Μια είδηση της τελευταίας στιγμής έχει συγκλονίσει τον κόσμο της μόδας αλλά και τη γενικότερη παγκόσμια σκηνή. Ο θρυλικός σχεδιαστής Giorgio Armani έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή, σε ηλικία 91 ετών. Η καλλιτεχνική του ματιά και το πάθος του για τη γυναίκα, καθοδήγησε τον fashion world για περισσότερα από 50 χρόνια. Ο θρυλικός Ιταλός σχεδιαστής υπηρέτησε για περισσότερα από 50 χρόνια τον fashion world ως σύμβολο κομψότητας, αιώνιας σιλουέτας και ανεξίτηλης επιρροής.
Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934 στο Piacenza της Ιταλίας, ο Armani ξεκίνησε σπουδάζοντας ιατρική. Ωστόσο, η αγάπη του για τη δημιουργία τον οδήγησε στη φωτογραφία, και σύντομα στη μόδα. Στη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε ως σχεδιαστής στο εργαστήριο του Nino Cerruti, όπου απέκτησε τη δεξιοτεχνία και την αίσθηση του elegant tailoring που χαρακτηρίζει την μετέπειτα πορεία του.
Το 1975, σε συνεργασία με τον φίλο και επιχειρηματικό του εταίρο Sergio Galeotti, ίδρυσε τον οίκο Giorgio Armani S.p.A. Το brand γνώρισε ταχύτατη άνοδο με την εισβολή του στο ready‑to‑wear, την couturier κουλτούρα και την παγκόσμια διανομή του. Η έδρα του βρίσκεται στο Μιλάνο, ενώ μέσω θυγατρικών – όπως Emporio Armani, Armani Privé, Armani Jeans, Armani/Casa, Armani/Dolci, Armani/Fiori και Armani Hotels – το όραμα του Armani απλώθηκε σε πολλούς τομείς της πολυτέλειας και του lifestyle.

Η αισθητική του Armani αποτέλεσε μοναδική δήλωση στιλ, απλής πολυτέλειας και διαχρονικής κομψότητας. Η καθαρότητα των γραμμών, η δρασκελιά της θηλυκότητας και της υποδηλωμένης αρρενωπότητας συνυπήρχαν στις δημιουργίες του, καθιστώντας τον παγκόσμια πηγή έμπνευσης. Από το American Gigolo έως τη συνεχή παρουσία στο red carpet, ο Armani έγινε πρωτοπόρος της high fashion.
Τον Αύγουστο 2025, ο οίκος Armani παρουσίασε το Armani/Archivio, μια ψηφιακή βάση δεδομένων με κλασικές δημιουργίες, σκίτσα και ιστορικά σχέδια για το ευρύ κοινό. Η πρωτοβουλία σηματοδοτούσε την αναγνώριση της πολιτιστικής και σχεδιαστικής κληρονομιάς του οίκου, με εκθέσεις σε παγκόσμιες πρωτεύουσες μόδας και επανεκδόσεις εμβληματικών κομματιών.

O Giorgio Armani διατηρούσε ως sole shareholder τον έλεγχο του ομίλου – ιδιαίτερα μετά τον θάνατο του Galeotti. Είχε παρουσιάσει μια στρατηγική «οργανικής μετάβασης» της ηγεσίας σε στενούς συνεργάτες και μέλη της οικογένειας, με στόχο να εξασφαλιστεί η συνέχιση της αυτονομίας και της φήμης του brand.
Πριν από μερικούς μήνες λόγω μιας βραχείας νοσηλείας, απείχε για πρώτη φορά από τις επιδείξεις στο Παρίσι και το Μιλάνο, γεγονός που σχολιάστηκε σαν ένα συμβολικό πέρασμα, αλλά συγχρόνως τόνισε πόσο σταθερά επέβλεπε ο ίδιος τη δημιουργική κατεύθυνση του οίκου.

Η απώλεια του Giorgio Armani σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για ολόκληρη την καλλιτεχνική σκηνή. Τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει την πλατιά πολιτιστική του επιρροή: από την καθιέρωση του "power suit" μέχρι τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση του σώματος και του φύλου, η αρμονία του ρούχου και του σχεδιαστή μένει ανεξίτηλη.