Εδώ και περίπου ένα εξάμηνο τα πράγματα αλλάζουν με τόσο ταχύτατους ρυθμούς, που πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε τις εξελίξεις. Η COVID-19 εποχή έχει φέρει τα «πάνω κάτω» σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους περισσότερους να προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα τάξη πραγμάτων με τον καλύτερο τρόπο. Πέρα απ’ όλες τις «δύσκολες» καταστάσεις που καλούμαστε και θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε –άλλωστε πολλοί ισχυρίζονται ότι οι επιπτώσεις θα φανούν τους επόμενους μήνες- η κατάσταση των τελευταίων μηνών «χάρισε» σε πολλούς τον ελεύθερο χρόνο για αλλαγές, καινούριες ιδέες και καινοτόμα σχέδια, που μπορεί υπό άλλες συνθήκες να μην υλοποιούνταν ποτέ. Ακόμα και από τα πιο δύσκολα πράγματα, όμως, «γεννιούνται» θετικά, τα οποία θα καταφέρουν να αλλάξουν πολλά. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στον χώρο της μόδας.
Καθώς οι οίκοι μόδας αντιμετωπίζουν λοιπόν κι αυτοί το παγκόσμιο φαινόμενο της πανδημίας, πολλά πράγματα αναθεωρούνται, αλλάζουν και συνεπώς εξελίσσονται. Το γενικό πρόγραμμα για τις Εβδομάδες Μόδας που επρόκειτο να ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες αναπροσαρμόζεται συνεχώς. Με τους κανόνες κοινωνικής απόστασης που επιβάλλονται τα shows του Σεπτεμβρίου δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τα μέχρι τώρα, ενώ πολλές εκδηλώσεις για την ανδρική Εβδομάδα Μόδας του Ιουλίου έχουν ακυρωθεί ή επανασχεδιαστεί για να προβληθούν virtual. Από την άλλη πλευρά δεν είναι λίγοι οι μεγάλοι σχεδιαστές που αποφάσισαν να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τις καινούριες τους collections αλλά και τον αντίκτυπο που έχει όλη αυτή η διαδικασία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικά από τα μεγάλα ονόματα σχεδιαστών, οι οποία αποφάσισαν είτε να αποχωρήσουν από το «ημερολόγιο» της μόδας μέχρι στιγμής είτε να συμμετέχουν με λίγο διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο!
In
1. Dior
Ο Christian Dior ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι η «μεγάλη παράσταση» που είχε σχεδιάσει να πραγματοποιηθεί τον περασμένο Μάιο, θα λάβει τελικά χώρα στις 22 Ιουλίου. Το show, το οποίο θα είναι cruise collection, θα πραγματοποιηθεί στη Puglia της Νότιας Ιταλίας, σε μία πασαρέλα που θα κατασκευαστεί στη Piazza del Duomo του Lecce, έχοντας φόντο τον μπαρόκ καθεδρικό ναό της πόλης. Plus, ο οίκος επιβεβαίωσε ότι θα παραμείνει μέρος του παραδοσιακού προγράμματος μόδας, με την ελπίδα μάλιστα ότι το show στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί εάν όχι σ΄ ένα γεμάτο δωμάτιο, αλλά τουλάχιστον με μερικούς θεατές.
2. Burberry
To brand Burberry ανακοίνωσε το Σαββατοκύριακο ότι θα πραγματοποιήσει ένα show στις 17 Σεπτεμβρίου, την παραμονή της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου. Θα πραγματοποιηθεί σε εξωτερικό χώρο για να γιορτάσει την «αγνότητα και την απλότητα του εξωτερικού χώρου», όπως δήλωσε ο chiefcreative officer Riccardo Tisci. Δε θα υπάρχει κοινό, καθώς τα μόνα άτομα που θα παρευρευθούν θα είναι τα μοντέλα αλλά και τα μέλη της ομάδας Burberry. Η «ζωντανή φυσική παρουσίαση», όπως το χαρακτήρισε ο βρετανικός οίκος μόδας σε ένα δελτίο τύπου, προορίζεται να προβληθεί ψηφιακά κι έτσι θα είναι ανοιχτή σε όλους.
Out
1. Michael Kors
Την Δευτέρα ο σχεδιαστής αποκάλυψε ότι δεν θα συμμετάσχει στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη για την περίοδο άνοιξη/καλοκαίρι 2021. Αντιθέτως, επιλέγει να φιλοξενήσει μία παρουσίαση κάποια στιγμή από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Επιπλέον, αποφάσισε να σταματήσει τις pre-collections, βελτιώνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την παραγωγή μόνο σε άνοιξη και φθινόπωρο.
2. Gucci
Τον περασμένο Μάιο ο art director Alessandro Michele, δημοσίευσε ένα μήνυμα στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, με τίτλο "Appunti dal silenzio/Notes from the silence". Σ’ αυτό εξηγούσε ότι ο οίκος Gucci θα «εγκαταλείψει το φθαρμένο τελετουργικό των εποχιακών shows και θα ξανακερδίσει έναν νέο ρυθμό» για να παρουσιάσει τα τελευταία του σχέδια. Δε θα υπάρχουν πια οι pre-collections αλλά μόνο δύο σειρές το χρόνο καθώς θεωρεί ότι είναι παλιές και υποτιμημένες λέξεις. Ο οίκος θα προβεί σε μία Resort 2021 ψηφιακή επίδειξη μόδας τον Ιούλιο.
3. Off-White
Τον Ιούνιο, η New Guards Group, υποστηρικτής του Virgil Abloh του Off-White, υιοθέτησε ένα νέο ημερολόγιο για τις παραδόσεις προϊόντων της, όπου θα μείωνε το κενό ανάμεσα στην παρουσίαση μιας συλλογής και στην διαθεσιμότητά της στην αγορά, ανέφερε το WWD. Ως αποτέλεσμα, ο οίκος Off-White δεν θα είναι στο ημερολόγιο 2021 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού για τη Άνοιξη 2021. Αντίθετα, η σειρά θα κάνει ντεμπούτο τον Ιανουάριο και θα είναι διαθέσιμη τον επόμενο μήνα.