Στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, πριν από την έλευση του νεωτεριστικού κινήματος της Καλιφόρνιας, ο τρόπος ζωής του Λος Άντζελες δεν είχε γίνει ακόμη χαρακτηριστικός. Τα περισσότερα σπίτια εξακολουθούσαν να προσκολλώνται σε ένα παλαιότερο μοντέλο εγχώριας αρχιτεκτονικής, το οποίο υπολόγιζε τον οικιστικό χώρο ως φρούριο ενάντια στην εισβολή της φύσης. Ως αποτέλεσμα, πολλές κατοικίες είχαν σχεδιαστεί για να είναι πιο εσώκλειστα, με εκπληκτικά σκοτεινά δωμάτια που προστατεύονται όμως από την αμείλικτη ηλιοφάνεια της Νότιας Καλιφόρνιας.
Τέτοια ήταν η περίπτωση των interior designers Nate Berkus και Jeremiah Brent στους οποίους ανατέθηκε να μεταμορφώσουν ένα εντυπωσιακό Tudor home που χτίστηκε το 1925 στη συνοικία Hancock Park του LA. Οι πελάτες τους ήταν ο Brian Robbins, πρόεδρος του δικτύου Nickelodeon, η σύζυγός του, στιλίστρια Tracy James, η μικρή κόρη τους, Stella και οι δυο γιοι του Robbins από τον προηγούμενο γάμο του, τον Justin και τον Miles. «Μας ζήτησαν να κάνουμε το σπίτι λιγότερο βαρύ και διακοσμημένο και πιο κατάλληλο για μια σύγχρονη οικογένεια -κάτι φιλικό και ζεστό» θυμάται ο Berkus. «Δεν είναι δηλαδή το είδος των πελατών που έχουν επτά μπάτλερ και δεν κάνουν τίποτα απολύτως όλη μέρα» συνεχίζει λέγοντας.
Η πρόκληση, σύμφωνα με τον Brent, δεν ήταν απλώς το σχετικό σκοτάδι των εσωτερικών χώρων, αλλά και το σκληρό, ρυθμιζόμενο σχέδιο του σπιτιού και η αδέξια διαρρύθμιση του σπιτιού. «Ρωτήσαμε τον εαυτό μας: Μπορούμε να κάνουμε αυτό το πράγμα πιο ανοιχτό και να το μετατρέψουμε σε κάτι φρέσκο και καινούριο, αλλά ακόμα αληθινό στις ρίζες του;» εξηγεί ο Brent.
Η πρώτη σειρά εργασιών των σχεδιαστών περιελάμβανε την ενοποίηση μικρότερων δωματίων για τη δημιουργία πιο γενναιόδωρων, ευάερων χώρων για την κουζίνα και τις αίθουσες πρωινού, καθώς και τη σουίτα των master υπνοδωματίων. Διεύρυναν επίσης το φουαγιέ της εισόδου κι εγκατέστησαν νέες πόρτες και παράθυρα από σίδερο και γυαλί σε όλο το σπίτι για να έχουν ένα πιο φυσικό φως. «Η μπροστινή πόρτα είναι η μόνη αυθεντική που αφήσαμε σε ολόκληρο το σπίτι. Κάθε στρώμα που αφαιρέσαμε άνοιξε τους χώρους και μας έδωσε μια εντελώς διαφορετική οπτική των πραγμάτων», σημειώνει ο Berkus.
Το ευήλιο και κομψό σαλόνι που κινείται στους τόνους του λευκού και του beige ίσως υποδεικνύει καλύτερα το ελαφρύ και φωτεινό πνεύμα της παρέμβασης των σχεδιαστών. «Έχουμε διατηρήσει πολύ συνειδητά τη χρωματική παλέτα σε ζεστούς και συνάμα ουδέτερους τόνους, οπότε περιορίζεται σε off-white και ολόλευκες αποχρώσεις. Αυτό το δωμάτιο ήταν ιδιαίτερα σκοτεινό και τώρα είναι ένας από τους φωτεινότερους χώρους στο σπίτι» λέει ο Brent. «Ποτέ μην υποτιμάτε τη δύναμη ενός νέου στρώματος άσπρου χρώματος» συμβουλεύει.
Οι σχεδιαστές αποφάσισαν μάλιστα να αλλάξουν τον χαρακτήρα της τραπεζαρίας, όπου οι τοίχοι είχαν προηγουμένως ζωγραφιστεί μπλε και το πάτωμα χρωματίστηκε με σκούρο καφέ. Μετά το πέρασμα των δαπέδων με πολύ ελαφρύτερο τόνο, οι Berkus και Brent εγκατέστησαν ένα σύνολο κλασικών καρεκλών από Cabin Mario Bellini γύρω από το υπάρχον τραπέζι των πελατών τους που υπήρχε στο σπίτι κάτω από ένα γραφικό πλέγμα ιδιαίτερων φωτιστικών. «Είναι πολύ εξελιγμένος αλλά μικρός. Τον κάναμε έναν πιο ευτυχισμένο χώρο» λέει ο Brent σχετικά με τους μετασχηματισμούς που πραγματοποιήθηκαν στην κατοικία.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες του σπιτιού στη gallery
Πηγή: Architectural Digest