fbpixel

Search icon
Search
2020 Vision: Γνωρίστε όλες τις τάσεις σε μόδα, τεχνολογία και αρχιτεκτονική και ό,τι άλλο επιτάσσει η νέα εποχή
MAGAZINE

2020 Vision: Γνωρίστε όλες τις τάσεις σε μόδα, τεχνολογία και αρχιτεκτονική και ό,τι άλλο επιτάσσει η νέα εποχή

Τα trends της δεκαετίας που μόλις ανέτειλε άρχισαν ήδη να διαμορφώνονται και υπόσχονται μια καινούρια πραγματικότητα


Μία δεκαετία µόλις ολοκληρώθηκε και ο παλµός της κοινωνίας χτυπάει στις νέες αλλαγές, που επίκεινται, αλλά θέλουν τον χρόνο τους να ωριµάσουν. Εκείνες είναι που θα δηµιουργήσουν τις νέες τάσεις και θα συστήσουν στον κόσµο καινούρια δεδοµένα, µέσα στα οποία θα ευδοκιµήσουν και θα διαµορφώσουν ένα πρόσφορο έδαφος για οτιδήποτε αξίζει να παραµείνει «ζωντανό». Αφήνοντας πίσω µας εµπειρίες που σηµάδεψαν και αναδιοργάνωσαν τη σύγχρονη κοινωνία, το 2020 προβλέπεται πολλά υποσχόµενο, όχι µόνο για τη νέα generation Alpha, που οι κοινωνιολόγοι προβλέπουν ότι πρόκειται ν’ αντικαταστήσει την πολυσυζητηµένη γενιά Ζ, αλλά και για όλους τους υπόλοιπους εκπροσώπους παλαιότερων και πιο πρόσφατων ηλικιακών οµάδων. Η νέα αυτή γενιά γνωρίζει καλά τον τεχνολογικό κόσµο, αφού γεννήθηκε µέσα σε αυτόν, ενώ παράλληλα διακρίνεται από τη δυνατότητα να παραµένει πιο πιστή στα brands που επιλέγει. Καταφέρνει να δεσµευτεί σε αυτά πιο σοβαρά και δεν αφήνει περιθώριο για περαιτέρω αµφισβήτηση. Η διαφάνεια σε όσα της προσφέρουν, αλλά και σε όσα επιλέγει είναι δεδοµένη, ενώ έχει πιο ανεπτυγµένο το αίσθηµα πληρότητας.

Από τον πρώτο κιόλας µήνα του νέου έτους, οι τάσεις στις διάφορες κατηγορίες κοινωνικών, επαγγελµατικών, καλλιτεχνικών και τεχνολογικών θεµατικών έχουν αρχίσει να διαµορφώνονται και να εισάγουν πρωτότυπα δεδοµένα σε ό, τι αφορά στα ενδιαφέροντα του συνολικού πληθυσµού. Το 2020 µοιάζει να είναι η χρονιά όπου θα ξεκινήσει η αλλαγή στο περιβαλλοντικό αδιέξοδο που αντιµετωπίζει ο πλανήτης, στο έκρυθµο κοινωνικοπολιτικό τοπίο όσο και στο αίσθηµα της ηθικής συνείδησης των λαών.


FASHION

Fashion is the new black

Η µόδα γίνεται αφορµή για νέες προοπτικές που εισάγουν την ποικιλοµορφία στη βιοµηχανία. Ήδη από το 2019, το παγκόσµιο fashion industry έχει ορκιστεί σε µία πιο ηθική µόδα, που προβάλλει ως αναγκαία τη βιωσιµότητα στα ρούχα και τα αξεσουάρ, αναδιαµορφώνοντας το τοπίο σε ολόκληρη τη βιοµηχανία. Μεγάλοι οίκοι µόδας, όπως οι Burberry και Stella McCartney, έχουν αποφασίσει από καιρό να υιοθετήσουν ένα οικολογικό προφίλ και να παραµείνουν πιστοί στη δηµιουργία ρούχων που δε βλάπτουν το περιβάλλον. Με την έλευση του 2020, όλο και περισσότερα fashion brands δεσµεύονται ν’ ανακυκλώνουν τα ρούχα τους και να µειώσουν την αλόγιστη χρήση υλικών, όπως ο πολυεστέρας και το βαµβάκι. H νέα τάση, λοιπόν, διαµορφώνει την eco fashion, η οποία νοιάζεται για τις συνθήκες των εργαζοµένων, που συµµετέχουν στην παραγωγή ρούχων και παράλληλα φροντίζει να προωθεί ένα ηθικό προφίλ, που θα σπρώξει όλο και περισσότερους ανθρώπους στην ανάπτυξη µιας οικολογικής συνείδησης.

