fbpixel

Search icon
Search
Οι σημαντικότερες εκθέσεις με θέμα τη μόδα για το 2022
ARTS & CULTURE

Οι σημαντικότερες εκθέσεις με θέμα τη μόδα για το 2022

Μία λίστα από επιλογές που όλοι οι fashion lovers πρέπει να επισκεφθούν



Η μόδα και η τέχνη είναι δύο αλληλένδετα στοιχεία που πολλές φορές, αν όχι πάντα, το ένα χρειάζεται το άλλο για να λειτουργήσει. Το 2022 είναι η χρονιά που θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε καλύτερα τη μεταξύ τους σχέση, καθώς τα σημαντικότερα μουσεία και κέντρα πολιτισμού των μεγάλων πόλεων έχουν ετοιμάσει μία μοναδική σειρά εκθέσεων, αφιερωμένων στο μεγαλείο της μόδας και στην ιστορία της.

Ακολουθεί η agenda με τα κορυφαία fashion related πολιτισμικά event της φετινής χρονιάς.

Cine y Moda – Μαδρίτη (17 Φεβρουαρίου – 5 Ιουνίου 2022)

d31864d3-1a96-01aa-4bc3-47b755750c88.jpeg

Η σχέση της μόδας με τον κινηματογράφο βασίζεται σε γερά θεμέλια ήδη από την εποχή που ο Jacques Fath έντυνε τη Moira Shearer στα Κόκκινα Παπούτσια και ο Hubert de Givenchy επιμελούταν την προσωπική και επαγγελματική γκαρνταρόμπα της Audrey Hepburn. Ο Jean Paul Gaultier, από την άλλη, οφείλει μεγάλο μέρος αυτού που είναι σήμερα στην ταινία του Jacques Becker Paris Frills και τις τελευταίες δεκαετίες ανταποδίδει το «χρέος» του προς τη βιομηχανία του κινηματογράφου σχεδιάζοντας τα κοστούμια διάφορων ταινιών. Αυτήν ακριβώς την αλληλεπίδραση θέλησε να αποτυπώσει ο Γάλλος σχεδιαστής στην έκθεση CinéMode που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο Παρίσι και πρόκειται να κάνει εγκαίνια στην ισπανική πρωτεύουσα στις 17 Φεβρουαρίου. Σε συνεργασία με τη γαλλική Cinémathèque, το πολιτιστικό κέντρο CaixaForum θα παρουσιάσει ένα άκρως διαδραστικό event που εξερευνά τη μεταφορά κοινωνικών ζητημάτων, όπως τη γυναικεία χειραφέτηση και τη σεξουαλική απελευθέρωση, στον κινηματογράφο και κατ’ επέκταση στο χώρο της μόδας μέσα από ρούχα, φωτογραφίες και poster ταινιών που έμειναν στην ιστορία.

Love brings Love – Παρίσι (5 Μαρτίου – 10 Ιουλίου 2022)

ac3bf821-ceec-4360-891f-eeaaff26ce00-0000gettyimages-1235717141.jpeg

Το Παρίσι τιμά για ακόμα μία φορά έναν από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας που «ανέθρεψε» μέσα από μία φαντασμαγορική έκθεση στο Μουσείο Palais Galliera. Τον περασμένο Απρίλιο ο Ισραηλινός σχεδιαστής Alber Elbaz απεβίωσε ύστερα από προσβολή από τον κορονοϊό, βυθίζοντας στο πένθος τον κόσμο της μόδας και διακόπτοντας απότομα το όραμα και την πορεία του στο AZ Factory, το label που ίδρυσε ο ίδιος το 2019. Ως εκ τούτου 46 σπουδαίοι σχεδιαστές μεγάλων οίκων τίμησαν την παρουσία και το έργο του δημιουργώντας κομμάτια εμπνευσμένοι από την προσωπικότητα του, τα οποία παρουσίασαν στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον Οκτώβριο που μας πέρασε. Από τις 5 Μαρτίου και μέχρι τις 10 Ιουλίου οι επισκέπτες του μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν αυτή τη μαγική βραδιά γεμάτη στυλ και δημιουργικότητα και να βιώσουν την αυθεντική εμπειρία ενός ντεφιλέ μόδας.

