Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το πόσο καθοριστικός είναι ο ρόλος της τέχνης στον fashion world, ειδικά όταν πρόκειται για ένα θρυλικό brand που έχει καταφέρει να γράψει ιστορία. Άλλωστε, τα ρούχα που επιλέγουμε για την καθημερινότητά μας και για κάθε περίσταση συνδέονται άμεσα με την προσωπικότητα και τα συναισθήματά μας.
Αυτό ακριβώς θέτει στο επίκεντρο ο εμβληματικός οίκος Gucci, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Alessandro Michele. Δεν ξεχνάμε, μάλιστα, πως οι διαφημιστικές εκστρατείες του οίκου τα τελευταία έξι χρόνια, είναι συμπληρωματικές του δημιουργικού οράματος του καλλιτεχνικού διευθυντή, που δημιουργούν μια μοναδική στιγμή στην τέχνη δίνοντας τροφή για σκέψη σε καθολικά θέματα όσο και για την ίδια τη δημιουργικότητα.
New Data
Με αφορμή τα 100α γενέθλιά της, η Gucci το γιορτάζει με μια έκθεση που ερευνά τα δημιουργικά και
φανταστικά οράματα του Alessandro Michele, μια ωδή στην εικαστικότητα
των παρουσιάσεων των συλλογών του οίκου με τη μορφή μιας συναρπαστικής
έκθεσης μικτών μέσων με τίτλο "Archetypes" που συνδυάζει μόδα,
τέχνη, μουσική, ομορφιά, και την εμπειρία της αισθητικής υπερφόρτωσης σε
ένα χώρο.
Ο χώρος της έκθεσης είναι το θρυλικό Gucci Garden, στο ιστορικό Palazzo della Mercanzia της Φλωρεντίας, που σχεδιάστηκε ως αφιέρωμα σε σκηνές που ονειρεύτηκε ο Michele για 15 από τις πιο καλλιτεχνικές και δημιουργικές εκστρατείες που έχει επιβλέψει από τότε που έγινε δημιουργικός διευθυντής του ιστορικού ιταλικού οίκου το 2015.
About Archetypes
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ήδη έχουμε, η έκθεση αυτή πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από τη Φλωρεντία και φτάνει μέσα από την τέχνη και τη μουσική έως τις σύγχρονες μητροπόλεις και τους ουτοπικούς κόσμους, όπου τα σύνορα μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, μεταξύ ιστορίας και μυθολογίας, συνεχίζουν να κινούνται διαρκώς. Και καταλήγει ξανά στη Φλωρεντία την πόλη όπου, πριν από εκατό χρόνια, ο Guccio Gucci ίδρυσε τον περίφημο οίκο.
Εικόνες, συναισθήματα, έντονα χρώματα και αναδρομές στο μακρινό παρελθόν, συνθέτουν τη φιλοσοφία της έκθεσης κι εκφράζουν απόλυτα όσα ο καλλιτεχνικός διευθυντής προσπαθεί να περάσει μέσα από τις δημιουργίες του. Ένα mix από κομμάτια που αξίζει να ανακαλύψει κάθε πιστός λάτρης της μόδας.
«Σκέφτηκα ότι ήταν ενδιαφέρον να συνοδεύσω τους ανθρώπους σε αυτά τα πρώτα έξι χρόνια περιπέτειας, καλώντας τους να διασχίσουν το φανταστικό, την αφήγηση, το απροσδόκητο, το γκλίτερ. Έτσι, δημιούργησα μια παιδική χαρά συναισθημάτων επειδή είναι το πιο ρητό ταξίδι στις εικόνες μου, αυτό που δείχνω στις κολεξιόν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Alessandro Michele με αφορμή το νέο αυτό βήμα στην πορεία του.
Διασκορπισμένη σε όλους τους χώρους του μουσείου, ήδη μας προκαλούν εντύπωση τα γκράφιτι, ο Μάης του ΄68 στο Παρίσι, οι γυάλινες βιτρίνες που περιλαμβάνουν 1.400 πεταλούδες, 110 περούκες εποχής, 420 ζεύγη πάνινα παπούτσια με έργα τέχνης και 182 ρολόγια κούκους, ανάμεσα σε άλλα είδη αναφέρονται στην καμπάνια Gucci Collectors του 2018.
Τα οράματα και η υψηλή αισθητική του Alessandro Michele, παίρνουν «ζωή» και pop χαρακτήρα, δείχνοντας ακριβώς τη λάμψη που συνοδεύει όλες αυτές τις δεκαετίες το iconic αυτό fashion label. Εικόνες βγαλμένες από disco parties, είναι διαθέσιμες σε κοινή θέα για να εξερευνηθούν μαζί με προτάσεις και προβληματισμούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως το DNA του οίκου φαίνεται να λαμβάνει σάρκα και οστά!