befunky-collage1-AIZQ9.jpg
Stella McCartney

Κάπως έτσι καταλήγουµε ότι τα νέα trends στον σχεδιασµό των ρούχων απαιτούν µια καινούρια οργανική αίσθηση κι εµφάνιση. Αυτό επιβεβαιώνει και το γεγονός ότι η βιοµηχανία έχει ήδη ξεκινήσει τη στροφή προς την ισορροπία της σεξουαλικότητας των ρούχων και των αξεσουάρ. Με τον οίκο Gucci ν’ αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγµατα της σύγχρονης πραγµατικότητας, το design όλο και περισσότερων συλλογών αποπνέει έναν unisex «αέρα» και παραµένει ελεύθερο να επιλεχθεί τόσο από άντρες όσο και από γυναίκες. Άλλωστε, µε την τελευταία ready to wear κολεξιόν του για το 2020, ο Alessandro Michele έκανε το δικό του statement: στο runway κυριάρχησαν µοντέλα και των δύο φύλων µε λευκές στολές ίδιου σχεδιασµού. Ωστόσο, η µόδα της καινούριας δεκαετίας προβλέπει τη δηµιουργία unisex εκπροσώπων, αλλά και την καθιέρωση ψηφιακών µοντέλων. Τα αποκαλούµενα avatar models αποτελούν δηµιουργήµατα εικονικής πραγµατικότητας και συµπεριφέρονται ακριβώς όπως οι άνθρωποι. Φωτογραφίζονται µόνα ή µε παρέα, φοράνε τις τελευταίες δηµιουργίες σπουδαίων designers και µπορούν άνετα να θεωρηθούν ως τα πρόσωπα µιας επιτυχηµένης fashion καµπάνιας. Παίρνοντας παράδειγµα από τη Shudu, που εκτοξεύθηκε µε την τελευταία της συνεργασία µε τον οίκο Balmain, αλλά και την Noonoouri, που αποτελεί δηµιούργηµα του οίκου Prada, τα ψηφιακά µοντέλα είναι τα πρόσωπα της νέας εποχής. ∆εν κοστίζουν στη βιωσιµότητα της µόδας, καθώς δε φορούν κανονικά ρούχα, ενώ παράλληλα εξυπηρετούν τις ανάγκες για τον εκσυγχρονισµό της βιοµηχανίας, που αποζητά η νέα γενιά.

befunky-collage2.jpg
Από αριστερά προς δεξιά: Saint Laurent, Louis Vuitton



DESIGN

The new design

Οι σχεδιαστικές τάσεις της νέας χρονιάς απαιτούν λειτουργικότητα κι έµπνευση. Το 2020, οι σχεδιαστικοί ρυθµοί θ’ αυξηθούν, αλλάζοντας κατεύθυνση και δηµιουργώντας µια νέα πραγµατικότητα που εµπνέεται από την επικαιρότητα. Statement items µε πρωταγωνιστικό χαρακτήρα και graphic designs που αντικατροπτίζουν µία έκρυθµη κοινωνικοπολιτική σκηνή αναµένεται ν’ αποτελέσουν τις µεγαλύτερες τάσεις στον σχεδιαστικό κόσµο της νέας δεκαετίας. Τα σχήµατα γίνονται πιο βαριά και edgy, προκαλώντας το ενδιαφέρον του κοινού. Μέσα από κάθε αντικείµενο θα λέγεται µια ιστορία, ενώ οι στρογγυλεµένες άκρες, δίνουν τη θέση τους σε sharp γωνίες, που εκφράζουν δύναµη. Παράλληλα, σε ό, τι αφορά στον κόσµο του vintage, εκεί έρχεται η έντονη τάση του µαξιµαλισµού, µέσα από πολλά ζεστά χρώµατα, αντίκες και εκλεκτές λεπτοµέρειες. Λόγω του πλουραλισµού που δηµιουργείται, µε τις χιλιάδες αποτυπώσεις εικόνων στα social media, ο καθένας λαχταράει τη δική του, µοναδική σφραγίδα στον χώρο του, µέσω επιβλητικών σχεδιασµών. Είναι αλήθεια ότι η λειτουργικότητα της χρήσης των αντικειµένων πρόκειται να παίξει σηµαντικό ρόλο στην έµπνευση νέων σχεδιαστικών ιδεών. Ο καταναλωτής θέλει πλέον να ικανοποιεί άµεσα τις ανάγκες του -αισθητικές και λειτουργικές-, µέσω πολυµορφικών σχεδίων σ’ έπιπλα και αξεσουάρ. Η άνεση σε συνδυασµό µε την πρωτοτυπία υπερτερούν στους νέους σχεδιαστικούς κανόνες.

