fbpixel

Search icon
Search
Έτσι θα γίνει η Θεσσαλονίκη πόλος έλξης 365 μέρες τον χρόνο
CITY VIBES

Έτσι θα γίνει η Θεσσαλονίκη πόλος έλξης 365 μέρες τον χρόνο

Όλα όσα υπόσχεται και φιλοδοξεί ο Γιώργος Ορφανός για τη Θεσσαλονίκη του αύριο


Τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει να ανεβάζει στροφές και να διεκδικεί την εξωστρέφεια που της αξίζει. Υπήρξαν, και υπάρχουν άνθρωποι που έχουν δουλέψει γ’ αυτό. Και μπορεί να είναι πολλές ακόμη οι «ανοιχτές» μας εκκρεμότητες, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο προβολής, η αλήθεια είναι, όμως, πως υπάρχει έδαφος για να το δούμε να συμβαίνει. Ζούμε άλλωστε σε μια χώρα που ο τουρισμός μπορεί να είναι σταθερά η βαριά της βιομηχανία. Και οι δε Θεσσαλονικείς, έχουν ακόμη έντονο αυτόν τον ευσεβή πόθο, να δουν την πόλη που αγαπούν να ζωντανεύει ξανά και να γεμίζει με ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου. Ποιοι, ωστόσο, μπορούν να το πετύχουν αυτό και πώς, είναι ένα καλό ερώτημα.

Ένας από τους υποψηφίους δημάρχους, ο Γιώργος Ορφανός, σε πρόσφατες εξαγγελίες του έβαλε σε θετική τροχιά την τουριστική ανάπτυξη και τον πολιτισμό. Πρόσφατα σε εκδήλωση που πραγματοποίησε στο κέντρο της πόλης, τον ακούσαμε να μιλάει για τη χαμένη αισιοδοξία και την «ανάσα» που ζητάει η πόλη. Λέξεις κλειδιά; “Thessaloniki Destination” και “Home Port”. Λέξεις, οι οποίες σηματοδοτούν την ελπίδα για όσους ζουν στη «νύφη του Θερμαϊκού», και θέλουν να πιστεύουν ότι κάτι θα αλλάξει και πως η λογική της «συμπρωτεύουσας», με ό,τι αυτή συνεπάγεται, θα ξεθωριάσει κάποια στιγμή στο μέλλον.

t12a4071-copy.jpg

Ο Γιώργος Ορφανός, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει αρχίσει να ανοίγει τα χαρτιά του και να μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά σε όσα διεκδικεί να φέρει σε πέρας, μέσω της εν λόγω ομιλίας του, ανακοίνωσε το σχέδιο για μετατροπή του ΟΛΘ σε λιμάνι αφετηρίας για τα κρουαζιερόπλοια. Μία καινοτομία που έλειπε και λείπει από την πόλη και που, χωρίς αυτήν, δεν υφίσταται τουριστική ανάπτυξη.

Τα κρουαζιερόπλοια να αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη, για τα λιμάνια της Μεσογείου. Αποτέλεσμα; Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες θα φιλοξενούνται εδώ στην αρχή και στο τέλος του ταξιδιού τους. Κίνηση που θα μπορούσε να κάνει τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία να αυξηθούν, τονώνοντας παράλληλα την τοπική αγορά και οικονομία, φέρνοντας νέες δουλειές. Φιλόδοξο; Ναι. Ακατόρθωτο; Όχι. Αν σκεφτεί κανείς τι περιθώρια υπάρχουν.

t12a1059-copy-bw2.jpg

Thessaloniki Destination

Έχοντας σηκώσει ήδη τα μανίκια του, πολύ πριν από τις εκλογές, η καμπάνια του Γιώργου Ορφανού για το Thessaloniki Destination φαίνεται να γίνεται ένα από τα πιο «εξαγώγιμα» χαρτιά του. Η ουσία όμως είναι -και θα είναι πάντα- να μιλάμε για μια προβολή, 365 μέρες το χρόνο. Ώστε να γίνει ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός.

Δημιουργία τουριστικών οδηγών και προώθηση τουριστικών χαρτών της πόλης είναι δύο μόνο από τις καινοτομίες, που θα πλαισιώνουν την τουριστική ανάπτυξη. Γαστρονομικός, ιστορικός, ιαματικός, καλλιτεχνικός τουρισμός, υπάρχουν ήδη στην πόλη, περιμένουν απλώς, σύμφωνα με τον Γιώργο Ορφανό, να αναδειχθούν, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα.

Όπως όμως δεν υπάρχουν και οι αντίστοιχες ποιοτικές υπηρεσίες προς τους τουρίστες. Ο ίδιος μίλησε για τη δημιουργία περιπατητικών διαδρομών. Διαδρομών που θα μπορούσαν να αναδείξουν όλα τα Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Σκεφτείτε διαδρομές που θα ξεκινούν από την παραλία και θα καταλήγουν στην Άνω Πόλη. Περισσότερο πράσινο στην περιοχή, με χώρους περιπάτου και αναψυχής, που θα μπορούν να επισκεφτούν όλοι. Τουρίστες και μη. Η θέα άλλωστε από τα κάστρα, για όσους έχουν γνώση της περιοχής, είναι ένα δυνατό χαρτί που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί.

Ο πολιτισμός στο προσκήνιο

Με τη δημιουργία του ψηφιακού Μουσείου του Μ. Αλεξάνδρου φιλοδοξεί επίσης να κατοχυρώσει την ιστορία του τόπου, και να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη πρωτοπόρα στις δράσεις του πολιτισμού. Σαν να λέμε, έναν ισχυρό πόλο έλξης παγκοσμίως.

t12a4177-copy.jpg

Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι, με την ύπαρξη ενός τέτοιου Μουσείου θα περιοριστούν οι όποιες παρεμβάσεις στην ιστορία από τους γείτονες. Η σκέψη είναι απλή: Μέσω του virtual μουσείου, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει μακρινές διαδρομές, που έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος, και να ξεναγηθεί στον κόσμο του.

Η Νέα Παραλία

Αισιοδοξία όμως μπορεί να φέρει και η ανάπλαση της Νέας Παραλίας. Ένα διαμάντι που έχει ακόμη πολλά να δώσει. Με τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου φορέα για τη συντήρησή της, η εικόνα μπορεί να είναι διαφορετική. Και η ουσία, άλλωστε, είναι να ανήκει ξανά στους Θεσσαλονικείς. Σημαντικό, για όσους ζουν εδώ, αλλά δεν την απολαμβάνουν όσο θα ήθελαν. Κι αν όντως η Παραλία είναι η βιτρίνα της πόλης μας, της αξίζει κάτι καλύτερο. Και για γίνει κάτι τέτοιο, οι τομείς αθλητισμός, παιδεία και πολιτισμός πρέπει να ζυμωθούν παράλληλα. Βασική προϋπόθεση, βέβαια, για να χαρούμε την Παραλία της Θεσσαλονίκης είναι και η ασφάλεια. Η ενίσχυση της αστυνόμευσης σε όλη την πόλη, είναι ψηλά στην ατζέντα του Γιώργου Ορφανού. 

Μένει, απλώς, να δούμε τη συνέχεια!