Η Χρυσοπηγή Βαρδίκου, expert στον χώρο του Digital Marketing, έχει κάθε λόγο να υποστηρίζει, ότι το internet δίνει απεριόριστες δυνατότητες σε όποιον ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει. Έτσι, σας δίνει τα 10+1 απαραίτητα tips για να προωθήσετε την καριέρα σας στα social media.
1.Θέστε συγκεκριμένο στόχο και χρονοδιάγραμμα. Ο στόχος θα φέρει τη δράση. Το «θέλω να γίνω online marketing specialist τον επόμενο χρόνο» είναι ένας μετρήσιμος στόχος. Το «θέλω να βρω δουλειά» δεν είναι.
2.Αποφασίστε ποια social media platforms εξυπηρετούν τον σκοπό σας. Κάθε social platform έχει δικούς του κανόνες επικοινωνίας που θα χρειαστεί να ακολουθήσετε. Ξανασκεφτείτε, πριν μπείτε σε όλα τα διαθέσιμα networks και επιλέξτε αυτά που θα σας φέρουν γρηγορότερα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Εάν για παράδειγμα, βρίσκεστε στον καλλιτεχνικό χώρο, ίσως έχει περισσότερο νόημα να επιλέξετε Instagram, Pinterest ή Linkedin απ' ότι Facebook & Twitter.
3.Σκεφτείτε, τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσετε (and stick to it!) Χρήσιμο και catchy περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να κοινοποιηθεί από άλλους χρήστες. Το πιο συνηθισμένο λάθος μας στα social media είναι να ποστάρουμε οτιδήποτε, παντού.
4.Κάντε ένα self-branding audit.Ψάξτε το όνομά σας στο Google και παρατηρήστε τα αποτελέσματα σαν να ήσασταν υποψήφιος εργοδότης. Εάν υπάρχει περιεχόμενο για εσάς που δε θα θέλατε να φαίνεται, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους διαχειριστές των websites, ώστε να το διαγράψουν. Φτιάξτε Google Alerts για να ενημερώνεστε άμεσα, όταν δημοσιεύεται κάτι για εσάς.
5.Get social! Δικτυωθείτε με άλλους χρήστες, εταιρείες που σας ενδιαφέρουν και ξεκινήστε να αλληλεπιδράτε μαζί τους. Ακολουθήστε κι εσείς όσους μπαίνουν στον κόπο να σας ακολουθήσουν. Εξάλλου, θέλετε να μάθετε ποιοι είναι αυτοί που σας ακολουθούν, σωστά;
6.Ακολουθήστε recruiters. Πάνω από το 80% των υπεύθυνων στρατολόγησης χρησιμοποιούν τα social media για να βρίσκουν προσωπικό.
7.Αξιοποιήστε τα εργαλεία που σας διαθέτει κάθε platform. Μάθετε τους κανόνες για να αυξήσετε την προβολή σας και «παίξτε» μαζί τους. Hashtags & stories στο Instagram, groups στο facebook, endorsements & recommendations στο Linkedin είναι λίγα από αυτά.
8.Ποστάρετε φωτογραφίες και βίντεο με υψηλή ποιότητα.
9.Ακολουθήστε influencers στον κλάδο σας ή γίνετε εσείς μία από αυτούς!
10.Προωθήστε, όποιον πιστεύετε ότι το αξίζει. Είτε πρόκειται για φίλο, προϊόν ή εταιρεία, προωθήστε μόνο ό,τι σας εκφράζει!
+1. Πείτε μια ιστορία. Το storytelling είναι κανόνας επικοινωνίας πολύ πριν δημιουργηθεί το διαδίκτυο και θα συνεχίσει να είναι. Όλοι έχουμε από μια ιστορία να διηγηθούμε και σε όλους μας αρέσουν οι ιστορίες.
Πείτε τη δική ΣΑΣ μοναδική ιστορία. Πώς φτάσατε ως εδώ; Τι δυσκολίες συναντήσατε και πώς τις ξεπεράσατε; Η ιστορία σας είναι αυτή που θα σας διαφοροποιήσει από κάθε άλλο υποψήφιο και θα προσελκύσει συνεργάτες με τους οποίους ταιριάζετε.
WHO IS WHO
H Xρυσοπηγή Βαρδίκου είναι marketing manager και instructor στο«Professional Diploma in Digital & Social Media» της KNOWCRUNCH που συνδιοργανώνεται με το Deree – The American College of Greece, το παλιότερο και μεγαλύτερο κολλέγιο στην Ελλάδα που δίνει στο course μία σοβαρότατη αναγνωρισμένη πιστοποίηση. Προέρχεται από έναν κατεξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο, αυτόν του αυτοκινήτου. Το ακαδημαϊκό της background ήταν περισσότερο στρατηγικό και εξειδικεύθηκε στο digital marketing από επιλογή, ώστε να μπορεί να οδηγήσει τις εξελίξεις στον κλάδο, πριν την οδηγήσουν αυτές. Στην πορεία ανακάλυψε, ότι τη συνεπαίρνει το να μιλάει για τα εργαλεία του digital marketing, ώστε να μάθουν και άλλοι από τις καλές πρακτικές αλλά και από τα λάθη της. Το motto που της αρέσει πολύ και ανήκει σε μια από τις πιο γνωστές αυτοδημιούργητες γυναίκες εκατομμυριούχους στην Αμερική, στην Sara Blakely είναι: “Don’t be intimidated by what you don’t know. That can be your greatest strength and ensure that you do things differently from everyone else”.