλωρεντία, στην αίθουσα που είναι αφιερωμένη στον μεγάλο δημιουργό. Αποτελεί μια από τις αρτιότερες αισθητικά δημιουργίες του Φλωρεντίνου καλλιτέχνη, η έμπνευση για τον πίνακα δίνεται από μια μυθολογική αφήγηση του Οβιδίου και συνιστά μια νεοπλατωνική αλληγορία βασισμένη στην αντίληψη της αγάπης ως γενεσιουργού δύναμης.

Είναι άγνωστο σε εμάς ποιος παρήγγειλε τον πίνακα αυτό στον Ιταλό καλλιτέχνη, ωστόσο πιστεύεται πως φτιάχτηκε για κάποιο μέλος της οικογένειας των Μεδίκων. Ορισμένοι μελετητές υποστηρίζουν πως αποτελεί ύμνο στην αγάπη του Giuliano di Piero των Μεδίκων για τη Simonetta Vespucci, που ζούσε στο Porto Venere, μια παραθαλάσσια πόλη για την οποία μια τοπική παράδοση λέει πως αποτελεί το μέρος όπου γεννήθηκε η Αφροδίτη. Σημειώνεται πως ο Botticelli αγαπούσε μυστικά και ο ίδιος την όμορφη Simonetta, που ήταν ερωμένη του ευγενούς από την οικογένεια των Μεδίκων. Πιστεύεται πως η Simonetta αποτέλεσε το μοντέλο για την Αφροδίτη στον πίνακα, αλλά και για άλλες κοπέλες σε έργα του Botticelli, όπως συνέβη και στην «Άνοιξη» (Primavera).

Οι γραμμές του πίνακα είναι κομψές και δημιουργούν, με τα κύματα που σκάνε στην ακτή, τις πτυχώσεις των ρούχων, την αρμονική ροή των μαλλιών της θεάς, διακοσμητικά κυματοειδή παιχνιδίσματα. Τα χρώματα είναι φωτεινά, οι μορφές καθαρές και ραφιναρισμένες. Το γυμνό σώμα της Αφροδίτης είναι ύμνος στην κλασσική ομορφιά και στην αγνότητα της ψυχής, ενώ για τη στάση της ο Μποτιτσέλι ακολούθησε το πρότυπο της Αιδήμονος Αφροδίτης (Venus Pudica).