Fashionising Masculinities: The Art of Menswear – Λονδίνο (19 Μαρτίου – 6 Νοεμβρίου 2022)

v-a-schools-live-webinar-spotlight-on-fashion-design-and-identity-29-march-2022-320.jpeg

Η ανδρική μόδα έχει την τιμητική της στην επερχόμενη έκθεση του Μουσείου Victoria & Albertτου Λονδίνου. Το event πρόκειται να απεικονίσει ολόκληρο το φάσμα και τις προοπτικές της ανδρικής ενδυμασίας, όπως αυτή έχει καταγραφεί μέσα από ιστορικές αναφορές και αναγεννησιακά έργα τέχνης. Μέσα από αλλεπάλληλες συγκρίσεις ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν και μελετώντας το σχεδιαστικό έργο των σύγχρονων couturier που δοκιμάζουν συνεχώς τα όρια της ανδρικής μόδας (βλ. Harris Reed), προκύπτει ένα κυρίαρχο ερώτημα: ποιο είναι το μέλλον της ανδρικής ένδυσης και ποιοι το καθορίζουν;

In America: An Anthology of Fashion – Νέα Υόρκη (7 Μαΐου – 5 Σεπτεμβρίου 2022)

inamerica-anthology-detailpage-mobile-2048x2048-111221-v1.jpeg

Όλο το μεγαλείο της αμερικανικής μόδας και δημιουργικότητας θα κοσμεί τις βιτρίνες του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης έως και τις 5 Σεπτεμβρίου. Την ίδια μέρα θα ολοκληρωθεί και το πρώτο μέρος της έκθεσης με τίτλο In America: A Lexicon of Fashion που ήταν και το θέμα του περσινού MET Gala όπου οι εκλεκτοί καλεσμένοι ανέδειξαν δημιουργίες Αμερικανών σχεδιαστών και κομμάτια εμπνευσμένα από την αμερικανική κουλτούρα. Το δεύτερο κομμάτι της έκθεσης, που θα ξεκινήσει στις 7 Μαΐου, αφορά στην εξέλιξη της αμερικανικής μόδας και των ενδυματολογικών μοντέλων των Αμερικανών πολιτών από το 18ο αιώνα μέχρι σήμερα και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με αναγνωρισμένους Αμερικανούς σκηνοθέτες

Picasso y Chanel – Μαδρίτη (11 Οκτωβρίου – 15 Ιανουαρίου 2023)

chanel-on-lifars-shoulders.jpeg

Μπορεί αρκετοί να μη γνώριζαν για τη γνωριμία της Coco Chanel με τον Ισπανό ζωγράφο, ωστόσο αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία της μόδας και της τέχνης του 20ου αιώνα. Η μακρόχρονη φιλία τους ξεκίνησε το 1922, όταν οι ίδιοι ανέλαβαν να σχεδιάσουν τα κοστούμια και τα σκηνικά, αντίστοιχα, της Αντιγόνης του Jean Cocteau και συνεχίστηκε με το μπαλέτο Le Train Bleau του Serguéi Diaghilev. Στην πορεία, η συνεργασία τους έγινε πιο προσωπική, καθώς η σχεδιάστρια άρχισε να επιμελείται τις εμφανίσεις της πρώτης συζύγου του Picasso, Olga Picasso. Με βάση αυτά τα γεγονότα το μουσείο Thyssen αφιερώνει μία έκθεση στη σχέση των δύο καλλιτεχνών, χωρίζοντας την σε τέσσερις θεματικές: το στυλ της Chanel και ο κυβισμός, η Olga Picasso, η Αντιγόνη και το Train Bleau. 

Gianni Versace Retrospective – Ολλανδία (2 Δεκεμβρίου – 7 Μαΐου 2023)

img-6024-1.jpeg


To μουσείο Groninger τιμά τον αείμνηστο και άκρως επιδραστικό Ιταλό σχεδιαστή μέσα από μία «τολμηρή έκθεση, γεμάτη χρώματα και συναισθήματα». Συλλέγοντας κομμάτια από τις προσωπικές κολεξιόν του Gianni Versace και υπό την επιμέλεια και την καλλιτεχνική διεύθυνση των Karl von der Ahé και Saskia Lubnow, το μουσείο θα εστιάσει στην ικανότητα του σχεδιαστή να εντάσσει σχεδόν αβίαστα στοιχεία από τη μουσική, τη φωτογραφία και το graphic design στις δημιουργίες και τα shows του. Εκτός από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που θα εκτίθενται, το κοινό θα έχει πρόσβαση και σε στιγμιότυπα από τις πασαρέλες του οίκου κατά τη χρυσή εποχή του Versace, από το 1989 έως το 1997 που δολοφονήθηκε, ενώ σημαντική θέση θα έχουν και οι διαφημιστικές καμπάνιες εκείνης της περιόδου που θυμίζουν έργα τέχνης.