befunky-collage3.jpg

Τέλος, στροφή προς τη δέσµευση σε πιο βιώσιµη ανάπτυξη φαίνεται να κάνει και ο αρχιτεκτονικός σχεδιασµός. Σε µια εποχή που η κοινωνία αναπτύσσει την περιβαλλοντική της ευαισθησία, οι αρχιτεκτονικές τάσεις παρουσιάζονται ως µια κοινωνική διακήρυξη. Η χρήση ανακυκλώσιµων υλικών, τα κτίρια µε ενεργειακή αυτάρκεια και οι εγκαταστάσεις κάθε είδους που σέβονται τον πλανήτη πυκνώνουν ολοένα και περισσότερο. Η νέα δεκαετία δείχνει ότι έρχεται να σαρώσει οτιδήποτε παλιό και να εγκαθιδρύσει ό, τι πιο καινοτόµο έχουµε ζήσει µέχρι σήµερα. Enjoy the ride!

TECHNOLOGY

A New Age of Technology

Οι καινούριες τάσεις στην τεχνολογία τείνουν να παρέχουν διαδικτυακή προστασία και ανάπτυξη στην ταχύτητα παραγωγικότητας. Μέχρι και το 2019 δεν ήταν ξεκάθαρη η λειτουργία φύλαξης των προσωπικών µας δεδοµένων. Τα social media είχαν αλόγιστη πρόσβαση στις ατοµικές µας πληροφορίες, µε απώτερο σκοπό τη χρήση τους για δικό τους όφελος. Ωστόσο, µετά την εµφάνιση των λεγόµενων cookies και της περίτρανης ερώτησης για το εάν ο εκάστοτε χρήστης συναινεί στην πρόσβαση των personal info του, τα πράγµατα δείχνουν ν’ αλλάζουν. Μάλιστα, οι ειδικοί επισηµαίνουν ότι µέχρι το 2022, το µισό του πληθυσµού του πλανήτη µας θα καλύπτει τις πληροφορίες της ιδιωτικής του ζωής κάτω από κάποιο νοµικό πέπλο. Παράλληλα, η GDPR (General Data Protection Regulation) πρόκειται να εκδώσει νέα νοµοθεσία που θα επιβάλλει στην Ευρώπη νέα µέτρα διαφύλαξης των προσωπικών δεδοµένων.

