Φύση, γεύση και ανθρώπινες ιστορίες: Αυτό ήταν το τρίπτυχο μιας αξέχαστης εμπειρίας που έζησα μαζί με τη Lidl Ελλάς, η οποία προσκάλεσε δημοσιογράφους από την Ελλάδα και την Κύπρο για ένα μοναδικό press trip στην Αλεξανδρούπολη και το Διδυμότειχο. Δύο ημέρες γεμάτες απολαύσεις, που έδωσαν σε όλους μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά την ιστορία των προϊόντων που παράγονται για τη Lidl Ελλάς, και μάλιστα, να δούμε τον τρόπο με τον οποίο παρασκευάζονται.
Και το ταξίδι ξεκινά...
Ημέρα 1η: Βόλτα με τη βάρκα στο Δέλτα του Έβρου

Δευτέρα πρωί, αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη. Πριν καν μεσημεριάσει είχαμε φτάσει στην Αλεξανδρούπολη και αφού πήραμε μια ανάσα από το ταξίδι, φτάσαμε μετά από λίγο στο πανέμορφο Δέλτα του Έβρου, το οποίο χρόνια τώρα ήθελα να επισκεφθώ μιας και είχα ακούσει πολύ θετικές εντυπώσεις. Οι προσδοκίες μου υψηλές και, πράγματι, επιβεβαιώθηκαν. Σε απόσταση αναπνοής από την Τουρκία -μπορούσες να δεις την πόλη Enez, η οποία στην αρχαιότητα και μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή ήταν ελληνική-, πρόκειται για έναν τόπο μοναδικό όπου το νερό, τα πουλιά και το φως του βορρά δημιουργούν ένα σκηνικό απόλυτης γαλήνης - ό,τι ακριβώς χρειαζόμουν εκείνη τη στιγμή ή, αλλιώς, πώς θα ήθελα ιδανικά να μοιάζει το ξεκίνημα κάθε εβδομάδας.
Fun fact: Στο Δέλτα του Έβρου έχουν παρατηρηθεί 324 διαφορετικά είδη πουλιών, δηλαδή πάνω από το 70% όλων των ειδών που έχουν καταγραφεί σε ολόκληρη την Ελλάδα (449 συνολικά).

Κάθε άλλο παρά τυχαία δεν ήταν η επιλογή αυτού του location από το team της Lidl Ελλάς για να αρχίσει τo ταξίδι μας. Ήταν μια υπενθύμιση ότι η αγροδιατροφή ξεκινά από τη φύση, από τη γη που μας θρέφει και έχουμε χρέος να φροντίζουμε. Εκεί, θυμηθήκαμε και τη δράση αναδάσωσης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις πυρόπληκτες περιοχές του Έβρου - μια πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς σε συνεργασία με τη We4All, που αποδεικνύει ότι η στήριξη του τόπου δε μένει μόνο στα λόγια.
Ενημερωθήκαμε σχετικά με όσα είναι σημαντικό να γνωρίζουμε γι' αυτόν τον τόπο -που με σιγουριά, πλέον, μπορώ να πως πως πρόκειται για έναν από τους πιο γοητευτικούς της χώρας μας, που αξίζει τον κόπο να θαυμάσει κανείς από κοντά-, περάσαμε με τη βάρκα από τις καλύβες ανάμεσα στα νερά που γίνονται σημείο συνάντησης για τους ψαράδες της περιοχής, κι έτσι η πρώτη μας εξερεύνηση ολοκληρώθηκε με γεμάτες τις μπαταρίες μας.
Ημέρα 2η: Περιήγηση στις εγκαταστάσεις της Εβροφάρμα στο Διδυμότειχο

Τη δεύτερη μέρα βρεθήκαμε στο Διδυμότειχο και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της Εβροφάρμα, τον στρατηγικό συνεργάτη της Lidl Ελλάς επί 22 χρόνια. Δε σας κρύβω πως ήταν πολύ ιδιαίτερο το συναίσθημα μπαίνοντας σε έναν χώρο όπου τα προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά αντιμετωπίζονται με τόση φροντίδα και τεχνογνωσία. Παρακολουθήσαμε από κοντά πολλά από τα στάδια παραγωγής μέχρι την συσκευασία. Το κάθε τι λειτουργούσε με ακρίβεια, αλλά και με σεβασμό - προς το προϊόν, προς τον καταναλωτή, προς τον ίδιο τον παραγωγό.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, ήμασταν παρόντες σε ομιλίες που δεν περιορίστηκαν μόνο σε νούμερα και στρατηγικές, αλλά εστίασαν στη δύναμη της συνεργασίας. Ο κ. Γιάννης Καρανάτσιος, Chief Merchandising Officer και Μέλος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς και Ελλάς και τον κ. Δημήτρη Μήτιο, Senior Purchasing Manager, Fresh & Frozen Food της Lidl Ελλάς, μας μίλησαν για τη ΓΑΛΠΟ - ένα όνομα που δεν είναι μόνο μια ετικέτα, αλλά κουβαλά πίσω του ρίζες, εξέλιξη και συνεργασία ετών. Μου έμεινε ιδιαίτερα η φράση πως μέσα από αυτή τη συνεργασία, στηρίζεται η βιομηχανική ανάπτυξη της Θράκης και τα ελληνικά προϊόντα αποκτούν διεθνή διέξοδο.

Ο κ. Χρήστος Παπαζηλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Εβροφάρμα, μίλησε μεταξύ άλλων για το πώς ξεκίνησαν όλα, αλλά και για το όραμα που τους οδηγεί. Ένα όραμα που πλέον περιλαμβάνει και δύο νέες γεύσεις κεφίρ ΓΑΛΠΟ: με ροδάκινο-βερίκοκο και με κακάο. Μάθαμε, επίσης, πως η Lidl Ελλάς, υποστηρίζοντας έμπρακτα την ελληνική παραγωγή, συνεργάζεται με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας τόσο εντός όσο κι εκτός συνόρων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά προϊόντα προέρχονται από 36 Έλληνες προμηθευτές, εκ των οποίων οι 17 παράγουν τα προϊόντα ΓΑΛΠΟ και Νώμα.

Η εμπειρία μας ολοκληρώθηκε με μια γευσιγνωσία των προϊόντων ΓΑΛΠΟ, το οποίο ακολούθησε ένα αξέχαστο lunch break στον εξωτερικό χώρο της Εβροφάρμα. Εκεί ένιωσα πραγματικά την έννοια της φιλοξενίας, αλλά και τη δύναμη που έχει η ποιότητα όταν συνοδεύεται από μεράκι.

Με απόλυτη βεβαιότητα πια, ξέρω πως η Lidl Ελλάς, τα προϊόντα της οποίας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στο καθημερινό μας τραπέζι, στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια την ελληνική παραγωγή, χτίζοντας σχέσεις με τους ανθρώπους της και αποδεικνύοντας συνεχώς τη δύναμη της συνεργασίας.