befunky-collage4.jpg

Μέσα στην ανάδειξη µιας καινούριας διαδικτυακής πραγµατικότητας, όπου ο καταναλωτής θα µπορεί να νιώθει ασφαλής, έρχεται η ανάπτυξη της αποκαλούµενης Gig Economy. Όταν πρόκειται γι' αυτήν την ιδέα, πολλοί εκπρόσωποι της Gen Z τείνουν να γίνουν µέρος µιας τέτοιου είδους οικονοµίας. Από το 2020, λοιπόν, όλο και περισσότεροι επαγγελµατίες θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους µέσω του διαδικτύου, αµειβόµενοι γι' αυτές, ενισχύοντας το οικονοµικό σύνολο. Παράλληλα, θα καταφέρνουν να µη δεσµεύονται σοβαρά εργασιακά και να λειτουργούν πιο πολύ ως εξωτερικοί συνεργάτες, προωθώντας την επαγγελµατική ανεξαρτησία τους. Οι εποχιακοί εργαζόµενοι, λοιπόν, αποτελούν τους νέους υποστηρικτές της gig economy. Τόσο οι ανεξάρτητοι επαγγελµατίες, όσο και οι σταθεροί εργαζόµενοι µε την έλευση της καινούριας δεκαετίας θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν µια νέα τεχνολογική πραγµατικότητα, που θα τους βοηθήσει να εργάζονται από απόσταση, αλλά και από απαγορευτικά µέχρι στιγµής µέρη. Με την εξάπλωση και κυκλοφορία του νέου 5G δικτύου ίντερνετ, θα µπορούν να κάνουν πραγµατικότητα πιο εύκολα τη λεγόµενη work-on-the-go. To νέο δίκτυο που µοιάζει να µπαίνει δυναµικά στις ζωές µας θα έχει ως αποτέλεσµα 1000% αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, συνδέσεις για τουλάχιστον 100 δισεκατοµµύρια συσκευές και ατοµική εµπειρία χρήστη 10 Gb/s, µε εξαιρετικά χαµηλή καθυστέρηση και χρόνο απόκρισης.

LIFESTYLE

Lifestyle Fever

Μέσα σε νέο πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης, η δεκαετία που µόλις ξεκίνησε θ’ αλλάξει τα δεδοµένα του lifestyle που γνωρίζαµε. Με τις καινούριες περιβαλλοντικές συνθήκες κατά νου, καθώς ο πλανήτης πλήττεται όλο και περισσότερο από αµετάκλητες καταστροφές -δεν υπάρχει επιστροφή στις φωτιές της Αυστραλίας-, όλο και περισσότερος κόσµος δείχνει να «βοµβαρδίζεται» καθηµερινά από ειδήσεις που αφορούν στην οικολογία, αλλά και στις επιπτώσεις της ανεύθυνης κοινωνικής ζωής. Γι’ αυτό, το 2020, εκατοµµύρια καταναλωτές θα αναζητήσουν προϊόντα, υπηρεσίες κι εµπειρίες που θα τους βοηθήσουν ν’ ανακουφιστούν από τη λεγόµενη «οικολογική ντροπή» (συναίσθηµα ενοχής για ό,τι καταστρέφει τον πλανήτη και ανάγκη για δράση). Παράλληλα, οι διάφορες βιοµηχανίες θα προσφέρουν περισσότερες οικολογικές λύσεις, οι οποίες θα είναι διαθέσιµες και προσιτές, µέχρι να µην υπάρχει λόγος να µην τις επιλέγουµε. Το λεγόµενο Green Pressure θ’ αποδειχθεί αποτελεσµατικό εάν πραγµατικά η πίεση για περισσότερη περιβαλλοντική συνείδηση γίνει πράξη. Στον απόηχο της οικολογικής µανίας, συναντάµε και τη συνεχόµενα αυξανόµενη τάση που αφορά στη vegan και vegeterian διατροφή, που πρόκειται ν’ αγγίξει το 1/3 του παγκόσµιου πληθυσµού µέχρι το 2030. 

befunky-collage5.jpg

Παράλληλα, η πίεση που δηµιουργεί το άγχος µιας οικολογικής καταστροφής, συναντάει το επαγγελµατικό στρες που βιώνει το µεγαλύτερο µέρος του πληθυσµού, ενώ συχνά είναι αυτό που οδηγεί τους εργαζοµένους σε Burn-Out. ∆εν είναι τυχαίο άλλωστε, που από την περασµένη ήδη χρονιά ο Παγκόσµιος Οργανισµός Υγείας το αναγνώρισε επίσηµα ως ασθένεια επαγγελµατικής φύσεως. Έτσι, λοιπόν, µε την έλευση του 2020, πολλοί θα είναι αυτοί που θ’ αναζητήσουν ένα πιο υγιεινό κι ευσυνείδητο lifestyle, µε σκοπό µια καλύτερη ψυχική υγεία. Κάτι τέτοιο, έρχεται σε απόλυτη αρµονία µε την καινούρια τάση που επικρατεί ήδη τα τελευταία χρόνια στη ∆ύση και δεν είναι άλλη από τον µινιµαλισµό ως τρόπο ζωής. Ο κόσµος θα στραφεί πλέον σ’ ένα lifestyle που δεν επικροτεί την υπερβολή και δε συντηρεί το προφίλ µιας καπιταλιστικής κοινωνίας. Η νέα τάση αποτρέπει τον καταναλωτή από την απόκτηση περιττών υλικών αγαθών, υµνεί το less is more και στρέφει την προσοχή σε σηµαντικότερα ζητήµατα.

befunky-collage6.jpg

TRAVEL

The Ultimate Travel Experience

Τα ταξίδια γίνονται εµπειρίες ζωής και προωθούν την ατοµική ελευθερία. Το 2020, µπήκε σε µια περίοδο έντονων κοινωνικοπολιτικών αναταραχών. Οι διαµάχες της Ανατολής µε τη ∆ύση συνεχίζουν πολλές φορές να εµποδίζουν την οργάνωση ταξιδιών που αποφέρουν µια σειρά πραγµατικών εµπειριών. Τι πρόκειται, όµως, ν’ αλλάξει το 2020; Το παραπάνω µειονέκτηµα θα λειτουργήσει ως πλεονέκτηµα, αλλά και ως αφορµή για την πραγµάτωση πιο ποιοτικών ταξιδιών για τους ανήσυχους travelers. Με τη νέα χρονιά, αναπτύσσεται η επιθυµία να βοηθιούνται άνθρωποι στην πραγµάτωση lifechanging ταξιδιών, που καθορίζουν τη ζωή κάποιου. Ταυτόχρονα, όµως, η νέα τάση αναφέρεται και στην ανάγκη του κόσµου να στρέψει την προσοχή στη φροντίδα του εαυτού του. Έτσι, λοιπόν, τη νέα χρονιά βλέπουµε την άνοδο των ταξιδιωτικών επιλογών που προωθούν το προσωπικό well being, αφού η ατοµική ευεξία τίθεται ως προτεραιότητα και αναδεικνύεται ως η καινούργια τάση της εποχής, µε τους διάφορους wellness και yoga retreats προορισµούς να έχουν την τιµητική τους.

befunky-collage7.jpg

Η ταξιδιωτική εµπειρία, ωστόσο, φαίνεται ότι αλλάζει ολοκληρωτικά για τη νέα δεκαετία, ιδιαίτερα µε τη βοήθεια της τεχνολογίας. Το cash free travelling αποτελεί τη νέα µόδα που καταργεί τα µετρητά, µε τα οποία συνηθίζαµε να ταξιδεύουµε στο παρελθόν. Πλέον, το τοπίο αλλάζει µε ιλιγγιώδη ταχύτητα, καθώς έρχεται µια ολόκληρη νέα εποχή χωρίς µετρητά. Μάλιστα, µε βάση τα πρόσφατα δεδοµένα, δε θα χρειάζεται καν η αλλαγή σε τοπικό νόµισµα σε οποιοδήποτε ταξίδι στο εξωτερικό. ∆ιαδικτυακές υπηρεσίες, όπως το Revolut, σας επιτρέπουν ν’ αλλάζετε νοµίσµατα µέσα στην εφαρµογή και να χρησιµοποιείτε µέχρι και εικονικές κάρτες για να κάνετε κάποια κράτηση. Πολλά ξενοδοχεία κι εστιατόρια είναι µέρος του συγκεκριµένου community, κάνοντας την πληρωµή λογαριασµών ευκολότερη. Φυσικά, η άµεση δράση για περιβαλλοντική αφύπνιση δε θα µπορούσε να µην αγγίξει και τον ταξιδιωτικό τοµέα. Έτσι, λοιπόν, µια ακόµη τάση που θα πρωτοστατήσει στη συνείδηση των ταξιδιωτών είναι ο Ecotourism. Mε άλλα λόγια, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θα επιλέγουν πιο βιώσιµους τρόπους για να ταξιδεύουν, ενώ δε θα προτιµούν µακρινούς από τη βάση τους προορισµούς, καθώς αυτό σηµαίνει πως θα πρέπει να καταναλωθεί µεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας επιβαρύνοντας το περιβάλλον.

befunky-collage8.jpg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ GLOW 156 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020